مطبوعات اتریشی و آلمانی از دستگیری یک دیپلمات ایرانی روز اول ژوئیه در آلمان در رابطه با یک عملیات ناموفق تروریستی در فرانسه خبر داده اند. دستگیری “اسدالله اسدی” روز یکشنبه در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان بدنبال دستگیری یک زوج ایرانی صورت گرفت که در خودروی آنها نیم‌ کیلوگرم ماده منفجره کشف شد. پلیس فرانسه در این زمینه هنوز اظهار نظر روشنی نکرده است اما اخبار تاکنون منتشر شده از جانب سازمانهای امنیتی بلژیک و آلمان و فرانسه و اظهارات دستگیر شدگان، دلالت براین دارد که این تیم تروریستی قصد بمب گذاری در مراسم سالیانه مجاهدین در پاریس را داشته اند. “اسدالله اسدی” ۴۷ ساله دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در اتریش بوده است. بنا به اخبار منتشر شده وی با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود، در جنوب آلمان بازداشت شده است. این دیپلمات رژیم اسلامی در آلمان مصونیت سیاسی نداشته است اما دولت بلژیک اعلام کرده که طی ۴۸ ساعت مصونیت سیاسی وی را لغو میکند.

نیروهای اپوزیسیون انقلابی ایران بارها اعلام کرده اند که سفارتخانه های رژیم اسلامی مرکز سازماندهی جاسوسی از مخالفین سیاسی و مراکز لجستیک سازماندهی ترور مخالفین سیاسی است. برای دولتهای اروپائی هم این مسئله کاملا روشن بوده و وقوع ترورهای مختلف در اروپا موید این امر است. اما در عمده موارد دولتهای غربی در معامله با رژیم اسلامی تروریست ها را به ایران پس داده اند و یا در باره آن سکوت کرده اند. امروز وقت آنست که نیروهای مخالف رژیم اسلامی و مردم آزادیخواه یکصدا خواهان برچیدن و بسته شدن سفارتخانه های جمهوری اسلامی و قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی دولتها با جمهوری اسلامی شوند. سفارتخانه ها بعنوان مراکز ترور و تحجر اسلامی و اماکن تدارک و پوشش عملیاتی و اطلاعاتی تروریسم با سوء استفاده از مصونیت دیپلماتیک باید برچیده شوند. تلاش برای بستن سفارتخانه های رژیم یک رکن مبارزه علیه جمهوری اسلامی در خارج کشور است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست تلاش کثیف و تروریستی رژیم اسلامی علیه مخالفین سیاسی را قویا محکوم می کند. فراخوان ما به نیروهای اپوزیسیون ایران اینست که متحدانه علیه هر نوع سازش و بند و بست سازمانهای اطلاعاتی و دولت هایشان با جمهوری اسلامی و عدم انتشار کامل اطلاعات در این زمینه بایستند و اقدامات فوری و ضروری را برای برچیدن سفارتخانه های جمهوری اسلامی در سراسر اروپا و مقابله با لانه های ترور و تحجر آغاز کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۴ ژوئیه ۲۰۱۸ / ۱۳ تیر ۱۳۹۷