اول مه ٢٠٢٢- نه به جنگ امپریالیستی، زنده باد انقلاب کارگری!
سرمایه داران و حکومت هایشان جهان را به نابودی و جنگ اتمی تهدید میکنند. بورژوازی که همواره با زبان تهدید و سرکوب با کارگران سُخن گفته است، امروز با زبان فاشیسم و پاکسازی جمعی و مجازات جمعی سُخن میگوید. اگر نیروئی آلترناتیو این جنایتکاران و تروریستهای دولتی و غیر دولتی را افسار نزند، بورژوازی این ظرفیت را دارد که در متن جنگ و رقابت جهان را به نابودی بکشاند.
در اول مه ٢٠٢٢، کارگران کمونیست بسان تاریخ سرمایه داری، ضروری است زبان آزادی بشریت از انقیاد سیاسی و اقتصادی بورژوازی شوند. در اول مه ٢٠٢٢، باید ادعانامه سوسیالیستی طبقه کارگر علیه سرمایه داری طرح شود. ادعانامه کارگری باید مربوط به مسائل و سوالات روز جامعه بشری باشد. سیاست و ادعانامه کارگری باید خصلت آلترناتیو اجتماعی طبقه ای را داشته باشد که در تضادی آشتی ناپذیر با طبقه بورژوازی قرار دارد. در اول مه ٢٠٢٢، باید علیه تهدیدهای طبقات حاکم، علیه جنگ طلبی و میلیتاریسم، علیه عادی ساختن جنگ اتمی و نابودی کشورها و کشتار دستجمعی انسانها، علیه اهداف کثیف و ضد انسانی جنگ و رقابت بورژوازی سخن گفت.
در اول مه باید ضرورت و مبرمیت آلترناتیو انقلابی طبقه کارگر، انقلاب کارگری علیه سرمایه داری و آلترناتیو سوسیالیستی را طرح کرد. اعلام کنیم که کارگران اجازه نمیدهند بورژواها بار دیگر دنیا را بکام جنگ امپریالیستی و تروریسم همه جانبه و کشتارهای مهیب بکشانند. در اول مه ٢٠٢٢، باید با صدای بلند اعلام کرد: نه به جنگ امپریالیستی، زنده باد انقلاب کارگری!
***
اول مه
علیه جنگ سرمایه داران
با گذشت بیش از یکماه از جنگ در اوکراین، امروز بیشتر صورت مسئله جنگ و اهداف ارتجاعی آن روشن است. سمت‌گیری بخشهای مختلف طبقه کارگر و گرایش رادیکال و سوسیالیستی در کشورهای مختلف علیه جنگ امپریالیستی واضح تر است. دو کمپ پرو ناتو و پرو روسیه علیه منافع کارگران در روسیه و اوکراین و طبقه کارگر جهانی ایستاده اند.
در اول مه فرصتی است که کارگران علیه جنگ ارتجاعی و ضد کارگری قدرتهای سرمایه داری صدایشان را بلند کنند. اول مه، میتواند مانند «جنبش ضد جنگ» کنونی، جنگ طلب و پرو ناتو و در خدمت اهداف جنگ طلبانه سرمایه داران باشد، و میتواند منافع مستقل طبقه کارگر را در یک صف انترناسیونالیستی علیه جنگ و اهداف بانیان آن نمایندگی کند.
از هم اکنون بار هزینه جنگ و میلیتاریسم طبقه حاکم را کارگران می پردازند. در اول مه باید علیه دولتهای مرتجع و مدافعان جنگ طلب، علیه سانسور و نژادپرستی، علیه رسانه های قلم به مزد و نوکر سرمایه، برای قطع بی‌درنگ جنگ بمیدان آمد.
کارگران جهان متحد شوید!
***