امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر درچند شهر کردستان از جمله سنندج، مریوان، سروآباد و بانه مراسم گرامیداشت این روز و اعلام همبستگی طبقاتی کارگران برگزار شد.
همزمان در شهرهای تبریز، خرم‌آباد، مشهد، کرج، اراک، کرمانشاه، تهران و در شرکت نیشکر هفت تپه هم کارگران و بازنشستگان تجمعاتی به این مناسبت برگزار کردند. شرکت کنندگان و کارگران با سر دادن شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر، کارگر معلم اتحاد اتحاد، دشمن کارگران دولت غارتگران، فقط کف خیابون به دست میاد حقمون و همچنین سخنرانی در رابطه با اول مه و تاریخچه این روز تجمعاتی برگزارشد.
در سنندج کارگرانی که برای گرامیداشت روز کارگر در شهرک صنعتی عباس آباد تجمع کرده بودند با حمل پلاکارد زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند و تعدادی از شرکت کنندگان از جمله شیث امانی از فعالین کارگری دستگیر شدند.
در مریوان این تجمع توسط جمعی از اعضای سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی شهرستان مریوان و سروآباد برگزار شد. همزمان با برگزاری تجمعات و مراسم بزرگداشت اول ماه مه در شهرهای کردستان مراسمی هم در روستای هانیس در نزدیکی شهر سنندج برگزار شد. حاضرین در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون اداره شورایی، زنده باد اول مه، زنده روز جهانی کارگر در رابطه با دستمزدهای زیر خط فقر و افزایش ساعت کار به بحث و گفتگو پرداختند.
همچنین در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت هم در شهرهای کامیاران و سقز گردهمایی های دیگری در گرامیداشت روز جهانی کارگر با سخنرانی و نصب تراکت و پلاکارد زنده باد اول مه روز جهانی کارگر برگزار گردید.
در روز کارگر از نیشکر هفت تپه تا تهران تا سنندج و سروآباد طبقه کارگر در اعتراض به سیستم سراپا استثمارسرمایه داری به خیابانها آمدند تا خشم و نفرت خود را علیه نظم موجود به سران و حافظان سرمایه اعلام کنند و همزمان همبستگی طبقاتی خود را به نمایش بگذارند.
تجمع مقابل وزارت کار در تهران هم با حمله نیروهای امنیتی و دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان همراه بود. سرکوب تجمعات روز جهانی کارگر از سنندج تا تهران و بقیه شهرها پیامی جز ترس و استیصال طبقه حاکم ندارد. طبقه کارگر پاسخ این سرکوب را با اتحاد و اعتراض طبقاتی خود خواهد داد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۱۱ اردیبهشت 1400