جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست برگزار شد
روزهای شنبه و یکشنبه ١٥ و ١٦ ژانویه ٢٠٢٢ برابر با ٢٥ و ٢٦ دیماه ١٤٠٠، جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست با حضور اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی برگزار شد. دبیران کمیته خارج کشور و ستاد تبلیغات حزب نیز به نشست دفتر سیاسی دعوت شده بودند.
دستور جلسه مصوب دفتر سیاسی عبارت بود از: ١- گزارش و ارزیابی ٢- مذاکرات برجام، مروری بر سیاست حزب ٣- پلنوم ٤٤ حزب ٤- سیاست و شیوه برخورد حزب به اختلافات درون حکا و کومله ٥- جمعبندی از مباحث دوره اخیر دفتر سیاسی ٦- قرار و قطعنامه ٧- انتخابات.
در بحث گزارش سیاستها و اقدامات دوماه و نیم گذشته حزب، سیاوش دانشور رئیس دفتر سیاسی به رئوس مسائل سیاسی ایران و جهان که حزب در مورد آنها دخالت کرده، مسائل مبارزاتی جنبش کارگری و اعتراضات توده ای در ایران، امور تشکیلاتی، استنتاجات از اسناد پلنوم ٤٣، جلسات آموزشی، نقاط قوت و ضعف کار حزب اشاره کرد. رفقا رحمان حسین زاده، صالح سرداری، نادر شریفی دبیران کمیته های سازمانده، کردستان و خارج، مسئولین مالی، تبلیغات و تلویزیون رفقا ملکه عزتی، پروین کابلی، اسماعیل ویسی و سیوان کریمی، گزارش کار ارگان و حوزه فعالیت شان را به جلسه دفتر سیاسی ارائه دادند. دو مورد ملاحظه و انتفاد به دو اعلامیه حزب که در هیئت اجرائی حزب مطرح شده بودند نیز باطلاع دفتر سیاسی رسید. ارزیابی عمومی دفتر سیاسی از سیاستهای اعلام شده حزب و اقداماتی که چه در داخل و چه خارج کشور صورت گرفته مثبت بود. در عین حال دفتر سیاسی بر گسترش سیاست و اقدامات حزب در جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی ضد تبعیض، تلاش برای رفع محدودیتهای امکاناتی، مالی، طرح پروژه ها و اقداماتی برای جذب نیرو تاکید کرد.
مبحث بعدی مروری بر مذاکرات برجام و شیوه برخورد حزب با آن بود که توسط رفیق جمال کمانگر ارائه شد. این بحثی برای همفکری و همجهتی حزب در مورد ماهیت و اهداف این مذاکرات و تعیین چهارچوب کلی برخورد حزب بود.
در دستور نحوه برگزاری پلنوم ٤٤، دفتر سیاسی بر تصمیم قبلی مبنی بر برگزاری حضوری اجلاس کمیته مرکزی تاکید کرد. در عین حال، با توجه به محدودیتهای ایجاد شده جدید، دفتر سیاسی تصمیم نهائی را به اواخر فوریه موکول کرد.
مبحث بعدی نشست دفتر سیاسی بررسی تحولات درون حزب کمونیست ایران بود که توسط رفقا رحمان حسین زاده و صالح سرداری ارائه شد. سیاست و موضع حزب طی اعلامیه ای بزودی منتشر خواهد شد.
دستور بعدی یک جمعبندی از مباحث مطرح شده در جلسات قبلتر دفتر سیاسی برای پیشروی حزب و کمونیسم کارگری بود که توسط رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور) ارائه شد. نشست تصمیم گرفت موارد مورد نظر را دسته بندی کرده و در جلسات آتی دفتر سیاسی به نتیجه گیری و اقدامات عملی تبدیل کند.
دفتر سیاسی درخواست عضویت رفیق شوبو مرادی در کمیته کردستان حزب را بررسی و به آن رای اعتماد داد.
دستور آخر جلسه دفتر سیاسی انتخابات بود. ابتدا سیاوش دانشور به اتفاق آرا بعنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد. سپس در انتخابات اعضای هیئت اجرائی رفقا رحمان حسین زاده، عبداله دارابی، صالح سرداری، پروین کابلی و سعید یگانه به عنوان اعضای هیئت اجرائی دفتر سیاسی انتخاب شدند.
دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٩ دیماه ١٤٠٠- ١٩ ژانویه ٢٠٢٢