اعلامیه حزب حکمتیست.

طبق اخبار منتشر شده ، ساعت هفت و بیست دقیقە عصر چهارم آذر زمین لرزه ای در ١٧ کیلومتری سرپل ذهاب بوقع پیوست کە شهرهایی از استانهای کرمانشاه، کردستان، همدان، آذربایجان و زنجان و تعدادی از شهرهای کردستان عراق و کشورهای منطقە را تکان داد. تا این لحظه این رویداد تلخ باعث خسارات جاني و مالي فراوان در شهر و روستاهاي استان کرمانشاە ازجملە سرپل ذهاب، قصر شیرین و کردستان عراق شده است. جمهوری اسلامی آمار تلفات جانی را سانسور میکند، اما اعلام کردند بیش از ٧٠٠ نفر زخمی و مصدوم شدند و هزاران نفر بی مسکن و آوارە شدند. متاسفانه مرگ دو نفر و تعدادی زخمی از شهرهای کردستان عراق هم گزارش شده است. بیشترین خسارت در سرپل ذهاب، قصر شیرین و اطراف در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است.
متاسفانە زمین لرزە پی در پی در چند سال اخیر در استان کرمانشاە موجب تلفات جانی فراوان و ویرانی و بی خانمان کردن هزاران خانوار در این منطقە شدە است کە جمهوری اسلامی جز سواستفادە مالی از احساسات انساندوستانە مردم هیچ کار و تسهیلات رفاهی برای مردم آسیب دیدە منطقە انجام ندادە است.

حزب کمونیست کارگری – حكمتيست ضمن ابراز همدردی و هسرنوشتی عمیق با خانواده جانباختگان و مصدومین این واقعه و مردم مناطق زلزله زده ، از مردم شهرهای ایران و عراق میخواهد همانند سال گذشته، به مردم آسیب دیده و داغدیده در مناطق زلزله زده یاری رسانند. در این شرایط تعاون و همکاری جمعی و سازمانیافته مردم مهمترین اقدام یاری رسانی و کاهش تلفات جانی و مالی مردم مناطق آسیب دیده است. از فعالین پیشرو و انسانهای آزادیخواه،از نهادها و تشکلهای کارگری و اجتماعی متعهد به منافع مردم میخواهیم، به مردم مناطق زلزله زده در شهرو روستاهای ایران و عراق کمک رسانی کنند. با همبستگي و اقدامات انسانی باید درد و رنج آسيب ديدگان را کاهش دهیم، دست سود جویی رژیم اسلامی از سواستفادە از احساسات انساندوستانە کمک رسانی مردم بە مناطق آسیب دیدە را کوتاە کنیم.

در عین حال لازمست دم و دستگاه اداری و مسئولین دولتی مربوطه در ایران و عراق و کردستان عراق را موظف کرد پاسخگوی نیازها و مایحتاج مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده باشند. تجربه نشان داده، بدون فشار و اعتراض از پایین، دولتها و مسئولین دولتی حاکم جوابگوی نیازهای مردم صدمه دیده نخواهند بود.

زنده باد تعاون و همکاری مردم در کمک رسانی به مناطق زلزله زده

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
ششم آذر ١٣٩٧ – بیست هفتم نوامبر ٢٠١٨