سیاوش دانشور- ستون آخر،لمپن های ضد زن اسلامی

این روزها توهین یک عامل حکومتی به مهسا امینی و زنان ایران در صدا و سیما با عنوان “نفله شدن یک زن کرد و سنی” و دفاع از سرکوب حکومت برای بقای نظام را شاهد بودیم که زیر فشار اعتراض مردم این فرد لمپن به “غلط کردم” افتاد و ناچار به عذرخواهی شد و بعدتر از سمتش برکنار شد. در ادامه مسعود پزشکیان دسته گل جدیدی به آب داد و علناً در تلویزیون رژیم، یک خانم مسئول آموزش مدیریت در تایلند را بخاطر “زن بودن” و “کوتاه بودن قدش” تحقیر کرد.
یادمان نرفته که هواداران اصلاح طلب پزشکیان که از موضع ناسیونالیستی و احساس حقارت ملی شان از رئیس جمهور شش کلاسه کلافه بودند، مرتباً مینوشتند که ایران صاحب “باسوادترین رئیس جمهور جهان” شده است! حتماً برخورداری از سواد آکادمیک در سطح برخورد و شیوه ابراز وجود در جامعه نقش دارد اما دانشگاهی بودن بخودی خود نشان “فرهنگ برتر” نیست. بسیاری از مرتجعین و آدمکشان بنام تاریخ از مدارج بالای علمی برخوردار بودند و آنرا وثیقه سرکوب و کشتار و تعدی به حقوق دیگران کرده اند.
در اروپای امروز تحقیر افراد بدلیل وزن و قد و رنگ مو و پوست و ظاهر جرم است. در سیستم آموزشی از همان ابتدا با چنین مواردی بشدت برخورد و بر عواقب مخرب اجتماعی و رفتاری و تربیتی آن تاکید میشود. در ایران اما فرهنگ اسلامی طبقه حاکم تلاش کرده که جامعه را به عهد عتیق برگرداند و آخوند- دایناسورهای اسلامی و سران حکومت مرتباً مشغول تحقیر و توهین به شهروندان به عناوین مختلف هستند.
در کشوری که آپارتاید اسلامی و ضد زن حاکم است، قانوناً نفس زن بودن جرم و تحقیر شمرده میشود. به جناب پزشکیان “خیلی برخورده” که یک زن تایلندی مسئول آموزش یک هیئت ٨-٩ نفره روسای دانشگاه ها شده و مهمتر “بیشتر برخورده” که قد وی “کوتاه” بوده است! این رئیس جمهور مورد علاقه اصلاح طلبان و خیل دانشگاهی ها و مفسران و کمپینرهای سیاسی است که حال آدم را بهم میزند. یک فرد باید چقدر عقب مانده، لمپن و بیشعور باشد که در مقام رئیس جمهور در تلویزیون رسمی و دولتی چنین ترهاتی را سرهم کند؟
پزشکیان اما “اشتباه لپی” مرتکب نشده است. او میداند که یک جنبش قوی زنان علیه نفس اسلام و نظام ضد زن و آدمکش اسلامی بپاخاسته است. میداند که در آستانه سالروز برآمد توده ای و انقلابی شهریور هستیم که زنان نقش محوری در آن داشتند و آتش این اعتراض هر روز زبانه میکشد و فی الحال عقب نشینی های جدی به حکومت وارد کرده است. او آگاهانه به بهانه “تعریف خاطره” از موضع یک ناسیونالیست اسلامی عقب مانده، “زن” و “قد کوتاه” وی را تحقیر میکند تا بگوید فرزند خلف نظام ضد زن و مجری سرکوب خامنه ای است. این عناصر لمپن و بی فرهنگ اسلامی – دانشگاهی و حوزوی – نمایندگان و سخنگویان واقعی شما اصلاح طلبان مرتجع هستند و مسئولیت رفتار و گفته های آنها با شماها نیز هست. اصلاح طلبان متفرقه کلاهتان را بالاتر بگذارید!
مردم آزادیخواه و بویژه زنان مبارز و شورشی جواب پزشکیان را بدرستی و سر وقت خواهند داد. میدانیم که ترسیده اید، زنان اما از گورکنان نظام اسلامی و فرهنگ اسلامی ضد زن خواهد بود و همراه با آن مدافعان کپک زده آنها را نیز از دور خارج خواهند کرد. توی دهان پزشکیان بزنید!
٢٩ اوت ٢٠٢٤