پلنوم ٤٢ کمیته مرکزی حزب حکمتیست در روزهای ٢٣ و ٢٤ اسفند ماه ١٣٩٩ برابر با ١٣ و ١٤ مارس ٢٠٢١ با شرکت اکثریت کمیته مرکزی و رفیق حسین مرادبیگی بصورت اینترنتی برگزارشد. جلسه با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم افتتاح گردید.

پلنوم با سخنان جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی شروع شد. طبق سنت تاکنونی حزب حکمتیست کمیته مرکزی ترمیم و رفیق دلاور منزیر که از میان علی البدلهای کمیته مرکزی منتخب کنگره نهم بالاترین رای را آورده بود، عضو اصلی محسوب و به اطلاع پلنوم رسید. بعد از تایید آئین نامه و موازین اینترنتی جلسه، پلنوم موارد زیر را در دستور گذاشت:

١- گزارش رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی – ارزیابی

٢- دنیا پس از پاندمی کرونا. معرف: جمال کمانگر

٣- ترازنامه کاپیتالیسم، موقعیت طبقه کارگر و کمونیسم. معرفین: حسین مرادبیگی (حمه سور) و رحمان حسین زاده

٤- اوضاع سیاسی ایران، آخرین موئلفه ها، وضعیت اپوزیسیون راست، استنتاجات و خط مشی حزب. معرفین: عبه دارابی – سیاوش دانشور

٥- سمینار صالح سرداری تحت عنوان يك ارزيابی از موقعيت كمونيسم بطور كلی در ايران، و حزب حكمتيست بطور اخص.

٦- قرارها و قطعنامه ها.

٧- انتخابات.

گزارشهای رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی و کمیته های اصلی حزب و ستاد تبلیغ همراه با رئوس مباحثی که در دستور پلنوم قرار گرفتند به صورت کتبی از قبل در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شده بود. تمام مباحث توسط معرفان ارائه شدند و رفقای کمیته مرکزی در فضای فعال وسیعا پیرامون جوانب گوناگون آنها دخالت و اظهار نظر کردند. به سرانجام رساندن بحثها و استتنتاجات سیاسی از آنها برعهده رهبری منتخب پلنوم گذاشته شد.

در بند قرار ها یک قرار داخلی در مورد کنگره دهم بتصویب رسید.

در بند انتخابات برای دبیر کمیته مرکزی، جمال کمانگر به اتفاق آراء انتخاب شد و برای دفتر سیاسی سیزده عضو کمیته مرکزی انتخاب شدند. به ترتیب الفبا: ابراهیم باتمانی، پروین کابلی، رحمان حسین زاده، رضا کمانگر، سعید یگانه، سیاوش دانشور، سیوان کریمی، صالح سرداری، عبدالله دارابی، کریم نوری، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر.

پلنوم ٤٢ کمیته مرکزی حزب حکمتیست پس از دو روز کار فشرده با سخنان اختتامیه جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی درباره موفقیت کامل نشست در رسیدن به هدف خود در پاسخگویی به نیاز و چشم اندازهای پیش رو، با نواختن سرود انترناسیونال پایان یافت.

پس از پایان پلنوم، دفتر سیاسی منتخب در نشستی سیاوش دانشور را به اتفاق آراء به عنوان رئیس دفتر سیاسی و شش عضو دیگر خود را برای هیئت اجرایی انتخاب کرد. به این ترتیب هیئت اجرایی عبارتند از: سیاوش دانشور، رحمان حسین زاده، سعید یگانه ، پروین کابلی، صالح سرداری و عبدالله دارابی.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢٥ اسفندماه ١٣٩٩ برابر با ١٥ مارس ٢٠٢١