اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست دررابطه با
افشای باند تجاوز به زنان و دختران جوان در شهرستان سردشت!
اخیرا از طرف شماری ازفعالین اجتماعی شهرسردشت خبر تجاوز گروهی به زنان در سردشت افشا شده است. طبق این اخبار تعداد زیادی از زنان و دختران جوان شهرستان سردشت طی سالهای گذشته توسط باندی جنایتکاروابسته به سپاه پاسداران مورد تجاوز و خشونت جنسی قرارگرفته اند. بنا به اخبارمنتشر شده اعضای اصلی این باند جنایتکار افرادی شرور، مزدور و شناخته شده در شهر سردشت به نامهای کامران عبداللهی، رضا سیدی وعلی آتین هستند. این افراد به دلیل اعتراض مردم و فعالان مدنی شهرستان سردشت هم اکنون درباز داشت به سر می برند، اما شهروندان معترض به دلیل وابستگی این افراد به دستگاههای امنیتی رژیم امیدی به محاکمه ومجازات آنان ندارند. درادامه اخبارمربوط به این جنایات همچنین آمده است که یکی از اعضای این باند متجاوز به نام رضا سیدی، چند سال پیش خواهرخود را در مقابل چشم کودک ۴ ساله وی به قتل رسانده است.
یکی از چهره های اصلی در افشای این جنایت خانم ناسکه افخمی از فعالین حقوق زن و برابری جنسیتی است که در افشای این باند متجاوز و جنایتکارنقش مهمی داشته. درپی این افشاگری خانم افخمی و خانواده وی بارها از طرف وابستگان این باند تهدید به مرگ شده و خانه مسکونی خانواده ایشان درشهرستان سردشت روز۵ شنبه اول مهر از طرف افراد ناشناس با نارنجک مورد حمله قرار گرفته. همچنین آنها از طرف اداره اطلاعات سردشت تذکر گرفته و وادار به سکوت شده اند. علیرغم هشدارها و تهدیدات دادستانی سردشت “ولی خداکرمی” و تهدید فرمانداری مبنی بر عدم تجمع و اعتراضات عصر روزشنبه سوم مهر ماه تعداد زیادی از فعالین حقوق زن در اعتراض به آزار جنسی و تهدیدات این باند جانی در میدان “سرچشمه” دست به اعتراض زده و خواهان محاکمه و مجازات افراد این باند شده اند.
تجاوز و خشونت علیه زنان قدمتی به اندازه حیات جمهوری اسلامی دارد. در سایه حکومتی جنایتکاربا قوانینی ارتجاعی و ضد زن، اولین قربانیان این نظام گندیده مذهبی و سرمایه داری زنان هستند. زنان در حاکمیت مذهب و سرمایه روزانه مورد تحقیر و بیحرمتی قرار میگیرند. تجاوز از شنیع ترین مظاهر سلب اختیار و اعمال خشونت علیه زنان است. در شهری با جمعیت و وسعتی اندک همچون سردشت نباید تردید داشت که این باند متجاوز بدون پوشش دستگاههای امنیتی، امکان چنین جنایتی آنهم در چنین ابعادی را ندارند. جمهوری اسلامی با کل ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی عامل اصلی ناامنی، تجاوز، زندان و شکنجه و دیگر مصایب موجود در جامعه است که بخش عظیمی از شهروندان جامعه امروز با آن روبرو هستند.
کمیته کردستان حزب حکمتیست از فعالین و مردم مبارز سردشت و همه آزادیخواهان و مدافعین حقوق زن می خواهد که در مقابل این جنایت سکوت نکنند و خواهان محاکمه و مجازات این جانیان باشند. در عین حال باید براین حقیقت پای فشرد که عامل اصلی هر نابسامانی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در جامعه قبل از هر چیز جمهوری اسلامی و قوانین ارتجاعی و پوسیده ای است که راه دستیابی مردم به یک زندگی انسانی و عاری از نابسامانی را سد کرده است.
مرگ بر جمهوری اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری-حکمتیست
۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱
۶ مهر ۱۴۰۰