امیر عسگری- گزارشی از فعالیتهای ضد جنگ!
تظاهرات ضد جنگ درعید پاک شهر زیگن آلمان به فراخوان اتحاد ضد جنگ این شهر و نیروهای چپ و کمونیست و خانواده های فلسطینی در ۳۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار شد. جهت برنامه ریزی بهتر و تهیه ماتریالها به زبان های مختلف با مراجعه نماینده اتحاد صد جنگ با هماهنگی با من انجام گرفته. آگهی تظاهرات به زبان فارسی نیز تهیه شده و حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست نیز با فراخوان حمایتی از این حرکت به صفوف حامی اصلی تظاهرات ضد جنگ پیوست.
بعنوان دبیر کمیته آلمان حزب حکمتیست ضمن گفتگو با مسئولین این اتحاد جهت همکاری های بیشتر در جنبش ضد جنگ، قبل از برگزاری تظاهرات نسخه هایی از بیانیه کنفرانس علیه نسل کشی در فلسطین را در اختیار فعالین اتحاد ضد جنگ و نیروهای چپ و کمونیست که در جنبش ضد جنگ دخیل هستند قرار گرفت. در این تظاهرات دیگر کادر حزب حکمتیست فاطمه عسگری نیز نقش فعال و ویژه ای داشت.
حضورم در این تظاهرات به جز حضور حزبی و تشکیلاتی جنبه دیگری نیز داشت و آن اقدام میدانی از سوی نمایشگاه بین المللی پوستر «توقف جنگ» که وظیفه هیئت داوری و برگزاری بین المللی را بر عهده دارم بود؛
“نمایشگاه بین المللی پوستر توقف جنگ (Stop War) با حمایت PIN ژاپن، Worldwide Graphic Designers و سازمان سراسری پناهندگان ایرانی-بیمرز یک ماه پس از جنگ و‌ کشتار در غزه با تشکیل هیئت داوران متشکل از آکادمیسین های آزادی خواه و محققان رسانه از نقاط مختلف جهان آغاز به کار کرد؛ کیت کیتز از آمریکا، هیتوشی میورا از ژاپن، کیه سو‌ میونگ از کره جنوبی، کاتیانا کاردونا رینا از ونزوئلا، ایروان هورنوکو از اندونزی و امیر عسگری از آلمان.”
در تظاهرات ضد جنگ ۳۰ مارس ۲۰۲۴ در شهر زیگن پوسترهایی از نمایشگاه بین المللی Stop War چاپ شده و توانستیم خواست مشترک ده ها هنرمندان و طراحان گرافیک حامی و شرکت کننده در این حرکت انسانی را نیز نمایندگی کنیم.
لازم به ذکر است در ادامه اقدامات ضد جنگ، پوستر Stop War به عنوان یک حرکت بین المللی از تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ صد اثر برگزیده از سراسر جهان را ابتدا به صورت آنلاین به نمایش گذاشته، مورد تبلیغ قرار داده و بر اساس تصمیم شورای برگزاری نمایشگاه، تعدادی از پوسترها جهت چاپ در تظاهرات بین المللی ضد جنگ در اختیار عموم مردم آزادیخواه جهان قرار خواهد گرفت، بعلاوه تلاش هایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه های حضوری در نقاط مختلف جهان بخصوص کشورهایی که هیئت داوران زندگی میکنند برگزار شود.
4 اوریل 2024