سعید یگانه- لایحه “عفاف وحجاب” هم به داد جمهوری اسلامی نمی رسد!
یکی از خصوصیات و کاراکتر بر جسته تحول سیاسی وانقلابی در ایران بخصوص در ماههای گذشته حضورپررنگ زنان با حجاب سوزان در صف مقدم مبارزه است .جنگ زنان علیه ستم و تبعیض و حجاب اسلامی تازگی ندارد .جنبش آزادی زن علیه قوانین و فرهنگ اسلامی به اندازه عمر جمهوری اسلامی قدمت داشته و هیچوقت سرسازش و تسلیم در مقابل زورگویی های رژیم اسلامی نداشته است .رژیمی که با تحمیل حجاب اسلامی و اعمال ستم همه جانبه به نسلی از زنان با زندان و اعدام توانست حاکمیت سیاه خود را بر جامعه بگستراند،امروز نسل دیگری از زنان همراه آنان پا به میدان مبارزه گذاشته اند که هیچگونه سازگاری با این رژیم ندارند.این نسل نه تنها علیه حجاب اسلامی که علیه کلیت قوانین و فرهنگ اسلامی ، علیه هر نوع تبعیض و نابرابری به میدان آمده است وعلارغم وحشیگیری رژیم کوتاه نمی آید.”این نسل، نسل سپیده ها وعاتکه هاست . مقاوم و شجاعانه ایستاده اندوآزادی و رفاه و شادی می خواهند که جمهوری اسلامی همه آنها را از زنان سلب کرده است .
جمهوری اسلامی بعد از ماهها تهدید وارعاب و سرکوب همه جانبه علیه زنان ،قوانین جدیدی را برای مجازات زنان بد حجاب و بی حجاب درقالب لایحه “عفاف و حجاب” به مجلس ارائه داده است تا به خیال خود ، با رسمیت دادن قانونی به مجازات زنان ،جلوتعرض و موج برگشت اوضاع به نفع زنان را بگیرد و مانع تعرض بیشترزنان شود.
ماههای گذشته زنان با آتش زدن حجاب اسلامی به عنوان سنبل اسارت و حقارت زن ، زیر پا گذاشتن مقدسات جمهوری اسلامی و عمامه پرانی به عنوان ضدیت با حاکمیت اسلام و آخوند برای اولین باردر تاریخ تحولات اجتماعی، ایران، چنین صحنه های شورانگیزی از شجاعت و جسارت علیه حکومت وحشی اسلامی به خود دیده است .همه این شجاعت و از خود گذشتگی در شرایطی اتفاق افتاده است که جمهوری اسلامی با تمام امکانات نظامی ، امنیتی و تبلیغی ، گشت ارشاد، بسیج آخوند و آتش به اختیارهای خامنه ای برای کنترل زنان به میدان آمده اند .با وجود آن زنان به حکم خود حجاب اسلامی را باطل اعلام کردند و به مبارزه برای رهایی کامل از ستم و تبعیض ادامه می دهند. و تازه این تمام آن نفرت و بیزاری و خشم زنان علیه جمهوری اسلامی نیست و تمام آن پتانسیلی نیست که جنبش رهایی و آزادی زن ازآن برخوردار است هنوز تماما به میدان نیامده اند.
اکنون که رژیم اسلامی در مهار این چالش بزرگ نا کام مانده و در شرایط دشواری قرار گرفته است ، این بار تلاش می کنند که با قوانین و تهدید وجریمه و محروم کردن زنان از امکانات اجتماعی به جنگ آنان بروند ،مانع پیشروی و مبارزه آنان شوند ودرظاهرهم بوده اقتدار نظام را علیه زنان حفظ کنند. ،همه این اقدامات البته به داد جمهوری اسلامی نخواهد رسید.جمهوری اسلامی هر چه در توان داشته برای تحمیل حجاب اسلامی به کار گرفته و کم نیاورده است ،که اکنون بخواهد با قانون دست و پای زنان را ببندند. صورت مسئله واقعی این است که با لغو حجاب اسلامی کل کاخ جمهوری اسلامی فرو خواهد ریخت و دکان مذهب تعطیل خواهد شد . مبنای این همه قوانین و فشار و ارعاب این است که جمهوری اسلامی هر طورشده این سنگر موجودیت نظام را حفظ کند و دوباره حجاب را به زنان تحمیل کند .بدون قطع موفق نخواهد شد.
جمهوری اسلامی ازتعرضی که زنان شجاع و مبارز به پیکره آن وارد کرده اند زجر می کشد.برایشان غیر قابل تحمل است که زنان بدون حجاب و پوشش آزاد به حکم خود خیابانها را ازآن خود کرده اند و جمهوری اسلامی را به تنگ آورده اند. این مبارزه برای زنان هزینه بردار بوده با این وجود آگاهانه به جنگ این هیولای اسلامی رفته اند. به این فضا باید ادامه داد.کوتاه آمدن در مقابل این جانیان که به خون جوانان و زنان ما تشنه اند تلفات بیشتربه بار خواهد آورد . مردان باید بیش از گذشته در این عرصه از مبارزه به اتحاد با زنان بر خیزند. هرجا به زنان تعرض می شود اعتراض کنند و ازآنان حمایت کنند.شرکت هر چه بیشتر زنان در این کارزارحجاب سوزان ، حضور وسیع بدون حجاب در مکانهای عمومی جمهوری اسلامی را بیشتر در منگنه قرار خواهد داد و زمینه برای تعرض به جان این جانور اسلامی بیشتر فراهم می کند.
وقت آن است که جامعه ایران از این موقعیت عبور کند و تعرض توده ای و بیشتری را علیه جمهوری اسلامی سازمان دهد.وقت آن است که تشکل زنان انقلابی و آزادیخواه قد علم کنند و دست آخر با گسترش جنبش توده ای در همه اشکال آن ؛ مبارزه و اعتصابات کارگری ، اعتراض معلمان و بازنشستگان فضا را برای جمهوری اسلامی و تعرض به زنان هر چه بیشتر تنگ خواهد کرد .جمهوری اسلامی می خواهد فضای اعتراض ونفرت عمومی را فقط به مسئله حجاب محدود کند . این ترفند را باید از جمهوری اسلامی گرفت . مردم ، زنان ،جوانان نه تنها با مسئله حجاب اسلامی و ستم بر زنان که با کلیت نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی و حضوراوباشان اسلامی در زندگی خود مشکل بنیادی دارند و برای سرنگونی کلیت نظام به میدان آمده اند.لایحه حجاب و عفاف نیز به داد جمهوری اسلامی نخواهد رسید.این مبارزه متوقف نخواهد شد . جمهوری اسلامی با ظاهری مقتدر و سرکوبگرانه و با لایحه پردازی نمی تواند جلو پیشروی زنان را بگیرد.
جامعه ایران دستخوش دگرگونی عظیمی است وجنبش آزادی زن بدون تردید یکی از جنبشهای موثرو قاطع علیه جمهوری اسلامی و ارتجاع اسلامی است . جمهوری اسلامی با ظاهری مقتدر از درون پوسیده است و کمر زیر بار این همه بحران راست نخواهد کرد .این اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان تقلای رژیمی است که پاک باخته است و جز ابزار سرکوب هیچی در بساط ندارد.زنان پیروزاین جنگند. دراین شکی نیست . جمهوری اسلامی بازنده است.
سردبیر