فراخوان مشترک:
کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
بمناسبت‌ فرا رسیدن روز جهانی زن
برآمد توده ای و انقلابی که در شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد یکی از مهمترین تحولات سال های اخیر در ایران بود. تحولی انقلابی که در آن طنین برابری طلبی وآزادی خواهی زنان خارج از مرزهای ایران و بخش مهمی از منطقه و جهان را هم در نوردید. زنانی که جنبش مداوم آنها طی ۴۵ سال گذشته زیر یوغ احکام و سنتهای ارتجاعی و قوانین زن ستیز اسلامی راهی جز مقامت ومبارزه برایشان باقی نمانده بود در اعتراضات علیه فقر و نابرابری و برای تغییر بنیادی شرایط زندگی همه آحاد جامعه نقش ایفا کردند. علیرغم سرکوب وحشیانه و قتل و کشتار بیرحمانه رژیم اسلامی، زنان از خواستهایشان پا پس نکشیدند.
زنان و دختران در شهریور ۱۴۰۱ با قامتی افراشته و با اعتماد به ایستادگی و قدرت خود حجاب این سمبل بی حقوقی و تحقیر زنان را به آتش کشیدند، امروز نه مصوبات مجلس و نه نیروی سرکوبگر حجاب بان و نه هیچ مزدور حکومتی توان رودررویی مستقیم با آنان را ندارد.
پشتوانه مبارزاتی و‌ نقش درخشان زنان در ۴ دهه گذشته و بخصوص در خیزش انقلابی ۱۴۰۱ و‌ادامه آن با سرکوبگران در کوچه و ‌خیابان و در جای جای مناطق و شهرهای کوچک و بزرگ، جنبش زنان را به نقطه امیدی در پیشروی تحولات پیش روی جامعه ایران تبدیل کرده است .
کارنامه مقاومت ورویارویی زنان در کردستان علیه ارتجاع اسلامی، مردسالاری، تبعیض و فرهنگ پوسیده مملو‌ از نمونه های درخشان در بیشتر شهرهای کردستان است. در مبارزات خیابانی ۱۴۰۱، در مراسم یاد بود جانباختگان و دیگر اعتراضات حضور زنان مبارز و جسور بسیار برجسته بود.
امسال با تکیه به تمامی تجارب و دستاوردهای تاکنونی، زنان مبارز در کردستان می‌توانند ۸ مارس روز جهانی زن را به کابوس دیگری برای جمهوری اسلامی تبدیل کنند. جمهوری اسلامی در همه جا با مقاومت سرسختانه و اعتراض زنان روبرو است، این امر حتی در صفوف حاکمان ضد زن شکاف انداخته است .
در ۸ مارس امسال جا دارد در همه شهرهای کردستان پرچم «نه» به حکومت زن ستیز، لغو کامل هر گونه ستم بر زنان ، برچیدن آپارتاید جنسیتی در همه عرصه ها را در دست بگیریم و با قدرت و همبستگی علیه کلیت این حکومت زن ستیز بایستیم . در ۸ مارس اعلام کنیم زنان دیگر تن به تحقیر و فرودستی نخواهند داد. علیه بنیادهای فرودستی زن تمام‌ ازادیخواهان را علیه ارتجاع اسلامی فراخوانیم. جنبش زنان درکردستان از گورستان آیچی تا نبرد زنان درسراسر کردستان نشان داده که از چنین توان و قدرتی برخوردار است.
امروز تنها ابزار رژیم برای تداوم حاکمیت و حفظ قدرت خود سرکوب و میلیتاریزه کردن جامعه است. در ۸ مارس برای خنثی کردن این سیاستها ، متحد و یکپارچه یکبار دیگر قدرت مردم به پا خاسته را نشان دهیم. خواست الغای کلیه قوانین ضد زن و برچیده شدن آپارتاید جنسیتی شرط لازم برای رهایی از یوغ اسارت مذهب و بربریت دینی است، اما شرط اساسی برای تحقق آزادی همیشگی زن، درهم کوبیدن بنیادهای نظم نابرابر سرمایه‌داری است که به ستم بر مبنای جنسیت و انواع تبعیض و تقسیمات دیگر نیازمند است و آنرا بازتولید میکند.
ما مردم آزادیخواه کردستان را فرامیخوانیم تا در روز ۸ مارس امسال مبتکر برگزاری باشکوه روز جهانی زن باشند. الغای حجاب اسلامی و آپارتاید جنسیتی، آزادی کلیه زندانیان سیاسی با تاکید بر جنایت‌های غیرقابل بخشش حکومت و محاکمه جنایتکاران را بر پرچم دادخواهی زنان حک کنیم.
از تظاهرات و متینگ تا جشن ‌وشادی وسخنرانی و پخش گل ‌وشیرینی و هر ابتکار دیگر، میتواند زینت بخش شهر و محله و خیابان شهرها و یاد آور ادامه راه جانباختگان راه آزادی ‌وسوسیالیسم باشد.
پیروز باد جنبش آزادی زن
زندە باد حاکمیت شورایی در کردستان
زندە باد سوسیالیزم
۱ اسفند۱٤۰۲