نشریه اکتبر نشریه رسمی کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست

شرایط سخت کارکری زنان در سنندج
زنان کارگر در در شرایط سخت کاری در گلخانه دانشکده کشاورزی شهر سنندج مشغول به کار هستند، آنان هر روز از ساعت هفت صبح تا هفت شب در دمای بیشتر از بیست و پنج درجه کار میکنند، و تنها یک چهارم حقوق یک کارگر را دریافت میکنند.

خودکشی یک جوان سنندجی
در چند روز گذشته یک جوان سنندجی با نام شوان کریمی از راه حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد. نامبرده به تازگی مدرک دکترای جامعه شناسی خود را از دانشگاه گرفته بود. به گفته نزدیکان وی بیکاری، فقر، نا امیدی و فشار اقتصادی از دلایل خودکشی این نوجوان بوده است.

ترور یک شهروند بوکانی
یک شهروند بوکانی به نام اسماعیل آقای در شهرستان مهاباد به دستت افراد ناشناسی در محل کارش نوشت آغاز پژوهش واقع در خیابان صلاح الدین ایوبی غربی در شهرستان مهاباد ترور شد.

بخشش یک زندانی محکوم به اعدام
یک زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی شهر سنندج با نام فوریه جوادی با رضایت اولیایی دم از اعدام نجات یافت. بخشش این زندانی با همکاری و مردم سنندج و فعالین کارگری صورت گرفت.

عدم پرداخت حقوق های معوقه کارگران شهرداری بوکان
کارگران بخش شهرداری بوکان اعلام کردند که چند ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند و بیمه کارگری آنها دک ماه یکبار پرداخت میشود. با وجود تمامی تلاش کارگران برای پرداخت حقوق های معوقه اشان تاکنون موفق به گرفتن حقوق و مزایای سال نود و هشت نشده اند.

کشته شدن یک زن بوکانی به دست همسرش
یک زن بوکانی پنجاه ساله با نام مریم خدریان به دلیل مخالفت با فروش واحد مسکونی اشان به دست همسرش کریم عبدالله زاده با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

واژگونی تانکر حامل سوخت
به علت واژگونی یک تانکر حامل سوخت در محور سنندج مریوان راننده این ماشین مصدوم و محصولات کشاورزی اطراف ماشین به مقدار قابل توجهی از بین رفته است.

زخمی شدن دو کولبر
به علت شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی در منطقه مرزی کله شین دو کولبر چهل ساله و بیست و هشت ساله با نامهای سامان علیزاده و غریب علیزاده اهل شهرستان مهاباد به شدت زخمی شدند و همکنون در بیمارستان مرکزی شهرستان مهاباد بستری هستند‌.

خودکشی یک شهروند سردشتی
یک زن بیست و هفت ساله سردشتی با نام اگرین پرده دار روز گذشته از راه حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد. به گفته شاهدان و نزدیکان علت خودکشی مشکلات خانوادگی بیان شده است. همچنین نامبرده دارای یک فرزند نه ساله است.

اعتصاب کارگران سد کانی سیب پیرانشهر
کارگران سد کانی سیب پیرانشهر به دلیل عدم پرداخت حقوق های معوقه اشان از طرف کارفرما و پیمانکار این سد برای دومین بار متوالی دست به اعتصاب زدند و خواستار باز پرداخت حقوق های معوقه شه اشان شدند.

کشته شدن یک کارگر در دیواندره
یک کارگر اهل شهرستان دیواندره به نام علی شهبازی در منطقه چلچمه دیواندره به علت واژگون شدن تراکتور در حین کار کردن جانش را از دست داد.

بخشش دو زندانی محکوم به اعدام
دو برادر زندانی محکوم به اعدام اهل شهرستان مهاباد با نام های طاهر مولانایی و محمد مولانایی با بخشش اولیای دم از حکم اعدام نجات یافتند‌ این دو برادر در یک نزاع دست جمعی چند سال پیش پسر دایی خود را به قتل رسانده بودند.

پردل زارع 10/07/2019
Pordelzarh1985@gmail.com
Pordel Zare