اعلامیه حزب حکمتیست- اجتماعات سراسری معلمان. علیه تبعیض، فقر و فرق
روز پنجشنبه ۲۲ مهر ماه، به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران، معلمان در بیش از ٢٢ استان و ٥٠ شهر ایران تجمعات اعتراضی برگزار کردند. در شهرهای تهران و البرز تجمعات مقابل سازمان برنامه و بودجه و در دیگر شهرها و شهرستانها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شد. در اجتماعات معلمان معمولا حضور فعال و پرشور زنان دیده میشود اما در اعتراض سراسری روز ٢٢ مهر، حضور زنان معلم بسیار چشمگیر و گسترده بود. این به تنهائی یک شاخص موفقیت این اعتراضات است.
معلمان آزادیخواه و معترض با در دست داشتن پلاکاردها، بنرها، سخنرانی و صدور قطعنامه اهم خواستهای برحق خود و جامعه از جمله: آموزش رایگان، درمان رایگان، آزادی معلمان زندانی، افزایش حقوقها، ایمن سازی مدارس، کیفیت بهتر آموزشی، لغو خصوصی سازی مدارس، لغو کالایی کردن آموزش، ایمنی شغلی و … را اعلام کردند. دو خواست “اجرای کامل طرح رتبه بندی و عدم تغییر آن” و “اجرای قانون همسان سازی حقوق ها” از مطالبات مرکزی این اعتراضات بود.
اعتصاب و اجتماع سراسری معلمان، اعتصاب پرشور کارگران هفت تپه، اعتراضات و اجتماعات گسترده کارگران شهرداریها و مراکز مختلف کارگری، خروش دوباره اردوی کار علیه فقر و فلاکت و بردگی و بیحقوقی گسترده ای است که جمهوری اسلامی به جامعه ایران تحمیل کرده است. معلمان علیه فقر و تبعیض بپاخاسته اند و این صدا مورد حمایت دهها میلیون انسان تحت فقر و تبعیض است.
حزب کمونیست کارگری- حکمتیست از اعتصاب و اعتراض و خواستهای معلمان حمایت می کند و بخشهای مختلف طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در سراسر کشور را به حمایت از خواستهای معلمان فرامیخواند. زنده باد اعتراض متحد و برحق معلمان!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٢٢ مهر ١٤٠٠ – ١٥ اکتبر ٢٠٢١