روز شنبە ١١ ژانویە بە دعوت سازمان “اتحاد برای آزادی طبقە کارگر” در بریتانیا و در شهر لندن جلسەای با حضور فعالین و اعضای رهبری احزاب چپ در ایران و عراق و بریتانیا برگزار شد. در این جلسه از جانب حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست رفیق آذر ماجدی عضو هیئت اجرائی حزب از سخنرانان جلسه بود و سیاست و مواضع حزب را در رابطە با روی کار آمدن جمهوری اسلامی و اوضاع ایران در چند دهە اخیر، موقعیت چپ و کمونیسم و جنبش کارگری و دانشجویی و شعارهای رادیکال اعتراضات اخیر و در نهایت بحران عمیق سیاسی و اقتصادی کە گریبان رژیم اسلامی را گرفتە است، به جلسه ارائه کرد.

در روز یکشنبە ١٢ ژانویە در همبستگی با خانوادە قربانیان هواپیمای سرنگون شدە در تهران و در حمایت از مبارزات حق طلبانە مردم ایران و اعتراضات دانشگاەها از جانب حزب حکمتیست و آلترناتیو سوسیالیستی و شورای همبستگی تظاهراتی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی فراخوانده شد کە اعضا و فعالین حزب در آن فعالانه شرکت کردند.

در این تظاهرات رفیق جمال کمانگر دبیر کمیتە مرکزی حزب طی سخنانی کوتاە پیرامون سقوط هواپیما و قبول اشتباە از جانب سران حکومتی گفت کە در چهل سال گذشتە نمایندە نە گفتن بە رژیم اسلامی و روسای جمهورشان بودەایم. در ادامە اشاره کرد کە ما سران جمهوری اسلامی را وادار میکنیم کە مسئولیت چهل سال جنایت در ایران از جمله؛ حملە بە کردستان، کشتار زندانیان سیاسی و دفن کردنشان در گورهای بی نام و نشان، کشتار دهە شصت و کشتار در کشورهای افغانستان و عراق و سوریە و … را بر عهدە بگیرند. وی بە جنایاتی کە قاسم سلیمانی در کردستان و در اوایل قدرت گیری ضد انقلاب اسلامی مرتکب شدە اشارە نمود. جمال کمانگر در پایان بر مبارزە علیە کلیت رژیم اسلامی، و بر شعارهای رادیکال کە در اعتراضات اخیر دانشگاەها علیە شاە و رهبر و بد و بدتر درون حاکمیت تاکید نمود و از تداوم تلاش برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی سخن گفت.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

تشکیلات بریتانیای حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
١٦ ژانویه ٢٠٢٠