مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانى اول، روز یکشنبه ١١ نوامبر ٢٠١٨ در شهر پاريس با شركت رؤساى جمهور كشور هاى امپرياليستى و رهبران و نمايندگان ٧٠ دولت تروريستى و مرتجع بين المللى برگزار گرديد. اين كارنوال جنگ افروزان و تروريست پروران كه بنام صلح بر پا شده بود، با رژه نظامى و قدر قدرتى ماشين دولتى در خيابانهاى پاريس شروع شد و همانجا همگام و همراه با ناقوس كليسا و ارتجاع مذهب پيمان تازه كردند كه نه تنها از ميليتاريسم و قدر قدرتى ماشین حفظ سرمايه و گسترش سلاحهاى كشتار انسان كم نمى كنند، بلكه در رقابت با همديگر از توليد وبازسازى سلاحهاى عظيم كشتار جمعى هم فروگزار نيستند. امانوئل مكرون از ارتش مشترك اروپا صحبت كرد و ترامپ از اختصاص بودجه بيشتر به ناتو.
اين چهره هاى كريه و اين جنايتكاران جنگى، كه كارنوال “صلح” برگزار مى كنند، ادامه همان جنايتكارانى هستند كه در طول جنگ جهانى اول ٢٠ ميليون انسان از نظامى و غير نظامى را به كام مرگ فرستادند. فقط ١٠ ميليون سرباز و نزديك به ١٠ ميليون نفر غير نظامى در اين جنگ امپرياليستى جان باختند. هزاران سرباز مصدوم شدند و هزارها سرباز دیگردر اثر استفاده گاز های سمی در جنگ چنان صدمات درمان ناپذیری به چهره و اندام آنها وارد آمد که بقیه عمر را در خفا بسر بردند. ميليونها كودك بدون سرپرست ماندند. تاريخ و سابقه اين سران و رؤساى قديم و جديدشان جزو تاريكترين و خونبارترين دوره هاى تاريخ حيات انسان است. هيأت حاكمه و دولت آمريكا كه ترامپ را به اين كارنوال روانه كرده است، تنها نيرويى است كه با استفاده از سلاح اتمى هيروشيما و ناكازاكى را در ظرف چند ثانيه تبديل به خاكستر كرد. مكرون و رؤساى ناتو از يوگسلاوى تا عراق، افغانستان و سوريه بيمارستان و مدرسه و كاشانه مردم را بر سرشان خراب كردند.در جنگ هفت ساله سوریه که هنوز ادامه دارد بيشتر از ٣٥٠ هزار نفر کشته شده اند. نزديك به ١٢ میلیون نفر مجبور شدند خانه و زندگی خود را ترک کنند، اين رقم از آوارگى یعنی بيشتر از نيمى از کل جمعیت سوریه. در اين جنگ منطقه اى افزون بر آمریکا و روسیه دولت هاى دیگر از جمله فرانسه، آلمان، انگلستان، عربستان سعودی و ايران نیز سهیم هستند. حضور جنايتكارانى مثل نتانياهو و اردوغان كه با اشغال و تصرف كشتار مى كنند و بر سر مردم فلسطين و عفرين بمب و راكت مى كوبند پيام آور نه تنها صلح بلكه پيام آور تروريسم و جنايت پيشگى برازنده سابقه و نام و مقام شان است.
در اين ميان رسانه ها و ميدياى بورژوايى واقعيت را منعكس نمى كنند. روايت طبقه حاكم كه عبارت است از سود پرستى، ميليتاريسم، راسيسم و نژادپرستى و سياست كثيف آلوده به مذهب و كليسا ومسجد را در صدر اخبار قرار مى دهند. در مقابل وظيفه كمونيسم و طبقه كارگر و مردم آزاديخواه است كه بخاطر آينده بشريت بايد به ميدان بيايد و جامعه را از شر تروريسم و ماشين دولتى طبقه حاكم برهاند.
***