بنا بر گزارشات رسیده از شهر سنندج، کمبود مواد مورد احتیاج و گرانی افسار گسیخته، این روزها باعث نگرانی و ترس و وحشت در میان مردم این شهر شده است. بطور مثال روزهای گذشته قیمت یک کیلو مرغ۱۹۵۰۰ تومان بود، امروز پنجشنبه ۲۴ مهر به ٢٥۰۰۰ تومان رسید. همچنين قیمت يك كيلو گوجه فرنگي ديروز ٢٠٠٠ تومان امروز به ٨٠٠٠ تومان رسيد. امروز پنجشنبه ۲۴ مهر اکثر نانوایی های سنندج بسته و یا کم کار و پخت داشتند. کمبود آرد و احتكار آن مایه نگرانی مردم شهر شده است.

گرچه مدارس دولتی بعلت وجود کرونا تعطیل هستند، اما مدارس غیر انتفاعی که بابت تحصيل هر دانش آموز ۴ میلیون تومان می گیرند با وجود تهدید کرونا همچنان باز هستند و تبلیغاتشان را برای پذیرش بیشتر دانش آموزان وسعت داده اند. اما بسیاری از اولیا دانش آموزان با توجه به وضعیت وخیم مالی پرونده فرزندانشان را از این مدارس تحویل گرفته اند. از طرفي ديگر اكثر خانواده ها توان تهيه امكاناتی نظير كامپيوتر و تلفن موبايل را برای دانش آموزان ندارند تا با استفاده از اینترنت درس هايشان را ادامه دهند.

شرایط تهدید آمیز گرانی و گسترش فقر در جامعه بصورت کابوسی درآمده است.‌ رژیم جمهوری اسلامی در عمل کنترلی بر این اوضاع مخاطره آمیز ندارد و اولویت اول و آخر آن نگهداشتن سلطه جنایتکارانه خود است. در این شرایط هر روزه پرده از روی یکی از دزدی‌های چند صد میلیارد تومانی مسئولین برداشته می شود و در حالیکه روحانی جنایتکار خوشحال از پایان محاصره تسلیحاتی غرب بفکر خرید ابزار سرکوب مردم است، مردم مبارز می باید برای توقف گرانی افسارگسیخته و کمبود مایحتاج اولیه یقه مسئولین جمهوری اسلامی را بگیرند. این جنایتکاران که بر روی دریای از پول و امکانات لم داده اند مسئول جوابگویی به خواستهای برحق مردم بجان آمده هستند .

۲۴ مهر ۱۳۹۹

۱۵ اکتبر ۲۰۲۰