اعلامیه حزب حکمتیست.

جمهوری اسلامی هر روز و هر لحظه مرتکب جنایت میشود. فساد بی حد و حصر، فقدان حداقل امکانات و حقوق پایه‌ای و بدیهی شهروندان، فقدان کمترین مسئولیت در قبال سلامتی و حقوق شهروندان در کنار اختلاس‌های نجومی و سرکوب مستمر به سناریوی روزمره زندگی مردم بدل شده است. آخرین مورد، اخبار آلوده شدن صدها نفر از ساکنین روستای “چنارمحمودی” از توابع شهرستان لُردگان در استان چهارمحال و بختیاری است. چندی پیش تست آزمایش قند خون با سُرنگهای آلوده به ابتلای صدها نفر، به روایتی بیش از دویست تا چهارصد نفر مرد و زن و کودک، به ویروس اچ‌.آی.‌وی و بیماری ایدز منجر میشود.

بدنبال بروز نشانه‌ها و مراجعه ساکنین به دکتر و تائید این موضوع، مردم این روستا مقابل فرمانداری لُردگان تجمعی برپا کردند و نسبت به ابتلای تعداد زیادی از ساکنان روستا به ویروس اچ‌.آی.‌وی اعتراض کردند. سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای اعلام کرده که اپیدمی ابتلاء به ویروس اچ.‌آی.‌وی در روستای “چنارمحمودی” لردگان موضوعی “کاملا محرمانه” است. نمکی در نامه خود خطاب به وزیر دادگستری نوشته که وزارت بهداشت از این موضوع اطلاع داشته و “جهت حفظ شئونات مردم منطقه کاملاً محرمانه پیگیری میشود”! این جانیان اگر در فکر احترام و حقوق مردم بودند با این الفاظ مسئولیت جنایت آشکارشان را پنهان نمی‌کردند و بر آن سرپوش نمی‌گذاشتند. انتشار اخبار و فیلمهای اعتراض ساکنین چنار محمودی در مقابل فرمانداری لُردگان در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته و جامعه را دچار شوک کرده است. به همین دلیل حکومت اسلامی و مسئولین ذیربط تلاش میکنند مسئله را توجیه و ابعاد آن را کوچک نشان دهند.

بدون کمترین تردیدی حکومت اسلامی و وزارت بهداشت آن و سیاستهای صرفه جویانه و غیر مسئولانه که به کارکنان زحمتکش بهداشت تحمیل میشود، مقصر و مسئول این جنایت در حق مردم چنار محمودی است. این اقدام یک نوع نسل کشی و کشتار جمعی است که تعداد زیادی را از زندگی ساقط میکند. حزب کمونیست کارگری – حکمتیست ضمن اعلام همبستگی و همدری عمیق با مردم زحمتکش چنارمحمودی و قربانیان این تراژدی و خانواده‌های آنان، اعلام میکنیم که جمهوری اسلامی مستقیماً مسئول این اقدام رزیلانه است و باید زیر فشار برای پاسخگوئی و درمان فوری مبتلایان بصورت رایگان قرار گیرد. هر دولت مستقری مسئول حفظ و تامین جان و زندگی و سلامت و بهداشت فیزیکی و روانی شهروندان است و موظف است تمامی امکانات ممکن را بصورت رایگان تامین و بسهولت و بدون تبعیض در اختیار شهروندان قرار دهد. حزب حکمتیست کل جمهوری اسلامی از خامنه ای تا روحانی و مقامات ذیربط را مسئول این تراژدی میداند و مردم آزادیخواه را به اعتراض علیه این جنایت جمعی حُکام جنایتکار اسلامی فرامیخواند. بهداشت و ویزیت مرتب پزشکی و تامین دارو و سلامتی کلیه شهروندان از حقوق پایه‌ای مردم است و تحت هیچ بهانه ای نباید پذیرفت که سلامتی و آموزش را به بازار و قدرت اقتصادی خانواده ها سپرد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٣ اکتبر ٢٠١٩ – ١١ مهر ١٣٨٩