فریده عبدی- جمهوری اسلامی در آیینه سیاست غرب!
بعد از گذشت چهل و پنج سال از حاکمیت رژیم فاشیست و دیکتاتوری جمهوری اسلامی ایران، دومین نوروز هم بعد از خیزش انقلابی مهسا از راه رسید. هر سال، تعداد مردم داغدیده به دست جلادان جمهوری اسلامی در جامعه بیشترمی‌شود. هر سال، تعداد خانواده‌هایی که عزیزانشان را در راه آزادی و برابری از دست داده‌اند و یا درزندان‌های مخوف جمهوری اسلامی با انواع شکنجه‌ها، تجاوز و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشترمی‌شود. هر سال، سفره کارگران خالی‌تر از سال قبل می‌شود و تعداد پدرها و بچه‌هایی که به خاطر فقر و نبود امکانات معیشتی و تحصیلی خودکشی می‌کنند، بیشتر و بیشتر می‌شود. آمار کودکان کار و زباله گرد بیشتر می شود، و همچنین دامنه اعتراضات گسترده تر و خواست و مطالبات معترضین مشخص تر از همیشه نشان میدهد که اینجا دیگر ایستگاه آخر رژیم جمهوری اسلامی ایران است. خواست و مطالبات مردم آگاه، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و دستیابی به آزادی و برابری برای تمام اقشار جامعه، بالاخص طبقه کارگر و محرومین جامعه ایران است.
حرکت انقلابی زنان در جنبش انقلابی ۱۴۰۱ و حمایت مردان جامعه از زنان، خود گواه رد هر گونه خشونت آپارتاید جنسی و دینی در ایران است. سرکوب وحشیانه اعتراضات زنان و مردان آزادیخواه توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و بازتاب جنایتهای رژیم جمهوری اسلامی در عرصه جهانی و در دنیای مجازی و رسانه‌ها، که منجر به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد شد و این خود دستاورد ی برای مبارزات زنان آزادیخواه ایران بعد از خیزش زن، زندگی، آزادی و شکستی برای جمهوری اسلامی در بحبوحه خیزش اعتراضی توده های مردم به موازات گزارش‌هایی از خشونت فیزیکی، جنسی و کلامی توسط جمهوری اسلامی نسبت به زنان معترض بود.
این اقدام که برای نخستین بار از طرف کمیسیون سازمان ملل متحد رویداد ، منجر به واکنشی از طرف مجامع بین المللی به سرکوب اعتراضات زنان در ایران شد که با کشته‌ شدن مهسا امینی رخ داد و ادامه آن با تشکیل کمیته حقیقت‌ یاب سازمان ملل متحد و ارائه گزارشی توسط این هیئت مبنی بر اینکه نقض حقوق بشر در ایران به نقطه ای رسیده است که جنایت علیه بشریت قلمداد می شود. و اینکه زنان ایرانی همچنان از تبعیض هدفمند رنج می‌برند.
طبق توضیحات سارا حسین، رئیس هیأت حقیقت‌ یاب منتخب کمیسیون سازمان ملل متحد درباره ایران، روز دوشنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در نشست شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو: “تحقیقات نشان داد که مرگ مهسا امینی غیرقانونی و ناشی از خشونت فیزیکی در بازداشت مقامات دولتی ایران بوده است.” هیئت حقیقت‌یاب دریافته است که سرکوب اعتراضات مردم با دستگیری‌های خودسرانه، اعدام‌ های غیر قانونی، شکنجه و بدرفتاری و همچنین تجاوز و خشونت جنسی توام بوده است.
با اینکه این نشست به ظاهر تلاش میکند تا نشان دهد که جمهوری اسلامی در سطح جهان از نظر سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک تحت فشار بیشتری قرار میگیرد، ولی هنوز دم خروس از زیر عبایشان پیدا است، آنها به اعدامهای غیر قانونی در ایران اشاره میکنند، تو گویی انگار که اعدام قانونی مجازاست .! باید تاکید کرد که هیئت هایی از این قبیل نیز قبلا برای در منگنه گذاشتن جمهوری اسلامی تشکیل شده بود که بطور مقطعی برای فروکش کردن اعتراضات مردم، گرد و خاک کرده و سپس با منحرف کردن اذهان عمومی خیلی زود به ورطه فراموشی سپرده شده اند. واقعیت نشان داده است که زنان و مردان مبارز و آزادیخواه وبرابری‌طلب ایران در طول حکومت ۴۵ ساله این رژیم فاشیست همواره بدون وقفه مبارزه کرده اند و هر سال مصمم‌ تر از قبل به اعتراضات ومبارزه خود برای سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه داده و می‌دهند.
این نگرش به ظاهر منتقدانه سازمان ملل متحد و آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، بیشتر شبیه هویج و چماق است تا به یک حمایت قوی و جانبدار از مردم مبارز ایران، و از این رو دل بستن به وعده وعید های این هیئت حقیقت یاب در واقع افتادن به قلاب آنها است و این تنها چپهای پوپولیست است که از این سیاستها به وجد می آیند. آمریکا که با آتش بس غزه موافقت نمی کند، چگونه میتوانند دلسوز مردم مبارز ایران علیه جمهوری اسلامی باشند. سیاستهای این هیئت حقیقت یاب در قبال جمهوری اسلامی بیشتر در راستای سیاستهای آمریکا و اسرائیل علیه مردم غزه و توازن قوا در منطقه خاورمیانه است، تا حمایت از مردم ایران. معلوم نیست چرا محکوم کردن جمهوری اسلامی بعد از ۴۵ سال کشت و کشتار فاشیستی این رژیم یک شبه به این هیئت وحی شده است.
مردم مبارز و آگاه ایران به خوبی می دانند برای سرنگونی جمهوری اسلامی تنها با توسل به خود آگاهی و نیروی خود و توسل به جنبش کارگری می توانند به این بساط ظلم و ستم سرمایه داران پایان دهند.
زنده باد آزادی و برابری!
مرگ بر جمهوری اسلامی ایران!
فریده عبدی
2024-03-21