سیاوش دانشو. رفراندوم، شمشیر چوبین ارتجاع در مقابل ژوبین فولادی انقلاب
طیفی از آخوندهای متفرقه و پاره های تن حکومت اسلامی خواستار رفراندوم شده اند. از مولوی عبدالحمید تا امام جمعه های شهرهای کردستان و بیت منتظری. ناگهان «روح» لاشه مدفون شده اصلاح طلبی حکومتی در پیکر طالبان های ایران حلول کرده تا اینبار در هیئت «بنی احمدهای معمم» برای نجات نظام اسلامی جد و جهد کنند.
آخوندها بیشتر از هر کس میدانند که این انقلاب علیه دکان سه نبش صنعت دین است. می بینند که آخوند و حوزه جهلیه و دفاتر امام جمعه ها هدف هر روزه انقلابیون است. خوب میدانند که دوره لفت و لیس و تاراج مردم بزعامت اسلام و حکومت اسلامی بپایان رسیده است. هر شب کابوس دارند. از سیمایشان وحشت میبارد، لذا تظاهر به «جهالت اکبر» می کنند و از خامنه ای میخواهند که خود و نظام را به رای مردم بگذارد. اختلاف میان فرماندهان نظامی، اطلاعاتی ها، آخوندهای اصلاح طلب و اصولگرا، آخوندهای سنی در کردستان و زاهدان و آخوندهای مغضوب در قم، یک منشا دارد و آن قدرت پیشرونده انقلاب است. انقلابیون با عمل قاطع و فریاد بلند و شفاف، آنطور که جهانی ببیند و اذعان کند، به طرق انقلابی رای به سرنگونی و انقلاب، علیه سلطه اسلام و زن ستیزی و نظم مبتنی بر فقر و فلاکت و استثمار و استبداد داده اند. همه تان باید بروید و دارید میروید.
اگر صورت ظاهر مسئله را هم قبول کنیم، رفراندوم حتی یک سنگر شنی نظام در مقابل سیر مبارزه انقلابی نیست. در مقابل ژوبین فولادی انقلاب و نسل زنان و مردان انقلابی که ترس را تحقیر و شجاعت و جسارت را معنای تازه ای بخشیده اند، رفراندوم حداکثر یک شمشیر چوبین است. این طرح های پوشالی آنطور که بیان میشود، معنی ندارند. هدف اساسی این طرح ها زدن ترمز بر روند انقلابی، احاله کشمکش به روندهای قانونی و حکومتی، فرصت خریدن برای نظام، تبدیل قاچاقی بخشی از مرتجعترین عناصر حاکمیت به «رهبر» و «سخنگوی» مردم است.
امروز طرح رفراندوم محلی از اعراب ندارد اما با تضعیف بیشتر حکومت میتواند یک برگ بازی و نقطه سازشی برای حکومت و طبقه بورژوازی و گوشه ای از یک طرح انتقال قدرت از بالا باشد. فعلا برای آخونده جماعت بهتر است بجای دخالت در سیاست و ادای سخنگویی مردم درآوردن، ساکت شوند و کنار بنشینند. ترجیحاْ پیشقدم شوند، لباس ننگین شان را دربیاورند، از حکومت اسلامی اعلام برائت کنند، از مردم عذرخواهی و برای هر شکایت شهروندان در فردای سرنگونی اعلام آمادگی کنند.
شماها که زیر فشار انقلاب و وحشت از آینده تان ویار «دفاع از حقوق مردم» دارید، خب در قدم اول به مردم گوش دهید: میگویند آخوند باید گم بشه، نقدا گم شوید!
۳ آذر ۱۴۰۱
سیاوش دانشو