جامعه ایران هم اکنون با یک اعتصاب بزرگ و سراسری روبرو است . اعتصاب رانندگان کامیون،که بخشهای مختلف حمل و نقل را در بر گرفته است. نقطه قدرت این اعتصاب سراسری و همبستگی وسیعی است که در میان رانندگان از خرداد ماه با شروع دور اول اعتصاب تا کنون بوجود آمده است. دولت سرمایه داری ایران نه تنها به کوچکترین خواست رانندگان رسیدگی نکرده ، بر عکس با توجه به بی ارزش شدن ریال و تورمی که در بازار ارز ایجاد شده، روز بروز قیمت اجناس و وسایل یدکی و هزینه زندگی بالامی رود و رانندگان بیشتر در مذیقه مالی قرار می گیرند، لذا هیچ راهی جز شروع دوباره اعتصاب در مقابل آنان نمانده است. به این دلیل دور جدید اعتصاب که از اول مهر آغاز شده، به سرعت بیشتر از ۱۵۰ استان و شهرستان را در برگرفته و تقریبا دوبرابر دور اول اعتصاب ، رانندگان در اعتصاب بسر می برند و بیشتر حمل و نقلها در سطح کشورمتوقف شده است.
خواست و مطالبات رانندگان کامیون همچون سایر بخشهای مختلف طبقه کارگرو زحمتکشان علاوه بر اعتراض به دستمزد پایین و نازل خود، خواهان تامین بیمه اجتماعی و بازنشستگی هستند و به گرانی لاستیک و قطعات یدکی که هر روز و هر ساعت قیمت آنان سرسام آور افزایش می یابند، معترضد.تاکنون غیراز رانندگان کامیون ، رانندگان اتوبوسهای میان شهری در تعدادی از شهرها به اعتصاب پیوسته اند. امروز در شهر ارومیه رانندگان با به حرکت درآوردن کامیونها رژه اعتراضی انجام داده اند.
پیروزی اعتصاب در گروحمایت وسیع مردم وبخشهای مختلف طبقه کارگر است.
فقرو بیکاری و دستمزدها ی نازل و در عین حال بی ارزش شدن ریال در مقابل ارزهای خارجی، تورم و گرانی سرسام آورو پائین آمدن قدرت خرید مردم زندگی نه تنها رانندگان کامیون ، که زندگی اکثریت کارگرا ن ومردم مزد بگیررا با چالشهای بزرگی روبرو کرده و ادامه چنین زندگی به این شکل برای اکثریت مردم غیرممکن شده است. به این طریق درد و رنجی که رانندگان کامیون تحمل می کنند ، شامل اکثریت مردم فقیرو کم درآمد و بطور کلی کارگران و زحمتکشان است و به این دلیل به هر درجه پیروزی رانندگان کامیون در این اعتصاب ، پیروزیی برای کل جنبش آزادیخواهانه مردم و کارگران علیه فقرو فلاکت و اختناق و برای آزادی و رفاه است .
هیج دلیل موجهی برای عدم همکاری و عدم حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون وجود ندارد. مادام درد همه کارگران در بخشهای مختلف با رانندگان کامیون یکی است ، مادام درد و رنج و خواست و مطالبات کارگران فولاد و نیشکر هفت تپه و راه آهن و کولبر و غیره با رانندگان کامیون یکی است ، وظیفه همه آنهاست که با هر امکان و وسیله ای برای پیروزی اعتصاب رانندگان از این اعتصاب حمایت کنند. پیکت اعتراضی راه بیندازند. یک روز به نشانه حمایت ازاعتصاب چرخ تولید را بخوابانند. راننده های اتوبوس در سطح شهرها یک روزاتوبوسها را از حرکت بازدارند و در عین حرکت به نشانه حمایت چراغ اتوبوسها را روشن نگه دارند. در محل کار پیکتهای اعتراضی چند ساعته به نشانه حمایت از اعتصاب بر گزار کنند و بدینوسیله رژیم را هراسان و قدرت سرکوب و به شکست کشاندن اعتصاب را از آنان سلب کنند.
رانندگان اعتصابی با پلاکاردهایی که روی ماشینها نسب کرده اند تقاضا کرده اند که “آی کارگر، آی معلم،آی زحمتکش، درد ما درد شماست ،پیروزی اعتصاب ما در گرو حمایت شماست !(یک دست صدا ندارد) ” وبدینوسیله از همهم طبقه های خود خواسته اند که ازاعتصاب آنان حمایت کنند. خود رانندگان کامیون برای پیروزی این اعتصاب و رسیدن به خواست و مطالباتشان تمام نیروی خود را به کار انداخته و سنگ تمام گذاشته اند. پیروزی این اعتصاب در گرو حمایت بی دریغ شما کارگران و زحمتکشان در مراکز مختلف کارگری و مردم آزادیخواهی است که از دست گرانی و فقر و اختناق به تنگ آمده اند.این اعتصاب اگر پیروز شود ، حتی اگر به تمام خواستهایشان نرسند ، پیروزی طبقه کارگر و همه مردم آزادیخواه است. با پیروزی این اعتصاب توان و قدرت مردم و طبقه کارگر برای رویارویی با رژیم هار سرمایه داری ایران بیشتر خواهد شد. پیروزی این اعتصاب و عقب نشینی دولت ، پیروزی برای هپکو، فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه است و جنبش کارگری برای پیشروی از آن قدرت می گیرد.به حمایت از این اعتصاب بر خیزید. جامعه ایران در آستانه تحول بزرگی است . این جامعه هر روز آن به صحنه وسیع رویارویی مردم و کارگر و زحمتکش با ارتجاع اسلامی و دولت سرمایه داری ایران تبدیل شده است .مردم در مقابله با سرکوبگری و وحشیگری رژیم امتحان پس داده اند. هفته های گذشته در کردستان شاهد اعتراضات بر حق مردم علیه کشتارفعالین و کولبران و فقرو بیکاری و فلاکت بودیم و اعتصاب پیروز مندی علیه اعدام و اختناق و دستگیری و سرکوبگری رژیم را ازسر گذراندند . اعتصاب رانندگان از همین دست ، علیه فقرو گرانی و با همین خواست و مطالبات آغاز شده است . رژیم اسلامی در تدارک سرکوب و به شکست کشاندن این اعتصاب است . طبق اخبار رسیده تا کنون ۲۲ نفر از رانندگان تحت عنوان “ارازل و اوباش و مخل نظم عمومی “دستگیر و توسط عوامل مزدور و اعتصاب شکن ونیروهای سرکوبگر در صددبه شکست کشاندن این اعتصابند.
رژیم سرکوبگر اسلامی بعد از واقعه تروردراهوازو به این بهانه دستگیری وسیعی را در میان فعالین دراهواز و شهرهای دیگر خوزستان آغاز کرده است. در شهرهای کردستان بعد از اعتصاب پیروزمند مردم،تعداد زیادی از فعالین را دستگیرو روانه زندان کرده است . معلمین زندانی را به جرم حق طلبی به زندان و شلاق و جریمه نقدی محکوم کرده است. در روزهای گذشته تعداد زیادی از فعالین اجتماعی و محیط زیستی را دستگیرو بازداشت کرده و اکنون در صدد است اعتصاب رانندگان کامیون را سرکوب و به شکست بکشاند.
کارگران و زحمتکشان، آزادیخواهان
دولت سرمایه داری ایران با این اقدامات در صدد است که اعتراض و نارضایتی مردم را میخکوب و جنبش آزادیخواهی مردم را سرکوب وبه عقب بر گرداند. می خواهد با دستگیری و حذف فیزیکی فعالین و رهبران توان مبارزاتی مردم را ضعیف کند وپرده اختناق بر جامعه را گسترش دهد.
از اعتصاب رانندگان کامیون حمایت کنید. به مقابله با زور و اختناق، متحد و متشکل به میدان بیائید. همه جا شوراها را برای ادامه مبارزه و اتحاد درونی طبقه کارگر تشکیل دهید. رانندگان کامیون در دل این مبارزه و کشمکش ، به تشکیل شوراهای رانندگان کامیون در همه شهرها برای مقابله قدرتمند و متحد با دولت و نهادهای مربوطه و سرمایه داران نیازمندند .
زنده باد اعتصاب رانندگان کامیون