خیزش توده ای در خوزستان وارد هفتمین شب شد. شهرها و روستاهای خوزستان در جوش و خروش شبانه است. اعتراضات گسترده در ماهشهر، سوسنگرد، مناطق و محلات مختلف اهواز مانند؛ جراحی و شیبان و کوت عبداله و کیان شهر و علوی و الحائی، شادگان، شوش، شاوور، رامشیر و حمیدیه ادامه داشت و چهارشنبه و امروز پنجشنبه شهرهای کرج، کرمانشاه، خرم آباد، ازنا در استان لرستان، ایذه، الیگودرز، شاهین شهر اصفهان، شهر حر از توابع  دزفول و گناوه به اعتراض پیوستند. درگیری ها در ایذه و الیگودرز و ماهشهر و اهواز شدیدتر بود. استقرار گسترده نیروی سرکوب در شهرها و پرتاب گاز اشک آور، شلیک با تفنگ ساچمه ای و گلوله جنگی به تظاهرکنندگان بیوقفه در جریان است. نیروی سرکوب در مواردی گوشمالی داده شد و خفت بار با دست خالی اما متحد معترضین به عقب رانده شد. در الیگودرز خبر کشته شدن سه جوان توسط تیراندازان سپاه اعلام شده است. خیر دیگری از اسیر کردن معاون اداره آگاهی که به معترضین تیراندازی کرده بود توسط تظاهر کنندگان در ایذه منتشر شده است. دستگیری ها در این هفته تا امروز جمعه صدها تن و بنا به گزارشاتی ٣٥٠ نفر رسیده است. تعداد مجروحین تاکنون ١٢٠ نفر و تعداد جانباختگان ٧ نفر اعلام شده است.

روحانی و خاتمی و مقامات حکومتی گوش تا گوش بخط شدند و از حق اعتراض مردم و “مقابله با ضدانقلاب و برخورد قاطع” سخن می گویند. اینها بشدت ترسیده اند. از یکسو پس می کشند و تملق مردم را می گویند و از سوی دیگر چنگ و دندان نشان می دهند. جمهوری اسلامی همزمان که آدم می کشد و جوانان را به قتل میرساند، وعده “رسیدگی و اقدامات ویژه” میدهد. شکست طرح و سیاست سرکوب خوزستان توسط حکومت تنها با گسترش اعتراضات به شهرهای بزرگ و استانهای دیگر ممکن است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه در سراسر کشور را فرامیخواند که از فرصت بدست آمده بهره جوئیم و امواج اعتصابی و اعتراضی را گسترش دهیم. تنها راه بستن دست حکومت در سرکوب اجازه ندادن به انتقال نیرو و تمرکز است و آن فقط با گسترش جغرافیای اعتراض در کارخانه ها و شهرهای مختلف، با کنترل راه ها و جاده ها و مناطق و محلات ممکن است. خواست آزادی فوری بازداشت شدگان را همه جا به شعار اعتراضات شبانه تبدیل کنیم.

کارگران، مردم آزادیخواه! وقت آنست که بپاخیزید، در حمایت از مردم خوزستان برای درهم کوبیدن رژیم!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٣١ تیر ۱۴۰۰ – ٢٢ ژوئیه ۲۰۲۱