از روز دوشنبه گذشته نیروهای سرکوبگر رژیم ترکیه وجمهوری اسلامی با هماهنگی مشترک دست به عملیاتی هماهنگ  در کردستان عراق زده اند. این تعرض بیشرمانه که به بهانه تعقیب اپوزیسیون این رژیم‌ها شروع شده است، خساراتی به مردم بیدفاع وارد آورده و باعث ترس و رعب و وحشت در منطقه شده است. ابتدا اردوگاه آوارگان در مخمور و شنگال در اقلیم کردستان مورد حمله هواپیماهای ترکیه قرار گرفتند و همزمان نیروهای جمهوری اسلامی در منطقه حاجی عمران اقدام به توپ باران مناطق مرزی کردستان عراق کردند. این تعرضات سرکوبگرانه که طی سالیان متمادی از جانب این رژیم‌ها تکرار شده است، تهدیدی جدی برای امنیت و جان و مال مردم آواره و زحمتکش این منطقه است.

اگرچه بهانه این تعرض جنایتکارانه تعقیب پ ک ک (حزب کارگران کردستان) و احزاب اپوزیسیون ایرانی است، اما بده و بستان و سهم بری این دولت‌ها در تحولات منطقه و اوضاع بحرانی سیاسی و اجتماعی داخلی این رژیم‌های درنده دلیل اصلی این تعرض بیشرمانه است. ملاقات هفته گذشته مقامات جمهوری اسلامی با رژیم ترکیه و دولت عراق حاکی از توافق آنها برای این لشکر کشی جنایتکارانه است. دخالت و بده و بستان رژیم‌های ترکیه و ایران در تحولات سوریه و تحمیل یک سناریوی سیاه بر زندگی ملیونها انسان، بعلاوه موج نارضایتی داخلی توده های مردم در این کشورها آن منافع مشترکی است که این دولت‌های سرکوبگر را برای انحراف افکار داخلی خود به چنین تعرض بیشرمانه مشترکی کشانده است.

در مقابل این درنده خویی آشکار سکوت و در واقع همسویی دولت اقلیم کردستان عراق که منافع خود را با منافع رژیم‌های سرکوبگر ترکیه و ایران همسو‌ می بیند مشمئز کنندە است. سکوت تاریخی این حکومت در مقابل کشتار و ویرانی مردمی که به بهانه دفاع دروغین از حقوق آنها در قدرت نشسته است، به درست موجب تنفر در جامعه کردستان و کشورهای منطقه شده است. همچنین موضع گیری دم بریده احزاب ناسیونالیست جمع شده در “مرکز همکاری احزاب کردستان ایران” و سکوت و قیچی کردن دخالت ترکیه در تعرض به مردم کردستان عراق در اعلامیه شان، دلیل دیگری است بر بیربطی این جریانات با منافع و سرنوشت مردم کردستان و ارجحیت دادن منافع و وابستگی با دولت اقلیم  کردستان بر سرنوشت و امنیت مردم این منطقه.

کمیته کردستان حزب حکمتیست همچنانکه در گذشته هم اعلام کرده است، این تعرض وحشیانه بر امنیت و زندگی مردم زحمتکش کردستان عراق را بشدت محکوم می کند و از سازمانها، تشکل‌ها و نهادهای انسان دوست انتظار دارد در مقابل این سرکوبگری آشکار ساکت ننشیند.‌ قطعا اعتراض و مبارزه موجود مردم آزادیخواه وعدالت طلب در کردستان عراق، ایران و ترکیه می تواند در مقابل  این تعرض وحشیانه و کوتاه کردن دست رژیم‌های جنایتکار ایران و ترکیه نقش بسزایی داشته باشد.

دست سرکوبگران از سر مردم بیدفاع کردستان عراق کوتاه!

۳۰ خرداد ۱۳۹۹