بنا به خبری که از روستای دری در منطقه مریوان بدست ما رسیده است، شب دهم خرداد ماه در این روستا فردی به اسم ایوب احمدی کشته می شود. تلاش مردم روستا برای یافتن فرد مظنونی به اسم امین ویسی در ارتباط با این قتل در روزهای اول به جایی نمی رسد. اما در غروب روز ۱۴ خرداد و چهار روز بعد از این واقعه افراد مسلح پژاک (حزب حیات کردستان) همراه امین ویسی وارد روستای دری می شوند و ‌اعلام می کنند که قتل ایوب احمدی کار آنها نبوده و همچنین امین ویسی در این جنایت دست نداشته است.

افراد مسلح پژاک هم چنین اعلام می کنند، از آنجا که به اسلام و قرآن عقیده دارند حاضرند در مسجد آبادی برای مردم روستا سوگند یاد کنند که آنها چنین کاری نکرده اند. مردم عصبانی که از رابطه امین ویسی و همسر ایوب احمدی مطلع بوده اند بخاطر پشتیبانی پژاک از امین ویسی به افراد مسلح پژاک اعتراض می کنند که منجر به درگیری لفظی با آنها می شود. افراد مسلح مردم را تهدید می کنند در صورت نزدیک شدن بطرف آنها شلیک خواهند کرد. در نتیجه افراد مسلح با شلیک تیر هوایی مجبور به ترک روستا می شوند و امین ویسی را هم همراه خود می برند.

از آن زمان تاکنون امین ویسی که فردی بد نام و نامحبوب در میان مردم منطقه است، مخفی شده و کسی از محل اقامت او اطلاعی ندارد. مردم منطقه از پناه دادن افراد پژاک به امین ویسی که مظنون به قتل ایوب احمدی است عصبانی و معترضند.

٢٥ ژوئن ٢٠٢٠