سعید یگانه- جنایات دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین همچنان ادامه دارد!
دولت جنایتکارونژاد پرست اسرائیل در سکوت رسانه ای و فضای انتظارو مذاکره برای آتش بس و تعویض گروگانها همچنان به نسل کشی در غزه ادامه می دهد. روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبربرای چندمین بار ارتش اسرائیل مدرسه ای را در مرکز غزه که محل اسکان مردم آواره بود بمباران کرد که به گفته امدادگران ۱۸ نفر از جمله ۶ کارمند آنروا ازسازمان امداد گران کشته شده اند. مدرسه “الجونی” در نصیرات از آغاز حمله اسرائیل به غزه تا کنون چندین بار بمباران شده است. بهانه اسرائیل به بمباران مجدد محل اوارگان مثل همیشه حضورنیروهای حماس در این مدرسه بوده است. رئیس “آنروا” پس از حمله دیروزبه مدرسه”الجونی” گفته است که ازآغاز حمله اسرائیل به غزه تا کنون ۲۲۰ نفراز کارکنان این آژانس در این جنگ کشته شده اند.
دولت اسرائیل به نسل کشی در غزه قانع نیست که تا کنون بیش از ۴۰ هزارنفرقتل وعام شده اند. اخیرا به بهانه حضور جمهوری اسلامی درکرانه باختری، آنجا را نیزمی خواهند تماما به اشغال خود درآورند. در روزهای گذشته به چندین مرکزآوارگی فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده ودر جستجوی نیروهای اسلامی ، این منطقه را نیز تماما ناامن کرده اند.
دولت اسرائیل که حاضربه اتش بس ومعاوضه گروگانها نیست، قصد ادامه جنگ واشغال تمامی مناطق فلسطین، غزه وکرانه باختری دارد وازآغاز حمله اسرائیل به غزه چندین روستای محل زندگی فلسطینیان در کرانه باختری در معیت ارتش وپلیس توسط نژاد پرستان اسرائیلی سوزانده و مردم آن آواره شده اند. اکنون مردم فلسطین، در غزه که به ویرانه ای تبدیل شده ، مردم درکرانه باختری نیززیر ضرب ارتش و پلیس اسرائیل قرارگرفته اند، مردم فلسطین در هیچ کجای اسرائیل و مناطق اشغالی امنیت ندارند ودولت نسل کش اسرائیل نیزبه بهانه نابودی حماس به جنایت علیه فلسطینیان ادامه می دهد.
غزه وبیشترمناطق فلسطین به کشتارگاره فلسطینیان توسط دولت و ارتش جنایتکار اسرائیل تبدیل شده وجهان ناظر این جنایات است. وجدان بشریت انگاردر خواب است. دولت اسرائیل قلدرمنشانه تن به آتش بس نمی دهد و قصد ادامه جنگ و تا پیروزی و نابودی حماس دارد. سازمان ملل ودولتهای اروپایی فقط نق می زنند واز دولت اسرائیل می خواهند که قوانین جنگی را رعایت کند. انگار جهان تسلیم نسل کشی فلسطینیان توسط دولت نژاد پرست و اشغالگر اسرائیل شده اند.
بی شرمی دولت وسیاستمدران اسرائیلی حدو حصرندارد. سفیر اسرائیل در پاسخ به اعتراض سازمان ملل در مورد حمله به مدرسه در “الجنون” نوشته است که”بی وجدانی است که سازمان ملل همچنان اسرائیل را در “جنگ عادلانه” خود علیه تروریستها محکوم می کند، در حالی که حماس همچنان از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.”
کسی ازاین نماینده دولت نسل کش اسرائیل نمی پرسد که کجای این جنگ عادلانه است که با لشکر کشی از زمین و هوا یازده ماه است که بیش از چهل هزارنفراز مردم بی دفاع را قتل وعام کرده اید و دم ازعدالت می زنید.
افساردولت نسل کش اسرائیل را نه سازمان ملل ونه دولت امریکا که در این جنایات شریک است و نه حقوق بشر ودول اروپایی که ازآغاز حمله اسرائیل به غزه به نام”دفاع از خود” مجوز نسل کشی در غزه را صادر کردند بکشند. دفاع از مردم بی دفاع فلسطین که توسط دولت وارتش و نژادپرستان اسرائیل قتل و عام می شوند، دفاع از انسانیت ومقابله با دولتی است که در بر خورد به مردم فلسطین تمام مرزهای انسانی و خط قرمزها را رد کرده اند. باید به این نسل کشی پایان داد. باید دولت جنایتکار اسرائیل را وادار به اتش بس وپایان جنگ کرد. فشار جنبش آزادیخوانه مردم متمدن و مخالف جنگ در سراسر جهان به این نسل کشی ، تنها ابزارموثر برای فشار به دولتهای تا کنون حامی اسرائیل و پایان جنگ است. مردم فلسطین که هفت دهه است زیرستم وشقاوت دولت اشغالگراسرائیل قرار دارند، حق زندگی، صلح و امنیت و بازگشت به سرزمینهای اشغالی دارند . وقت آن رسیده که به این ستم و شقاوت علیه مردم فلسطین پایان داده شود. امروز پایان جنگ، عقب نشینی ارتش اسرائیل از غزه، تشکیل دولت مستقل فلسطین و ریشه کن کردن این بحران مزمن ویرانگرتنها راه خروج از این شرایط غیر انسانی برای مردم فلسطین است.
12 سپتامبر 2024