در شرایطی که مردم کارگر و زحمتکش و زنان و جوانان به تنگ آمده از فقرو تبعیض و اختناق و سرکوب به اصول گرا و اصلاح طلب و کلیت رژیم اسلامی نه می گویند و خواهان سرنگونی تمام و کمال رژیم هار سرمایه هستند و می خواهند سر به تن این رژیم وحشی و جنایتکار نماند و برای مرگ ان روزشماری می کنند، ۱۴ نفر از اصلاح طلبان و فعالین مدنی با دادن بیانیه ای خواهان استعفای خامنه ای و اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی و گذارمسالمت آمیزاز”رژیمی به غایت جنایتکارو مرتجع ” همچون جمهوری اسلامی شده اند.در این میان رسانه هایی همچون بی بی سی و من و تو وظیفه خود را در حمایت و لانسه کردن این تلاش به جا آوردند و بلند گوی تبلیغاتی آنان شدند.
صرفنظراز نیت صاحبان این بیانیه ، نفس این بیانیه وتلاش این جمع بسیاراز اوضاع سیاسی و تحولات دو ساله اخیرعقب است و در واقع آب پاشیدن به آتش خشم انقلابی مردمی است که برای سرنگونی رژیم اسلامی خیز برداشته اند.
تعدادی از امضا کنندگان این بیانیه کسانی هستند که بعد از خیزش دیماه که مردم با اعتراض و مبارزه خود از همه جناحهای رژیم از دم عبور کردند ومرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتوردر فضای سیاسی ایران می چرخید،با پرچم رفراندوم در جمهوری اسلامی به میدان آمدند تا توقعات و نفرت و مطالبه سرنگونی مردم را به رفراندوم خشک و خالی، آن هم در نظامی که ابتدایی ترین حقوق انسانی را به رسمیت نمی شناسد، تقلیل دهند و خاک به چشم مردم بپاشانند. از آنجایی که رفراندوم تلاشی غیر واقعی ، ذهنی و بی ربط به منافع واقعی مردم بود به سرعت حاشیه ای و مدافعان آن با سکوت از سر گذراندند.
این بیانیه که اخیرا ۱۹۷ نفر از اکثریتیها و اصلاح طلبان خارج نشین از آن حمایت کرده اند ترفندی جدید در ادامه رفراندوم ،تلاشی دیگر جهت ایجاد توهم و سد کردن مبارزات و روند جنبش سرنگونی طلبانه مردم است . امضا کنند گان این بیانیه این باراستعفای شخص خامنه ای که مورد نفرت عموم است یکی ازمطالبات خود عنوان کرده اند تا عامه پسند ونظرافکار عمومی جامعه را به خود جلب کند.
تاکید میکنم، صرفنظراز نیت تعدادی از امضا کنندگان این بیانیه که مادر زنده یاد بهشتی در این لیست نیز قرار دارد تلاشی دوباره در انتهای جنبش اصلاحات با همان اهداف قدیمی اصلاح رژیم، تا به این جنبش که جنازه اش روی زمین افتاده و رهبرش اذعان می کند که در دوره بعدی انتخابات دیگرکسی برای فراخوان و وعده های ما گوشش بدهکار نیست جان تازه ای بدمند.
پیام این نوع بیانیه ها روشن است .این تلاشی بیهوده در راستای جابجایی قدرت دردرون نظام جمهوری اسلامی از طرف آخرین بقایای اصلاح طلبان و اکثریتی های همیشه مدافع آخوند و نظام اسلامی برای برحذرداشتن مردم از انقلاب و سرنگونی است .
کسی باور ندارد که آزادی و رفاه و برابری با حذف خامنه ای و تغییر قانون اساسی و حفط نظام جمهوری اسلامی ممکن و عملی است . کسی توهمی ندارد تا جمهوری اسلامی در قدرت است تغییری ولو کوچک به نفع مردم ایجاد شود .حذف خامنه ای و همه سران جنایتکار رژیم از صحنه قدرت فقط و فقط با سرنگونی کلیت رژیم سرمایه داری اسلامی ممکن و عملی است.
تمام پروژه اصلاح رژیم در درون و حاشیه آن به پایان خط رسیده است .اصلاح طلبی و اصلاح رژیم تاریخ آن به سر رسیده است . حداقل چیزی به نام جنبش اصلاح رژیم با شروع خیزش دی ماه به این طرف در تحولات کنونی جایگاهی ندارد و جامعه با آن قطع رابطه کرده است .تا زه با هر درجه رشد و اعتلای مبارزه مردم و خطر سرنگونی ، اختلاف جناحی به نفع وحدت و یکپارچگی برای حفظ وضع موجودو مقابله با مردم بیشتر به چشم می خورد.
واقعیت این است که هر نوع تغییری از حذف خامنه ای تا تغییرقوانین ، تا آزادی و رفاه و از بین بردن هر گونه تبعیض و نابرابری فقط با عبوراز کلیت نظام جمهوری اسلامی ممکن وعملی است . اگر هنوزجنبش سرنگونی و مبارزه مردم هنوز آن درجه از تناسب قوا را تغییر نداده تا رژیم را پائین بکشند ،اما صورت مسئله اصلی یعنی سرنگونی تمام و کمال رژیم اسلامی با همه تخم و ترکه اش مسئله روز مردم و کارگرو زحمتکش این جامعه است که صاحبان این بیانیه و مدافعان آن مردم را ازعمل انقلابی و انجام آن بر حذر می دارند.
تعین تکلیف قطعی آینده تحولات در دست مردم انقلابی ، طبقه کارگر و همه کسانی است که برای آزادی و براری و رفاه تا سرنگونی جمهوری اسلامی می جنگند. بهتر است این طیف با چنین بیانیه ها و ترفندهایی مانعی در مقابل جنبش سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی ایجاد نکنند.
***