اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در باره:

تهدیدات مقامات جمهوری اسلامی علیه احزاب اپوزیسیون در کردستان عراق

طی هفته و روزهای گذشته مقامات نظامی جمهوری اسلامی با تهدید و ارعاب علیه اپوزیسیون ایرانی در کردستان عراق، یکبار دیگر از چهره تروریستی خود پرده برداشتند. در آخرین مورد چند روز قبل  محمد پاکپور فرمانده نیروهای زمینی سپاه پاسداران در سفر خود به کردستان، ضمن تهدید احزاب  مستقر در کردستان عراق از مردم محلی درخواست کرد که از مناطق مجاور و نزدیک به مقرات آنها دور شوند تا در اثر اقدامات جمهوری اسلامی دچار آسیبی نشوند.

این اظهارات فرمانده سپاه پاسداران باعث تعجب کسی نمی شود. زیرا درندگی و تروریسم جمهوری اسلامی نزد مردم منطقه و جهان آشکار و شناخته شده است.‌ تهدید و ترور مخالفان سیاسی آنهم در خاک کشورهای دیگر گرچه مخالف هرگونه روابط و قوانین بین المللی است، اما در ۴۲ سال گذشته یکی از عرصه های جنایت جمهوری اسلامی در خارج از کشور بوده است. قبل از اظهارات محمد پاکپور  آدمکشان جمهوری اسلامی در همین کردستان عراق سالهاست که جنایت می آفرینند و مخالفان خود را ترور می کنند. اما نه این تهدیدات و نه آن ترورها نتوانسته است از مبارزه برحق مردم و احزاب اپوزیسیون علیه رژیم هار اسلامی جلوگیری کند .

بهمین دلیل شاخ ‌و شانه کشیدن مقام سپاه پاسداران تازگی ندارد و اساسا در خدمت ایجاد ترس ‌و رعب در بین مردم مبارز در داخل ایران است. مردمی که می روند جمهوری سلامی را در دریای نفرت و بیزاری خود غرق کنند.

با این حال ‌وعلیرغم این واقعیات احزاب و جریانات سیاسی نباید در مقابل این اظهارات جنایتکاران بی تفاوت باشند. حکومت اقلیم کردستان مسئول تامین امنیت اپوزیسیون ایرانی در کردستان عراق است. وابستگی آشکار احزاب در قدرت در کردستان عراق خود یکی از دلایل گسترش موج ترور و تهدید جمهوری اسلامی در کردستان عراق است و باید همچنان مورد افشاگری و اعتراض قرار بگیرد.

بعلاوه و بخصوص در شرایطی که این مقام رژیم تروریست جمهوری اسلامی مردم کردستان عراق را مورد خطاب قرار می دهد، جای خود دارد که از طرف مردم مبارز در کردستان عراق جواب درخور خود را بگیرد. مردم کردستان ایران وعراق با سابقه و گذشته مشترک که همواره از جانب دولت‌های سرکوبگر مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته اند، در شرایط سخت و حساس همواره همراه و پشتیبان یکدیگر بوده اند.

درهمین رابطه از مردم شریف و آزاده کردستان عراق انتظار می رود، چه از طریق فشار به حکومت اقلیم کردستان و یا اعتراض و عکس العمل علنی در مقابل تهدیدات جمهوری اسلامی، از حق مبارزه مردم و اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق و ناامنی در محیط زندگی خود ساکت ننشیند .

کمیته کردستان حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن این تهدیدات شناخته شده جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون  در کردستان عراق، از احزاب و جریانات سیاسی و آزادیخواه و مردم منطقه می خواهد، با هوشیاری برای خنثی کردن هر نوع توطئە احتمالی جمهوری اسلامی بکوشند.

۱۷ شهریور ۱۴۰۰