اعلامیه حزب حکمتیست بمناسبت ١٦ آذر
سنگر انقلابیم، تا به آخر می مانیم!
فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم!
روز دانشجو، مناسبت ١٦ آذر ١٤٠١، در دل یک جامعه انقلابی برگزار میشود. انقلابی علیه زن ستیزی و آپارتاید جنسی، علیه فقر و فلاکت، علیه استثمار و استبداد، برای آزادی و برابری و رفاه همگانی! انتظار جامعه و پیشاپیش توده عظیم دانشجویان انقلابی در سراسر کشور اینست که روز دانشجوی امسال فشرده بیانیه پیروزی انقلاب باشد. در اعتراضات و اجتماعات دو ماه گذشته توانستیم فضای شدید امنیتی را بشکنیم، تجمعات وسیع و سراسری سازمان دهیم، قوانین تفکیک جنسیتی را راساً ملغی کنیم، صدای رسائی برای حمایت از مبارزات سرنگونی طلبانه و انقلابی و یک سنگر پرخروش و آوانگارد انقلاب باشیم. در ایندوره همکلاسی و رفقایمان به وفور دستگیر و زندان شدند، سرکوب دانشگاه شریف و دانشگاه کردستان را داشتیم، برای تعداد زیادی حکم اخراج و ممنوعیت ورود به دانشگاه زدند. اما موفق نشدند ما را ساکت کنند، موفق نشدند اتحاد ما را درهم شکنند، ما بخشی از اساتید را همراه خود کردیم، ما با اعتصاب و اعتراض هر بار قویتر و رزمنده تر قد برافراشتیم، ما در کنار میلیونها زن و مرد انقلابی فقط به پیروزی فکر میکنیم.
دانشگاه در کشورهای استبدادی محل رشد کمونیسم است. دانشگاه در دوره انقلابی چپ تر از هر زمانی میشود. برابری طلبی و آزادمنشی و هشیاری سیاسی دانشجویان، اعاده حرمت دانشجو و درهم شکستن قوانین تفکیک جنسیتی، تقابل روشن و بدون ابهام با نظم ستمگر و ارتجاع غیر حکومتی و اعلام تعلق به جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر، کاراکتر سیاسی و اجتماعی اعتراض دانشجوئی و نسل جدید را منعکس میکند. این ما بودیم علیه آموزش و درمان و بهداشت کالائی شده شوریدیم! این ما بودیم که بر اتحاد کارگر و معلم و دانشجو پای فشردیم! ما بودیم که فریاد زدیم؛ “سفره‌هامون غارت شد، آبان ماه خونین شد”، “آبان ادامه دارد، حتی اگر روز و شب برما گلوله بارد”، “از تهران تا بغداد، فقر ستم استبداد”، “مرگ، کشتار، گرانی، مردم شدن قربانی”، “از هفت تپه تا تهران، زحمتکشان در زندان”، “نه پادگان نه بنگاه، درود بر دانشگاه”، “علینژاد و ارشاد، ارتجاع و انقیاد”، “نه شاه میخوایم نه مزدور، بسه دیگه حرف زور”، “نه شاه میخوایم نه رهبر، مرگ بر ستمگر”!
امسال ١٦ آذر در سراسر دانشگاه های کشور اعتصاب می کنیم و مراسمهای انقلابی روز دانشجو را برگزار می کنیم. امسال دفاع از زندانیان سیاسی و قریب ١٨٠٠٠ بازداشتی را به صدر برانیم. زندانیان سیاسی باید با نیروی انقلاب آزاد شوند. در ١٦ آذر از جانباختگان و مبارزه برحق شان تجلیل و بر ادامه راهشان تا پیروزی تاکید کنیم. در ١٦ آذر انقلابی ١٤٠١، رساتر اعلام کنیم: “قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان”، “سنگر انقلابیم، تا به آخر می مانیم”!
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست دانشجویان انقلابی در سراسر دانشگاه های کشور را به برگزاری اجتماعات گسترده در روز ١٦ آذر و برافراشتن پرچم انقلاب علیه نظم موجود فرامیخواند. در دفاع از اهداف آزادیخواهانه انقلاب و در تقابل با طرحهای از بالای سر مردم اپوزیسیون بورژوائی، از حاکمیت مستقیم مردم و اداره شورایی جامعه و پایان دادن به نظم مبتنی بر ستم و استثمار و جنایت سرمایه داری حرف بزنیم. ایجاد شوراها و تشکلهای مستقل دانشجویان یک نتیجه پیشروی تاکنونی و یک نیاز تداوم مبارزه انقلابی است. سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برپائی یک جامعه آزاد و مرفه و خوشبخت سوسیالیستی هدف همه ماست!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ آذر ١٤٠١- ٢٥ نوامبر ٢٠٢٢