ظاهراً به دلیل گران شدن بنزین و سه برابرشدن قیمت آن و مابقی اقلام روزمره زندگی و تورم افسارگسیخته، در آبانماه امسال مردم جان به لب آمده از حکومت اسلامی در بیش از بیست و هشت استان و صد شهر ایران دست به اعتراض زدند. واقعیت اینست که گرانی بنزین صرفا جرقه ای به انبار باروت نارضایتی و فقر بود که انفجار آبانماه را بوجود آورد. مردم کارگر و زحمتکش آزادی و برابری و رفاه میخواهند و رژیم اسلامی را مسبب مشقات خود میدانند. آنها عملاً خیابانها را تبدیل به میدان مبارزه و سنگرهای مقاومت علیه نیروهای لمپن سرکوبگر و چاقوکش های بسیجی کردند، به نهادها و پایگاههای حکومتی حمله کردند، به نمادهای فساد و چپاول تهاجم بردند و رژیم اسلامی را با بحرانی بی سابقه در طول حیاط ننگینش روبرو کردند. رژیم مستاصل اسلامی از وحشت سرنگونی جواب اعتراض را با گلوله داد و صدها معترض را با شلیک مستقیم گلوله کشت و هزاران نفر را زخمی کرد. دست به بازداشتهای وسیع زد اما نتوانست اوضاع را کنترل کند.

بدون شک اعتراضات آبان ماه وسیع تر و بزرگتر از اعتراضات دیماه ۱۳۹۶، ادامه آن و انقلابی تر و روشنتر کل حکومت را مورد تهاجم قرار داد. اعتراض کنندگان آزادی، برابری، امنیت اجتماعی و رفاه همگانی میخواهند و حکومت اسلامی از برآورده کردن آن عاجز و ناتوان است و هر اعتراضی را با سرکوب و زندان و شکنجه پاسخ میدهد. رژیم اسلامی همیشه اعتراضات را سرکوب میکند و مردم را به بدترین شیوه مورد حمله قرار میدهد. اما با وجود تمامی بگیر و ببندها و رعب و وحشتی که ایجاد کرده است بازهم نمی تواند که کنترل اوضاع را در دست بگیرد و این مردم هستند که با هر اعتراضی که سازمان میدهند پایه های حکومت را به لرزه در می آوردند و گامی بجلو میروند. در شانزده آذر امسال، دانشجویان در بیشتر دانشگاه های ایران نشان دادند که هیچ توهمی نه به جمهوری اسلامی و نه به جریانات راست ندارند و با تمامی توان خود به مصاف حکومتی میروند که به هر جنایتی علیه مردم برای حفظ بقایش دست زده است. دانشجویان با این اجتماعات نشان دادند که اعتراضات ابانماه ادامه دارد و سرکوب، شکنجه و زندان دیگر اثر ندارد.

طبق گزارش عفو بین الملل از آغاز شروع اعتراضات مردمی در ایران تاکنون بیش از دویست نفر به دست آدمکشان حکومت اسلامی ایران کشته و بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند، اما به دلیل قطع اینترنت و نبود امکانات برای ارسال خبر به بیرون آمارها چیز دیگری را نشان میدند و اوضاع از جنایت بزرگی حکایت دارد. بیش از هزار نفر در این اعتراضات کشته و تعداد زخمی ها و دستگیر شدگان چندین برابر ارقامی است که عفو بین الملل اعلام کرده است. طبق گزارشهای مردمی نیروهای اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری معترضان زخمی شده در بیمارستانها مستقر شده بودند و جلو هر ورود و خروجی را میگرفتند، در شهرها حکومت نظامی اعلام کرده بودند و ورودی و خروجی شهر ها را کنترل میکردند، شبانه با استفاده از مزدوران محلی و بسیجی‌ها به خانه های مردم حمله میکردند و معترضانی که در اعتراضات شرکت داشتند را دستگیر میکردند. امروز و یک ماه بعد از سرکوب و کشتار وحشیانه رژیم و به یمن اینترنت و ارسال فیلم های گرفته شده از جنایت وحشتناک نیروهای سرکوبگر رژیم ابعاد این قتل عام وحشیانه بیشتر روشن میشود و هر روز پرده از جنایاتی که در طول روزهای هفته آخر آبانماه انجام گرفت برداشته میشود.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که تاکنون بیش از هزار و پانصد نفر از سنین مختلف در اعتراضات کشته شده اند. مسئولان حکومتی از ارائه آمارهای واقعی طفره میروند و تلاش میکنند با صحنه سازی ابعاد جنایت را پنهان نگاهدارند. امروز برای همه روشن شده که دستور سرکوب خونین اعتراضات به هر شیوه ممکن را خامنه ای به سران نظام و نیروهای سرکوب داده است و مسئول مستقیم و درجه اول تمامی اتفاقات و کشتار اخیر است. به همین دلیل مردم در خیابانها فریاد میزنند که حکومت اسلامی مرگت فرا رسیده و این پایان کار است. اصلاح طلب و اصول گرا صدای مردم را بخوبی شنیده اند و خوب میدانند که دیگر دوره شان بسر رسیده است به همین دلیل همه زیر عبای خامنه ای و در سایه آدمکشان شکنجه گر و تفنگچی نظام جمع شدند. اینها بدون نظام اسلامی معنی ندارند. کارگران و مردم انقلابی نیز برای سرنگونی و بگور سپردن تمامیت نظام اسلامی دورخیز کرده اند. رژیم اسلامی در سراشیبی سقوط قرار دارد.

٢٤/١٢/٢٠١٩