‌ملکه عزتی- سرکوب جنبش زنان با صدور۶۰ سال حکم زندان!
۶۰ سال حکم زندان برای ۱۱ زن معترض!
بگفته دستگاه سرکوب و جنایت جمهوری اسلامی، اتهام جمعی این فعالین فراهم آوردن و ایجاد سازماندهی و فراهم کردن مقدمات اغتشاش در گیلان و کردستان است! این ادعای حکومتی است که تنها دلیل سرپا ماندنش وجود ارگانهای سرکوب در وجب به وجب شهر و روستاهاست. این شیر بی یال و کوپال مدعی قدرت برای اثبات قدرقدرتی خود ۶۰ سال حکم صادر میکند و همزمان میداند حضور و وجود ارگانهای سرکوب هم مانع حضور مردم معترض و بجان آمده نخواهد شد. شاهد بارز این واقعیت حضور مداوم معلمین و بازنشستگان در بیشتر شهرها و حضور زنان آزاده با پوشش اختیاری در صحن علنی جامعه است.
جمهوری زن ستیز اسلامی کابوس رودررویی با زنان مبارزی که تصمیم بر آن دارند که علیه هر شکل از تحقیر و توهین و بیحقوقی بیاستند را با ۶۰ سال زندان جواب میدهد! این دیگر بسیار آشکار بیان ترس و دلهره سران حکومت از جنبش زنان و خواست آزادی و برابری است.
دقت کنید ۱۱ زن که نه اختلاس میلیاردی کردند نه در ویرانی بنیادهای جامعه نقشی داشتند و نه باعث و بانی فقر و گرانی معیشت فلاکت بار مردم هستند، ۶۰ سال حکم میگیرند تا به خیال خام خود دیگرانی که قصد اعتراض و ابراز نارضایتی دارند را بترسانند. شگرد شناخته شده چهل ساله حکومتی که بر پایه زور و سرکوب بنا شده و زندان و سیاه چالهای اوین و قزل حصار سالها شاهد این شگرد بودند.
وحشت جمهوری اسلامی از تکرار شهریور ۱۴۰۱ و حضور قوی و میلیتانت زنان درمیدان مبارزه رودررو و علنی چنان خوف وهراسی به دل نظام انداخته که حاضرند به هرترتیبی که شده برای مدتی رویارویی دوباره با این کابوس را به تعویق بیندازند. گله مفتخور و قاتل قاضی ها و دادستان‌ها با دستپاچگی همه زور خود را میزنند که در مقابل اعتراضات آزادیخواهانه موجود در جامعه به اهرم صدور احکام کیلویی جهت “ارعاب” مردم معترض متوسل شوند. میخواهند وانمود کنند قدرت سرکوب و ایجاد وحشت را هنوز حفظ کرده و از این طریق جامعه را وادار به سکوت کنند. اما درجغرافیای ۸۰ میلیونی اگر نه همه، اما اکثریت مردم محروم و متنفر از جمهوری اسلامی هر روزه به بهانه های مختلف علیه کلیت این نظم خونین در جای جای جامعه دست به اعتراض میزنند.
نقشه مقابله با اعتراض بطن جامعه و سرکوب معترضین بدون استفاده آشکار ازاسلحه و گازهای مسموم کننده و کشتار علنی را این روزها جمهوری اسلامی بیشترازمایش میکند. میخواهند با ترفند “قانون” و با توسل به بیدادگاههای فاسد و دزد و با ایجاد هراس و وحشت از احکام سنگین زندان، سکوت را بر جامعه تحمیل کنند.
سیاست ارعاب و ایجاد وحشت شاید ۲۰ سال پیش میتوانست عقب نشینی را به جامعه تحمیل کند و سکوت موقتی را برقرار کند اما امروز و بعد از سه خیزش عظیم، این ترفند جز رسوایی رژیم و نمایش ترس و رعب حاکی از سرنگونی و فروریختن پایه های حکومت، نشان از هیچ فاکتور دیگری ندارد. این احکام و این بیان ترس درقالب احکام نجومی جز بازی با آتش نتیجه دیگری ندارد. این احکام و اقداماتی نظیر آن، تنها باعث شعله ور ساختن آتش خشم مردم معترض و ناراضی میشود که روزانه شاهد اختلاس های میلیاردی سران جانی رژیم، فقر گسترده و سفره خالی مردم زحمتکش جامعه، فجایع زیست محیطی، بیکاری و گرانی سرسام آور اقلام اولیه زندگی هستند.
امروز هم سران رژیم و هم مدعیان بیشرم و وقیح اصلاحات در درون رژیم میدانند پایین جامعه، زنان، جوانان و کارگران چشم به هیچ تغییری ازبالا ندوخته اند. ایجاد تغییر و تحول بنیادی برای یک زندگی بهتربا قدرت اعتراض از پایین همه آن چیزی است که مردم محروم و زحمتکش جامعه برای آن نقشه میکشند و برنامه میریزند. دراین مقطع مشخص هر درجه از سرکوب هر درجه ازتلاش برای ایجاد رعب و وحشت، نتیجه ای جز مصمم تر شدن پایین جامعه برای یک مقابله جدی ندارد. مگر با جریمه و ضبط خودرو و اخراج از کار و منع ورود به دانشگاه توانستند مانع انتخاب آزاد زنان در نوع پوشش بشوند؟
دیگر نمیتوانند خواب دهه ۶۰ را هم ببینند و با قتل عام زندانیان سیاسی و صدور احکام کیلویی خاک خاموشی و سکوت بر جامعه بپاشند. امروز هر حرکت سرکوبگرانه این جانوران وحشی جوابی دندان شکن از پایین جامعه می‌گیرد، امروز دیگری اثری از آن اتحاد ظاهری درونی که بر اساس حفظ اسلام و حاکمیت در بین بالایی ها در چندین سال قبل دیده میشد هم باقی نمانده.
آنچه درواقع باقی مانده هسته سخت قدرتی است که برای حفظ بقای خود دست به هر جنایتی میزند و آشکار و عریان درمقابل جامعه ای قرار گرفته که میداند راه نجات جزبا سرنگونی این حکومت به هیچ شکل دیگری ممکن نیست. ۶۰ سال حکم به ۱۱ زن مبارز که سهل است به ۱۱ میلیون هم بدهید گرهی از کار شما باز نخواهد شد! شما دایناسورها هر تلاش عبث و بی حاصلی که میخواهید بکنید، زنان و مردان معترض و آزادیخواه تسلیم سرکوب و تهدیدهای شما نخواهند شد. شرم بر سیستم و دستگاه حکومتی که کارگر معترض، زن مبارز و برابری طلب و معلم خواهان حق آموزش یکسان و برابر برای همه را به بند میکشد، رپر و خواننده معترض را زندانی میکند و تصورش این است که با این شیوه می‌تواند زبان ها را کوتاه کند و دهان‌ها را ببندد.
جانیان حکومتی خوب تشخیص داده اند، دشمنان قدری را در مقابل خود میبینند و متوجه هستند سازماندهی زنان، ایجاد تشکل زنان، کارگران و همه کسانی که به قدرت اجتماعی خود واقفند برای ادامه بقای این حکومت منحوس چه خطر جدی محسوب میشود. فهمیده اند ایستادن در مقابل موج وسیع معترضین و سرکوب تشکل و مردم سازمانیافته و متحد در اعتراضات بزرگتر در آینده غیر ممکن است. از همین روست که برای این ۱۱ زن مبارز ۶۰ سال حکم صادر میکنند. تشکل و سازمانیابی جزء حقوق ابتدایی انسانهاست. آنجا که حکومت لشکر و سپاه سرکوبگر و تا دندان مسلح را سازمان میدهد، ادارات و ارگان‌های امنیتی را به مخوف ترین شکل ممکن تشکیل می‌دهد، اقشار زحمتکش و بدون سلاح هم حق دارند برای حفاظت از حقوق خود، خودرا سازماندهی کنند. سازماندهی در مقابل نیروی سرکوبگر دولتی راه ادامه مبارزه در هر شکل ممکن است. ترس و وحشت از مرگ و نابودی در کل دستگاه حاکم راه پیدا کرده واین کنش و واکنشها روزی به سرانجامی قطعی خواهد رسید و واهمه سرنگونی و نابودی جمهوری اسلامی به واقعیتی تبدیل خواهد شد که امروز سران حکومت از آن واهمه دارند. زنده باد زنان و مردان مبارزی که این خوف و وحشت را در دل رژیم هر روز و هر ساعت زنده نگه میدارند و خواب از چشم این جانیان ربوده اند.
ملکه عزتی
۲۸ مارس ۲۰۲۴