سعید یگانه- فرهنگیان و معلمان درود بر رزمتان
اعتراض سراسری معلمان و فرهنگیان دیروز۲۶ خرداد با وجود جو بسیارسنگین امنیتی و گسیل نیروهای سرکوب به محل تجمعات ،دربسیاری از شهرها توسط معلمان و فرهنگیان وسیعا و با جسارت بگزارشد.
با وجود دستگیری های وسیع ، احضارفعالین و تهدید معلمان در روزهای قبل از بر گزاری اعتراض در روز ۲۶ خرداد(از جمله درشهرهای کردستان بیست نفر از فعالین صنفی را احضارو تهدید کرده بودند)اما همانطورکه معلمان و فرهنگیان وعده داده بودند ، که “می آئیم و همه می آئیم “،طوفان به پا کردند . معلمان با حضور گسترده و سراسری و با جسارت بار دیگر مشت محکمی بر دهان سران رژیم کوبیدند و نشان دادند که دستگیری و ارعاب وفشار نمی تواند عزم جزم آنان را در مبارزه برای آزادی ورفاه و عدالت ورهایی همکاران در بندشان را سست کند .
معلمان و فرهنگیان در این اعتراضات صدای بلند شعارهای”معلم زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد ، معلم می میرد ذلت نمی پذیرد، معلم به پا خیز برای رفع تبعیض” درشهرهای بسیاری طنین اندازشد و رژیم جمهوری اسلامی را به مصاف طلبیدند.
امروز نه تنها معلمان و کارگران ، که همه اقشارجامعه به این قناعت رسیده اند و ابهامی ندارند که مطالبه گری و خواست آزادی و رفاه در کف خیابان ، درفشار بر جمهوری اسلامی و کوتاه نیامدن در مقابل دستگاههای سرکوب رژیم اسلامی ممکن ومیسر است .
اعتراض وتجمع معلمان ، با این همه جسارت و از گذشتگی را باید ارج نهاد ومورد حمایت و پشتیبانی قرار داد. ما وظیفه داریم که با تمام توان از جنبش بر حق معلمان برای آزادی و برابری و رفاه حمایت کنیم. پیروزی قطعی معلمان در این مبارزه لازمه حمایت سایرجنبشهای اجتماعی از مبارزه بر حق آنان است .معلمان را تنها نگذاریم .دست رژیم و نیروهای سر کوب را از سرمعلمان و فعالین سیاسی کوتاه کنیم .در پایان تجمعات اعتراضی سراسر و گسترده دیروز،بیش از ۱۰۰مورد دستگیری و بازداشت فرهنگیان و معلمان گزارش شده است .رژیم درمانده جمهوری اسلامی با چنین اقدامات سرکوبگرانه ای نمیتواند در مقابل موج طوفانی اعتراضات جاری سدی ایجاد کند، همچنانکه تا بحال نتوانسته است .به علاوه اراده ما و جنبش آزادیخواهانه و سرنگونی طلبانه کنونی را برای آزادی معلمان وهمه زندانیان سیاسی وپایان دادن به حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی قویترمیکند .
کارگران ، معلمان ،بازنشستگان و همه اقشار زحمتکش باید قویتر، متحد تر،بر خیزید و آینده رابه نفع خود بسازید.
درود بر رزمتان