گرامیداشت روز جهانی زن در کردستان
مراسم گرامیداشت روز جهانی زن هشت مارس در بیشتر شهر های کردستان توسط فعالین عرصه های سیاسی و مدنی صورت گرفت و یاد و خاطر این روز را گرامی داشته شد.
اعتراض پیمانکاران سنندجی
روز پنجشنبه ۲۳ اسفند تعدادی از‌ پیمانکاران پروژه های عمرانی شهرداری سنندج، به دلیل طلب های شان از شهرداری سنندج در مقابل شورای شهر سنندج دست به اعتراض زدند و خواستار پرداخت طلب های شان شدند

عدم پرداخت عیدی و سنوات کارگران شهرداری سنندج
کارگران بخش خدمات بهداشتی شهر سنندج که بصورت قراردادی برای شهر داری سنندج کار میکنند در نامه ای برای کانال تلگرامی انقلاب کارگری اعلام کرده اند که عیدی و سنوات امسال به حسابشان واریز نشده است و این در حالی است، که نیروهای که بطور رسمی استخدام شده اند کاملا حقوق، عیدی و سنوات امسال را دریافت کرده اند.
تجمع کارگران شهرداری سرابله در استان ایلام
کارگران شهرداری سرابله در استان ایلام روز گذشته به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایا یشان در مقابل شهرداری ایلام دست به تجمع زدند و خواستار پرداخت مطالبات شان شدند.
اعتراض سراسری معلمان کردستان
همزمان با دور جدید اعتراضات معلمان در ایران معلمان کردستانی نیز در مدرسه و کلاس های درس دست به اعتراض زدند و خواسته ها و مطالبات خود را خواهان شدند. و همچنین خواهان رایگان شدن آموزش و بهبود در شرایط آموزشی موجود شدند.
خود کشی یک زن در ثلاث باوجانی
یک زن بیست چهار ساله اهل شهرستان ثلاث باوجانی به نام لیلا رمضانی که به دلیل مشکلات خانوادگی مدتی پیش اقدام به خود سوزی کرده بود متاسفانه در چند روز گذشته در یک بیمارستان در شهر اصفهان به دلیل شدت جراحات وارد شده بر بدنش جان داد.
اعتراض کارگران کارخانه رویا پلاستیک
کارگران کارخانه رویا پلاستیک واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر سنندج به دلیل اخراج تعدادی از کارگران این کارخانه در مقابل دفتر رئیس کارخانه دست به اعتراض زدند.، و خواستار برگشتن کارگران اخراج شده از سر کار شدند.
کشته شدن یک کارگر بانه ای در سر کار
روز پنجشنبه هفته گذشته یک کارگر چهل ساله اهل شهرستان بانه به نام علی رحمانی در هنگام کار در یک ساختمان نیمه کاره به دلیل سقوط آسانسور به پایین کشته شد ، نبود ایمنی کار در محیط های کارگری بزرگترین مشکل و خطر برای کارگران ساختمانی محسوب میشود.
خودکشی یک دختر جوانرودی
روز گذشته یک دختر هفده ساله اهل شهرستان جوانرود با نام یوسرا فتحی به دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به خودکشی کرد و متاسفانه جان داد.
بسته شدن کارخانه واکسن سازی روناک در مهاباد
کارخانه واکسن سازی روناک واقع در شهرستان مهاباد به دلیل نداشتن و گران بودن مواد اولیه برای تولید محصولات شان و نداشتن بازار برای فروش محصولات تعطیل شد. نزدیک به بیست نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند.

پردل زارع 16/03/2019
Pordelzarh1985@gmail.com