ملکه عزتی- تجمع صاحبان سرمایه و سخاوت رئیسی!
برخی در کانال‌های غیررسمی و قاچاق با عددسازی، بازار کشور و فعالان اقتصادی را نگران میکنند. در حالی که با توجه به شرایط و امکان تامینی که برای دولت وجود دارد، هیچ مسئله‌ای برای تولید و خدمات و تحقق شعار سال که نیاز کشور است ایجاد نخواهد شد.
سطور بالا بریده ای از سخنان رئیسی جلاد در دیدار و سخنرانی عید فطر با حضور خامنه ای با جمعی از سران و نزدیکان نظام است. او در این سخنرانی به همپالکی های دزد و مفتخورش مژده داد از عدد سازی در بازار و کانالهای غیر رسمی و قاچاق نترسند. وی اطمینان داد دولت برای تامین نیازهای شما، (بخوانید امتیازات جهت ثروت اندوزی شما ) ارز کافی در اختیار دارد!
این ریس جمهور شش کلاسه که در دوره های مختلف حکم سلاخی فعالین سیاسی را صادر میکرد و امروز بر صندلی ریاست دولت تکیه داده حق دارد اقتصاد را عدد بداند و به صاحبان سرمایه اطمینان بدهد که دچار مشکل نخواهند شد. اقتصاد برای صدیقی، مکارم شیرازی و بقیه دزدهای نشسته بر صندلی صدارت و ریاست هم فقط عدد است! هزار میلیارد فقط عدد است. زمین خواری و اختلاس با ارز دولتی و خرید شکر و چای دبش با ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هم عدد است! لزومی نیست رئیس دولت و صاحبان سرمایه به اعداد توجه کنند و از بازدهی سود سرمایه نگران باشند. اما همین دو هفته پیش رئیسی و وزرایش در هنگام تعیین دستمزد کارگران این اندازه دست و دلباز نبودند و سخاوت بخرج ندادند. به عددها بذل توجه بسیاری داشتند و برای هر یک ریال حساب و کتاب کردند و نهایتا سروته قضییه تعیین دستمزد برای خانواده کارگری ۴نفره با ۱۱ میلیون بهم آوردند.
رئیسی و صاحبان سرمایه که مدافع این سیستم سراپا استثمار و اختلاس هستند چرا باید نگران سفره خالی کارگر و اقشار محروم جامعه باشند؟ اعداد زندگی اقشار محروم جامعه قرار نیست آنها را بترساند. پنیر کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و شانه ۶ عددی تخم مرغ ۸۰ هزار تومان و اجاره خانه های میلیونی مشکل این زالوهای مفتخور نیست.
فلاکت اقتصادی و اعداد بالا و پایین مشکل آن قشر و طبقه ای است که خرج زندگیش را با فروش کلیه و اجاره رحم تامین میکند. اعداد زمانی معنا پیدا میکند که بر اساس قیمت یک کیلو پسته، هر عدد پسته ۱۷۰۰ تومان تمام میشود! اعداد مشکل پدر و مادری است که با ۳ شیفت کار هم از عهده هزینه یک زندگی ۴ نفره برنمیایند و از هر جا که میزنند و کم میکنند بازهم قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی نیستند.
کارگری که خودکشی را بر زندگی همراه با فقرو تنگدستی ترجیح میدهد، میداند اعداد معنی دارند، برای کولبری که جانش را در گرو نان سفره اش میگذارد و رفیق گرمابه و گلستان رئیسی و صاحبان قدرت نیست اعداد قابل لمس هستند و روزانه در مقابل چشمانش رژه میروند!
برای کارگرانی که کارت ملی را برای خرید نان گرو گذاشتند برای معلمان و بارنشستگانی که آرامش و امنیت اقتصادی را در روزهای بازنشستگی از دست دادند، اعداد و اقتصاد در هم تنیده اند و باید برای بدست آوردن حقشان نه به وعده های دوستانه و دلگرم کننده رئیسی که به اعتراضات خود علیه دولت و این سیستم فاسد امید ببندند.
زمانیکه گزارش های متعدد در خود سیستم جمهوری اسلامی از افزایش کار کودکان، افزایش کارتن خوابی، تن فروشی در سنین بسیار پایین، زباله گردی کودکان، اجاره دادن کودکان برای انواع کارهایی که دیگران حاضر به انجام آن نیستند، حکایت دارد، فرزندان و نزدیکان مسئولین برای اقامت در کانادا و کشورهای اروپایی میلیون میلیون هزینه میکنند و کودکانشان از بهترین امکانات تحصیلی برخوردارند. تحصیل و آموزشی که صدها هزار کودک از آن بی بهره اند. عددها اینجا دقیقا معنا دارند.
حکومتی که بر اساس سرکوب و فساد و جنایت پایه ریزی شده طبعا حافظ منافع صاحبان ثروت و قدرت است و بر همین اساس است که ما میگوییم سرنگونی جمهوری اسلامی تنها راه حل خاتمه دادن به تمام مصائب و فلاکت موجود در جامعه است. تنها راه رهایی محرومان و ستمدیدگان جامعه برچیدن بساط این خیل مفتخور و دزد است که دهها میلیون انسان را در گرسنگی و فقر و فلاکت نگه داشتند تا به اقلیتی مفتخور اطمینان دهند ثروت و سامان آنها نه تنها در خطر قرار نمیگیرد که با حمایت دولت و ارگانهای سرکوب و قدرت ثبات آن حفاظت خواهد شد. مهم نیست مزد کارگر در یک ماه کفاف ۷ روز هزینه زندگی را میدهد، مهم نیست چند میلیون نفر با فقر و بیخانمانی درگیر هستند، مهم این است ارز مورد نیاز تجارت و تبادل سرمایه توسط دولت تامین خواهد شد.
طبق آمارهای داخل کشور نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی زیر خط فقر مطلق زندگی میکنند، و چیزی در همین میزان هم در خط فقر غذایی. روشن است برای جلاد دهه ۶۰ و هم مسلکی هایش اینها اعداد هستند و نباید کسی را مضطرب سازد! خبر خوب، طبق گفته رئیسی این است که باید منتظر گشایش اقتصادی در طی سال جاری بود! البته گشایش برای آنهایی که به ارز دولتی برای افزایش و توسعه تجارت و سرمایه نیاز دارند! نه این گشایش و نه هیچ گشایش دیگری هیچ زمانی شامل ۹۰ درصد جامعه که حتی توان تصور و رویای یک روز بدون دغدغه معیشت را ندارند، نخواهد شد. تا زمانیکه جمهوری اسلامی بر مسند قدرت باشد این گشایش هرگز در زندگی اکثریت جامعه رخ نخواهد داد. در دنیای تسلط سرمایه و حاکمیت طبقاتی “اعداد” تعیین کننده هر لحظه و هر روز زندگی طبقه ای خواهد بود که هر آنچه را خود تولید میکند صاحب نیست، از نعمات جامعه نه تنها برخوردار نیست که حسرت یک زندگی فارغ از دغدغه نان را هم هر روزه با خود حمل خواهد کرد.
۱۱ اوریل ۲۰۲۴