اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست :
در محکومیت کوچاندن اجباری اپوزیسیون جمهوری اسلامی از جانب حکومت اقلیم کردستان
عاقبت پس از سالها فشار و تهدید علیه اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کردستان عراق ، قبل از ظهر امروز پنجشنبه ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان همراه دهها کامیون و هلیکوپتر اقدام به کوچاندن ساکنین سه اردوگاه کومه له در مناطق ” زەڕگۆێز”. “زەڕگۆێزەڵە ” و “بانە گەورە” نمودند . و به این وسیله برگی دیگر از رسوایی و اقدام خارج از هر نرم ومناسبات تعریف شده در قبال جریانات سیاسی اپوزیسیون را به پرونده پر از سر سپردگی و دریوزگی سال‌های حاکمیت خود افزودند .
تصویر ستون کامیونهای حامل کوچ دادن اجباری احزاب و جریانات سیاسی ‌اپوزیسیون جمهوری اسلامی ، فارغ از هر سیاستی که این احزاب داشته اند ، غم انگیز و در عین حال منزجر کننده است . انزجار نه تنها از جمهوری اسلامی ، بلکه از حاکمان فاسد حکومت کردی در کردستان عراق ، که از صبح تا شام در تقدیس کرد وکردستان عزیزشان روضه می خوانند . حکومت فاسدی که با بمب و موشک آمریکا به قدرت خزید و سرنوشت خود را به سرنوشت رژیم جنایتکار اسلامی گره زده است ۰
فعالیت احزاب وجریانات سیاسی حق بدیهی همه آنها حتی در داخل جامعه ایران است . جمهوری جنایتکار اسلامی با قلع و قمع وکشتار مخالفین هیچ فرصت ومجالی به مخالفین خود نداده است و آنها را ناچار به ترک محل زندگی خود کرده است که در اینجا هم همواره در معرض تهدید وترور بوده اند .
مقرات و اردوگاهایی که روزپنجشنبه ۵ سپتامبر در واقع مورد تعرض نیروهای امنیتی حکومت کردستان عراق قرارگرفت ، حدود ۴۰ ‌سال است که محل اقامت و سکونت هزاران نیروی مخالف جمهوری اسلامی و خانواده های آنها بوده است .
مردم مبارز و شرافتمند کردستان عراق !
شما آگاهید که جمهوری اسلامی چندین سال است با کمک دولت مرتجع عراق و حاکمان فاسد اقلیم برای فشار آوردن به اپوزیسیون جمهوری اسلامی ، قدم به قدم نقشه می کشد . نگذارید از این عمل ضد انسانی و ضد آزادی فعالیت سیاسی بسادگی عبور کنند . علیه این اقدام جنایتکارانه ساکت ننشینید .
این توهین وبی حرمتی را به خود و این جریانات قبول نکنید و به حاکمان حلقه بگوش جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان اعتراض کنید .
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست علیرغم اختلافات روشن و شناخته شده ای که با این جریانات دارد ، این توطئە مشترک جمهوری اسلامی و حکومت قومی- مذهبی عراق را که بوسیله حکومت فاسد اقلیم کردستان به اجرا درآمده است ، قویا محکوم می کند واز مردم آزادیخواه و تشکل و نهادهای بین المللی و انساندوست می خواهد در حفظ امنیت و تهیه امکانات برای آنها و خانواده و بستگان آنها تلاش کنند .باید با فشار و اعتراض جمعی ، مسئولین وبخش پناهنده پذیر سازمانهای مستقر در کردستان عراق را برای انتقال خانواده ها و فعالین ضد جمهوری اسلامی به کشورهای پناهنده پذیر مجبور کرد .
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۵ سپتامبر ۲۰۲۴