امروز شنبه ٢٣ آذر ٩٨، دادگاه‌های جمهوری اسلامی احکام جدیدی را برای زندانیان پرونده هفت‌تپه و بازداشت شدگان اول مه اعلام کرد. این احکام در هفته جاری صادر و امروز اعلام شده است. در هفته قبل برای علی نجاتی و ندا ناجی نیز زندان و محکومیت صادر شده بود.

شکنجه گران و پرونده سازان حکومتی، سپیده قلیان، محمد خنیفر، امیر امیرقلی، اسماعیل بخشی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی را با اتهامات واهی “عضویت در گروه های ضد نظام” و “فعالیت تبلیغاتی و نشر اکاذیب”، هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری و قابل اجرا محکوم کردند. همینطور امروز شنبه ۲۳ آذر ۹۸، دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری را با همین اتهامات من‌درآوردی، به ۵ سال حبس تعزیری و قابل اجرا محکوم کرد. روز چهارشنبه ١٣ آذر ٩٨، ندا ناجی دانشجوی بازداشتی در تجمع روز جهانی کارگر، نیز توسط قاضی محمد مقیسه به ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم ندا ناجی بعد از ۲۱۸ روز بازداشت صادر شد. همینطور هفته قبل علی نجاتی را احضار و با اتهاماتی بی پایه به ۵ سال زندان محکوم کردند.

صدور این احکام به فاصله کوتاهی از آزادی موقت دستگیر شدگان، تداوم سیاست سرکوب و انعکاس وحشت رژیم از قیامهای انقلابی آبانماه و تداوم این مبارزه در ١٦ آذر است. ظاهراً جمهوری اسلامی اولویتی جز صدور حکم برای زندانیان پرونده هفت تپه و بازدادشتی های اول مه نداشته است. این نشان ترس و وحشت از دیماه و 16 آذر و سیل‌های توده‌ای در کمین است. اما کور خوانده‌اید! شماها خیال میکنید که با این احکام دهن مخالفین را می‌بندید و می‌ترسانید! مردم با گلوله هم ساکت نشدند، شانزده آذر و اعتصابات کارگری گواهی است! شما خیال میکنید که میتوانید این انسانهای شرافتمند و آزادیخواه را پنج سال پشت میله‌ها نگه دارید؟ شما عمرتان بسیار بسیار زودتر به پایان میرسد و در این مسیر کل دم و دستگاه سرکوب و دادگاه و پلیس و نیروی ضد شورش مدافع سرمایه درهم کوبیده خواهد شد. کارگران و مردم آزادیخواه ایران بزودی درب زندان ها را خواهند شکست، زندانیان سیاسی را آزاد خواهند کرد و طومارتان را درهم خواهند پیچید!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٣ آذر ١٣٩٨- ١٤ دسامبر ٢٠١٩