اعلامیه خبری. هفتاد روز قهرمانی و عزم انقلابی

مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه دارد
جمهوری اسلامی با هر آنچه که دارد به میدان آمده است. از شلیک با ضد هوائی دوشکا به مردم با دست خالی تا آوردن دستجات سرکوب و مزدور از کشورهای اطراف در خیابانهای ایران. تیراندازی با گلوله جنگی دارد عادی میشود. در کرج، کرمانشاه، تهران، اصفهان. دیگر فقط در کردستان و سیستان و بلوچستان نیست. توحش در زندانها و سازماندهی جنگ روانی در مورد قدرت قاهره حکومت برای ترساندن مردم، در کنار بازداشتها و سرکوب و حکومت نظامی در شهرهای کردستان ادامه دارد. اما هیچکدام اینها بداد جمهوری اسلامی نرسیده است و پاسخ نداده است.
در صف مقابل، علیرغم قریب ١٧٠٠٠ بازداشتی و صدها جانباخته، “موش کور انقلاب” هر روز در منفذی بیرون میزند. ابتکار انقلابی در شهرها و مدارس و دانشگاه ها موج میزند. فضای سیاسی بر شرایطی جدید و امید و قدرت مردم و ضعف و ناتوانی حکومت دلالت دارد. حکومتی ها زیر فشار امواج خیزش انقلابی بجان هم افتادند و هر کسی دیگری را مسئول تخریب اسلام و نظام میداند. عزم انقلاب در نسل جدید و جامعه بحدی شدید است که همه موش های حکومتی را از سوراخ بیرون کشیده است. کارگران دارند می آیند و اعتصابات در صنایع مهم شروع شده است.
شهرهای کردستان در ده روز گذشته عملا و عمدتا در اعتصاب عمومی بودند و در برخی شهرها برای ساعاتی محدود باز میکردند. اعتصاب دیروز پنجشنبه سوم آذر و امروز جمعه چهارم آذر در بیشتر شهرهای کردستان که عملا حکومت نظامی برقرار است، ادامه داشت. هر روز و هر شب جوانان انقلابی در سنندج و مریوان و مهاباد و سقز و جوانرود و پیرانشهر در شهر و دانشگاه و محلات و برای بدرقه جانباختگانشان میخروشند. قتل عام هم نتوانست عزم انقلابی برای تغییر را ترمز بزند. مردم شریف تهران دیشب در محلات مختلف بمیدان آمدند، در شهرهای دیگر از جمله اصفهان و کرج و کرمانشاه و ایلام اجتماعات شبانه ادامه داشت. همه جا حمایت از مبارزه انقلابی مردم در کردستان، شعارهای همبستگی بین بخشهای مختلف مردم علیه حکومت بود.
امروز جمعه چهارم آذر در شهرهای بلوچستان اعتراضات گسترده صورت گرفت و طی آن بر حمایت از مردم کردستان و آزادی و برابری و همبستگی همه مردم علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند. معترضین علیه خامنه ای و جمهوری اسلامی شعار میدادند. در اجتماعات امروز زنان شرکت داشتند و از جمله شعار دادند: “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم”! امروز در شهرهای زاهدان، خاش، سراوان، تفتان، ایرانشهر و دزآب مردم بطور گسترده به خیابان آمدند. حکومت در شهرهای زاهدان و دروازه خاش دزآب به مردم معترض شلیک کرد که در اثر آن دهها نفر از معترضین زخمی شدند. بخشی از مصدومین به مسجد مکی زاهدان منتقل شدند. امروز ۴ آذر در خاش هزاران نفر در مقابل قرق نظامی سرکوبگران به خیابانها آمدند، با مردم در کردستان اعلام همبستگی کردند و از جمله شعار دادند”کرد و بلوچ برادرند، تشنه خون رهبرند”!
هفتادمین روز خیزش انقلابی با تودهنی به جمهوری اسلامی و مرتجعینی آغاز شد که تلاش دارند به شیوه های مختلف بین بخشهای مختلف مردم تفرقه بیاندازند، اتحاد و هشیاری سیاسی جامعه و انقلابیون ستودنی است. تا این ساعت راهبندان و شعار دادن و اعتراض شبانه در زاهدان و تهران و شهرهای مختلف ادامه دارد.
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست بر حفظ و تقویت هشیاری و تقابل با اختلاف انداختن آگاهانه و ناآگاهانه بین مردم و شهرهای مختلف تاکید میکند. حفظ و ارتقای اتحاد و همبستگی کنونی که مهمترین سرمایه سیاسی خیزش انقلابی است، تعیین کننده است. سازمانهای انقلابی محلات را تقویت و گسترش دهیم و برای نبردهای پیش رو آماده تر شویم.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٤ آذر ۱۴۰۱- ٢٥ نوامبر ۲۰۲۲