سیاوش دانشور. یادداشتها، آموزش #همبستگی_طبقاتی در دفاع از #اعتصاب

اینجا مارسی Marseille در جنوب فرانسه است. دولت #مکرون با تهدید تلاش میکند که کارگران صنایع نفتی را بکار بازگرداند. اعتصاب کارگران فرانسه کشور را با کمبود بنزین روبرو کرده است. دولت با ارسال تانکرها برای بارگیری بنزین در انبارهای نفتی و تهدید کارگران به زندان و ارسال نیروی سرکوب برای اسکورت تانکرها اقدام کرده است.

کارگران بنادر مارسی، کارگران راهداری و دیگر بخشهای کارگری حامی اعتصاب اتوبان و جاده های منتهی به انبارهای نفتی را بسته اند و از بارگیری بنزین جلوگیری می کنند. اعتصاب کارگران فرانسه درس اتحاد کارگری در مقابل سرمایه داران زالوصفت میدهد. اعتصاب دانشگاه آموزش فوت و فن #مبارزه_طبقاتی است. درود بر اتحاد و همدلی اعتصابیون!

#پاریس

#مارسی

#اعتصاب_عمومی_کارگری

#دمکراسی در #فرانسه غوغا میکند!

دولت مکرون یکجانبه طرح افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرده است این در حالی است که در پارلمان در اقلیت است. کارگران و مردم معترض در چهارگوشه فرانسه در اعتصاب و اعتراض اند. دیشب در #پاریس رسما جنگ بود و از این صحنه ها در هر خیابان و محله شهرهای مختلف به وفور ثبت شده است.

تازه دمکراتهای ایرانی و کسانی که در بارگاه مکرون مشغول دریوزگی اند، شاگرد این سرکوبگران و علیه برآمد انقلابی در ایران اند. نسخه #ایرانی و #لیبرال این #دمکراسی یک #فاشیسم تمام عیار است.

#آفریقای_جنوبی، #اعتصاب_عمومی_کارگری

سرمایه داری دنیا را به گند کشیده است. فقر، بیکاری، بیماری، فلاکت سهم تولیدکنندگان ثروت است. کارگران آفریقای جنوبی در اعتراض به ناامنی اقتصادی، بی مسکنی، قطع مستمر برق و عدم دسترسی به درمان دست به اعتصاب زدند. صدها هزار کارگر در شهرهای مهم و معادن و بخشهای صنعتی در اعتصاب اند و میگویند دولت باید برود. پلیس حافظ سرمایه هم میزند، شلیک میکند، اعتصابیون و معترضین را بازداشت میکند. اعتصاب و مبارزه اما ادامه دارد.

دیشب در #پاریس جنگ بود. دیشب در شهرهای #ایران فریادهای انقلابی داغ بود. کارگران در جنب و جوش برای اعتراض به فقر و بردگی اند. این فریادهای کارگران بعنوان یک طبقه جهانی علیه سرمایه داران بعنوان یک طبقه جهانی است. ما شاید همدیگر را نشناسیم اما از یک سرشت ایم.

#فرانسه، کشمکش کارگران و دولت حاد میشود

کارگران فرانسه درگیر یکی از مهمترین اعتصابات سالهای اخیر هستند. اکثریت کارگران و مردم معترض که هر روز در گوشه گوشه فرانسه اعتراض می کنند مخالف طرح افزایش سن بازنشستگی هستند. اما دولت مکرون و دمکراسی فرانسه ککش نمیگزد و میخواهد با زور پلیس و سرکوب و یک رای شکننده پارلمانی طرح را تحمیل کند.

در کنار این اقدامات ضد کارگری، تبلیغات ضد کمونیستی علیه اعتصاب راه افتاده است. کارگران میگویند بیشتر ما به ۶۲ سال هم نمیرسیم چرا ۶۴ ساله بازنشسته شویم؟ دولت و رسانه ها اما  از «تهدید» و «خطر» کمونیسم میگویند. بعد از ۱۵۲ سال ظاهرا هنوز شبح کمون برسر الیزه و ورسای در پرواز است.

#آکسل_پرسون از رهبران لایق اعتصاب وعده میدهد در صورت تصویب نهایی امروز، آنها اعتراض و اعتصاب را رادیکالیزه می کنند. از اعتصاب کارگران فرانسه حمایت کنیم. به صندوق اعتصاب کمک کنیم. اخبار آنرا پخش کنید. از تجارب و روش مبارزه کارگران فرانسه در ایران استفاده کنیم. امروز کارگران فرانسه افتخار طبقه کارگر اروپا و جهان هستند.

زنده باد #اعتصاب! زنده باد همبستگی جهانی کارگران

قدرت اعتصاب و وحشت بورژوازی از کمونیسم

کارگران فرانسه در مخالفت با طرح دست راستی امانوئل مکرون برای افزایش سن بازنشستگی کل کشور را بیرون کشیدند. قدرت اعتصاب و حضور کارگر به تنهایی کافی است تا بورژوازی مانند قورباغه پاولوف واکنش شرطی نشان دهد. رسانه های راست فرانسه در تبلیغات ضد اعتصاب و ضد کارگر وحشت شان را با «خطر کمونیسم» بیان میکنند.

چه پرشکوه است جبن و ترس بورژواها در سالروز کمون پاریس! همه جای دنیا بورژوازی در مقابل کارگر واکنش یکسان طبقاتی اش را نشان میدهد. این تنها چپ های سازشکارند که در هر تندپیچ سیاسی سر به آستان دشمن می سایند.

کارگران فرانسه افتخار طبقه کارگر جهان در لحظه کنونی اند. زنده باد اعتصاب! کارگران فرانسه راه را نشان میدهند!