روز ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ دولت دانمارک اعلام کرد که حدودا یک ماه پیش یک گروه عملیاتی مامورین امنیتی جمهوری اسلامی تلاش نمودند که یکی از فعالین اپوزیسیون خود را در خاک دانمارک ترور نمایند. تعقیب این گروه ترور جمهوری اسلامی تاکنون به دستگیری یک نفر منجر شده است. چند ساعت بعد از اعلام این خبر دولت دانمارک سفیر خود را از ایران فرا خواند.
در مدتی کوتاه این دومین اقدام تروریستی شناخته شده جمهوری اسلامی در خارج میباشد. در تابستان امسال چهارنفر در آلمان و بلژیک و یک کارمندان سفارت ایران در اتریش به اتهام برنامه ریزی در نشست سازمان مجاهدین دستگیر شدند و دو دیپلمات جمهوری اسلامی نیز به اتهام قتل فعالین سیاسی از هلند اخراج شدند.
جمهوری اسلامی اولین بار نیست در خارج از ایران دست به ترور فعالین اپوزیسیون می زند. تاریخ به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی تاریخ سرکوب و قتل و عام صد ها هزار نفری است. اکنون که جمهوری اسلامی با اعتراضات وسیعی کارگران و مردم زحمتکش ایران که از فقر و تنگدستی خسته شده اند و اعلام جنگ برعلیه کلیت جمهوری اسلامی نموده اند ، رژیم چه در ایران و چه در خارج تلاش میکند برای به عقب نشاندن مبارزات حق طلبانه ی مردم دست به ارعاب و وحشت بزند. در خارج از ایران با استفاده از سفارتخانه های خود دستجات ترور سازمان میدهد و در داخل ایران با اعدام و ترور میخواهد جلو سقوط حتمی خود را بگیرد.
مردم آزادیخواه !
خواست بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی که مراکز سازماندهی تروریسم اسلامی ست خواست همیشگی اپوزیسیون رادیکال و کمونیست در خارج از ایران بوده و هست. در شرایطی که مردم ایران برای یک زندگی انسانی ، نان آزادی و برابری و رفاه بپا خواسته اند نباید اجازه دهیم که اوباش اسلامی خارج را به جولان گاه خود تبدیل کنند. باید با اعتراضات گسترده و ملیتانت این لانه های جاسوسی و ترور برچیده شوند. صدای ما که از ترور و اعدام جمهوری اسلامی فرار کرده ایم در همبستگی با مبارزات مردم ایران باید رساتر از همیشه خواهان جمع کردن این اوباش شویم.
تشکیلات خارج حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست همه ی سازمانها و احزاب چپ و کمونیست و مردم آزادیخواه را فرا میخواند که به حمایت از مبارزات مردم و در تقابل با تروریسم جمهوری اسلامی در خارج به مقابله برخیزند.

مرگ برجمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

تشکیلات خارج حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۸ آبان ۱۳۹۷