نشریه اکتبر

اعتراض معلمان کردستان
در روز های گذشته معلمان و دانش آموزان کردستان همراه با دیگر معلمان در سراسر ایران دست به اعتراض زدند و خواستار رایگان کردن آموزش و ایمن سازی محیط مدارس و درست کردن مدارس در مناطق محروم ایران و موارد دیگری شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان
دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج به دلیل حذف رشته پرستاری از رشته های درسی دانشگاهی در محیط دانشگاه آزاد سنندج دست به اعتراض و خواستار لغو حذف این رشته دانشگاهی شدند.

خودکشی یک جوان در شهر بوکان
یک جوان بیست و پنج ساله اهل شهرستان بوکان با نام سامان فیضی به دلیل فقر و نداری با پرت کردن خود از روی پل ساحلی بوکان دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

تجمع کارگران پتروشیمی سنندج
هفته گذشته کارگران پتروشیمی سنندج به دلیل پایین بودن حقوقها و مزایا یشان در محیط پتروشیمی سنندج دست به اعتراض زدند و خواستار بالا بردن حقوقه ها و مزایا یشان شدند.

برگزاری فستیوال در مریوان
انجمن فرهنگی و هنری ووژین به مناسبت روز جهانی کودک فستیوالی را با شرکت صدها کودک در پارک تاتر شهرستان مریوان به مدت چند ساعت برگزار کرد.

زخمی شدن دو کولبر
نیروهای مرزبانی شهرستان پیرانشهر و سردشت با شلیک مستقیم به کولبران دو کولبر را با نام های کاوه دشمیر و رسول سراج زخمی کردند و اونو این دو کولبر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانهای سردشت و پیرانشهر نگهداری میشوند.

خودکشی یک کارگر
یک کارگر سی و دو ساله اهل روستای قلاجی از توابع شهرستان مریوان به نام بختیار بهمنی به دلیل فقر و نداری از راه حلق آویز کردن خود به زندگی خود پایان داد. نامبرد داری همسر و دو فرزند خوردسال است.

اعتراض کارگران پروژه اتوبان بوکان سقز
کارگران شرکت آب و خاک پارس که مشغول ساخت پروژه اتوبان بوکان و سقز هستند به دلیل عقب افتادن هفت ماه حقوق هایشان دست به اعتراض زدند و خواستار پرداخت حقوق های معوقه اشان شدند.

خودکشی یک نوجوان
یک دختر پانزده ساله به نام هدیه رستمی اهل روستای قلعه سیاه از توابع شهرستان سلاس و باوجانی از راه حلق آویز کردن خود به زندگی اش پایان داد. به گفته شاهدان علت خودکشی این دختر مشکلات خانوادگی بوده است.

تصادف تانکر حامل سوخت در سنندج
تصادف یک تانکر حامل سوخت با یک خودرو سواری در گردنه صلوات آباد سنندج موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر گردید. گردنه طلوات ابد به مدت چند ساعت به علت این تصادف بسته شده بود.

پردل زارع ۲۰/۱۰/۲۰۱۸
Pordelzarh1985@gmail.com