پیام پلنوم ۴۶ حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به کارگران اعتصابی فرانسه
کارگران فرانسه افتخار امروز طبقه کارگر جهانند!
مکرون بازنده است، شما پیروزید!
رفقای کارگر!
اعتصاب گسترده شما علیه طرح ضد کارگری امانوئل ماکرون به منشاء امید طبقه کارگر در هر جای جهان بدل شده است. مبارزه شما تا هم اکنون درجه بالائی از همبستگی کارگری را موجب شده و با حمایت گسترده زنان و مردان آزادیخواه در فرانسه مواجه شده است. اعتراضات و اجتماعات وسیع توده ای در چهارگوشه فرانسه و تقابل با نیروی پلیس و سرکوبگران، بیانگر این واقعیت است که وقتی طبقه کارگر بمیدان می آید صحنه عوض میشود. واکنش رسانه های راست فرانسه از «تهدید» کمونیسم نشان میدهد که بورژوازی چه وحشتی از تحرک متشکل طبقه کارگر دارد.
مقاومت پرشور شما در مقابل سرکوبگران سرمایه، صحنه های اتحاد کارگری در تقابل با سیاست اعتصاب شکنی، شورانگیز است. تا همین امروز دولت مکرون و سرمایه داران در مقابل شما زانو زده اند. اعتصاب شما ماهیت ضد کارگری دمکراسی را برملا و افشا کرد. دولتی که در جامعه و پارلمان و افکار عمومی در اقلیتی ناچیز است، اصرار دارد طرح ضد انسانی افزایش سن بازنشستگی را تحمیل کند. کارگران فرانسه سارکوزی را شکست دادند، بدون تردید ماکرون را هم شکست خواهند داد. پیروزی شما در این اعتصاب راه را بر تعرض بورژوازی در اروپا می بندد و کارگران فرانسه را در موقعیت جدیدی قرار میدهد.
رفقای کارگر، رهبران لایق اعتصاب!
پلنوم ۴۶ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به شما رفقای رزمنده و زنان و مردان حامی اعتصاب درود میفرستد. ما با حساسیت و علاقه مبارزه و اعتصاب شما را دنبال می کنیم و همدل و همراه شما هستیم. طبقه کارگر و رهبران رادیکال کارگری در ایران از تجارب مبارزه شما سود خواهند برد. ما کارگران کشورهای مختلف را به حمایت از اعتصاب هم طبقه ای هایمان در فرانسه دعوت میکنیم. برای اعتصاب شکوهمند و متحد شما همرزمان آرزوی موفقیت داریم. مکرون بازنده است، شما پیروزید. در این لحظه تاریخی شما افتخار طبقه کارگر اروپا و جهان هستید!
زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی کارگران!
پرتوان باد اتحاد کارگران برای جهانی بهتر!
پلنوم ۴۶ حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۶ مارس ۲۰۲۳