شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان: تلاش رضا پهلوی برای تحمیل عقبگرد به قیام مردم محکوم به شکست است!
این روزها در سیمای سیاست در ایران یک اتفاق جالب پیش آمد، کسی که ادعا میکرد، دمکرات ترین و با ادب ترین و واردترین رهبر جناح راست برای پیشبرد انقلاب مورد نظرشان است، یکباره بخشی از حقیقت وجودی خود و چهره واقعی چگونگی عروج یک دیکتاتور فردی را به همه نشان داد.
قبل از آن صحبت از ائتلاف و همراهی و اتحاد بود و یکباره همه چیز به بیعت با جناب رضا پهلوی منتهی شد. کسی که توهم همراهی تعداد زیادی از مردم ایران را دارد. همین یک ذره ظاهر فریبی دمکرات بودنش را کنار گذاشت و به بقیه گفت به من توکل کنید و یک فوتبالیست تا دیروز طرفدار حکومت تویت زد که رضا پهلوی وکیل او است. او که تا دیروز به خاتمی و روحانی وکالت داده بود این بار رضا پهلوی را وکیل خود اعلام کرد. چند ساعت بعد اما متوجه شد که اینجا اپوزیسیون در جنگ با جمهوری اسلامی و همه دیکتاتورها جدی است. میدان نبرد و مبارزه است نه معامله و وکیل و وصی تعیین کردن. درست همانند فوتبال باید در مبارزه پیروز شد نه در بده بستان در میان طبقات بالا. او باید میدانست که در زمین بازی فوتبال هم بازیگر کس دیگری را وکیل خود اعلام نمیکند.
در همین سه روز رضا پهلوی و اطرافیان و اطاق فکرش دیدند که جامعه ایران وفضای سیاسی ایران پخته تر و آماده تر و آگاه تر از آنست که اینها تصور کرده اند . پاسخ به این وکیل بازی روشن بود. ما در قرون وسطی نیستیم که یک نفر و یک مرد که موقعیت اش بدلیل فرزند ذکور دیکتاتور سرنگون شده بتواند به مردم امر و نهی کند. روشن است که او مورد توجه تعدادی از طرفدارانش است. به نیابت از آنها میتواند حرف بزند. اما جامعه مدرن و بپا خاسته و انقلابی ایران این شوهای مبتذل را با تمسخر بدرقه خواهد کرد.
جالب این است حتی زنان اطراف جناب پهلوی و کسانی که دور او جمع شده بودند ساکت شده اند. له و علیه این شو مشمئز کننده “وکالت” تا کنون حرفی نزده‌اند. کسانی که بهر حال قبلا بدلیل ماسک دمکرات بودن ” شاهزاده” به او روی خوش نشان میدادند الان از او برائت میجویند. جالب ترین پاسخ را البته از داخل ایران گرفتند. نه فقط مردم در زاهدان فریاد زدند یک نفر نماینده یک جامعه نمیتواند باشد و اگر حرف از ائتلاف میزنید ائتلاف احزاب باید باشد، مردم کردستان و بسیاری از شهرهای دیگر گفتند و یا در خیابانها و بر در و دیوار به همراه نه به مجتبی نوشتند نه به رضا پهلوی. اعلام کردند دوره دیکتاتوری به پایان رسیده است. این پاسخ محکم جامعه به این تشبث زشت بود. باید بساط این جماعت را جمع کرد که با شعار مرگ بر چپ، به میدان آمده اند. چپ جامعه همراه با جنبش انقلابی مردم ایران و با شعار زن، زندگی آزادی و اداره شورایی اجازه نخواهد داد راه این جنبش مدرن و پیشتازی زنان را سد کنند.
آزادی ، برابری، حکومت شورایی
سرنگون باد جمهوری اسلامی!
شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان
۲۲ ژانویه ۲۰۲۳