ملکه عزتی- این سیرک انتخاباتی را بر سرشان خراب کنیم!
بعداز مرگ رئیسی و انتخابات قبل از موعد از میان تعدادی که تصمیم به نجات کشتی در حال غرق جمهوری اسلامی دارند ۶ مرد امتحان پس داده و با سابقه طولانی خدمت به نظام و ارگان‌های سرکوب و اعدام و تداوم آپارتاید جنسی از فیلتر شورای نگهبان بیرون آمدند. خامنه ای هم با هیاهوی انتخابات آزاد و تبلیغات “سالم” فراخوان شرکت در انتخابات را صادر کرد.
۶ كانديدای تایید شده نظام به خیال خود و برای نجات كسادی بازار انتخابات با انواع شعارهای پوچ و بیربط به زندگی و خواست واقعی مردم، در تلاشند كه نمایش و سيرك انتخاباتی را با قول تامين اين و آن خواسته به مردم بفروشند و آنان را به پای صندوق های رای بیاورند. این ۶ نفر گوی سبقت را در دفاع از اصل نظام و خامنه ای جنایتکار از یکدیگر ربوده اند و همزمان شعار بهبود زندگی و معیشت مردم را می‌دهند! از منظر مردم اما، نظام جمهوری اسلامی عامل و مسبب تمام فقر و فلاکت و بیحقوقی مطلق در جامعه است!
این ۶ نفری که برای نجات جمهوری اسلامی و شرکت در قدرت در این انتخابات کاندید شده اند در مناظره های انتخاباتی در رعايت حقوق و اختیارات فردی چنان داد سخن سر می‌دهند که تو گویی همگی مبشر و پرچمدار عرصه دفاع از حقوق و آزادی بشر بوده اند. ظاهرا با انتخاب هر کدام از اینها باید منتظر بود که جامعه گل و بلبل بشود و همه آسوده بخوابند زیرا که رئیس جمهور منتخب بیدار است!
کار به جایی رسیده که مصطفی پورمحمدی عضو هئیت مرگ در جریان کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و همکار و یار غار رئیسی هم عدالت برقرار ميكند و هم قول مبارزه با فساد را ميدهد! پزشکیان دخالت در امور شخصی شهروندان را از سیاستهای نظام اسلامی نمیداند و قول میدهد سیاست اسلامی او با دیگرانی که تاکنون در راس قدرت بودند فرق میکند! زاکانی هم خود را ادامه دهنده راه پر افتخار رئیس جمهور قبلی میداند و به همان شیوه میخواهد اقتصاد کشور را “شکوفا” کند! قالیباف که متخصص “لوله””کردن دانشجویان معترض و آرادیخواه بوده مبشر آزادی و تامین حقوق اولیه شهروندان است.
همه این چهره های منفور و ضد مردمی میدانند جمهوری اسلامی در بدترین و بحرانی ترین موقعیت ۴۴ ساله خود قرار دارد. همه اینها اگاهند که زنان قامت راست کرده از زیر فشار آپارتاید جنسی حجاب را به زباله دانی انداختند و دیگر قصد ندارند زیر بار زور و تضیقات مردسالارانه تحقیر شوند. خامنه ای و دیگر سران رژیم میدانند که تقابل مردم و حکومت نه با وعده های پوچ امثال پزشکیان و جلیلی و پورمحمدی و بقیه کم خواهد شد و نه این وعده ها اساسا ظرفیت اجرایی برای ایجاد کمترین تغییری را دارند. این خیمه شب بازی خریدن مشروعیت فرمال برای ادامه حیات جنازه روبه موت جمهوری اسلامی است.
مقصد ازاين همه وعده و وعيدهای بی پايه و اساس اين است كه با بزک صورت هیولایی را كه نفس های اخر را ميكشد ۴ سال دیگر به جامعه قالب کنند و سرپا نگه دارند. برای مردم اما صورت مسئله بطور واقع سیرک انتخابات نیست! صورت مسئله این نیست که انتخاباتی در جریان است و مردم در حال سبک و سنگین کردن انتخاب این یا آن کاندید هستند. صورت مسئله مبارزه علیه کلیت این نظام سرکوبگر است. در تمام ادوار انتخاباتی قول و وعده های بهبود اوضاع، بهبود معیشت، ساخت مسکن، مبارزه با تورم و حدود و ثغور دخالت در زندگی خصوصی شهروندان از شعارهای دهن پر کن بیشتر کاندیداها بوده. اما همزمان در همه این ادوار سهم مردم جز سرکوب و بیحقوقی و فقر و فلاکت چیز دیگری نبوده! نقش ریاست جمهوری در یک نظام مبتنی بر سرکوب و اختناق و ستم طبقاتی تثبیت و ادامه روند موجود و خدمت به حفظ بقای قدرتمندان و صاحبان سرمایه است. قدرت تغییر و دگرگونی واقعی و پایه ای در دستان کارگران و زنان و جوانانی است که در ادامه و حفط وضع موجود هیچ منفعتی ندارند. زنانی که بعد از خیزش انقلابی ۱۴۰۱ به قبول قوانین ضد زن تن ندادند، کارگرانی که با اعتصاب و اعتراضات چشمگیر خود به مصاف استثمار و ستم طبقاتی رفتند, معلمان و بازنشستگانی که برای یک زندگی بهتر روزانه در کف خیابان حضور دارند عاملین ایجاد تغییرات واقعی در کل جامعه هستند نه قالیباف دزد و پورمحمدی قاتل!
بالاخره و در نهایت در این سیرک انتخاباتی این بار هم یک نفر را برای عهده دار شدن این مسئولیت از صندوق ها بیرون میاورند حتی اگر رایش همطراز آرای باطله باشد. اما در این میان همه ما مردم آزادیخواه و انقلابی همه ما که از این حکومت سرکوبگر زخم خورده ایم، همه ما که روزانه شاهد سفره های خالی و حضور کودکان کار برای تامین معیشت خانواده هستیم وظیفه داریم علیه این مضحکه علیه این دروغ بزرگ حق انتخاب از میان خیل قاتلین و دزدان و سرکوبگرانی که باعث و بانی فلاکت و فقر ۴۴ ساله در جامعه هستند ساکت ننشینیم. نه تنها صندوق های رای را بر سرشان خراب کنیم بلکه این نمایش را به میدان ابراز وجود قدرتمندی برای یک نه قاطع به کل این سیستم سرکوب و اختناق تبدیل کنیم. در مقابل این شیادی و دروغ بزرگ تغییر و بهبود اوضاع یکبار دیگر شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا را به تخت سینه حافظین ستم و استثمار طبقاتی و مدافعین آپارتاید جنسی بکوبیم!
دخالت فعال مردم زحمتکش و ستمدیده علیه انتخاب یک جنایتکار دیگر برای پر کردن صندلی رئیسی قاتل، حضور مداوم در عرصه مبارزه و افشای قاتلین فرزندانمان، افشای زندانبانان و سرکوبگران اعتراضات دانشجوایان، افشای عاملین سرکوب زنان، سرکوب مبارزات کارگری و حامیان سامان و ثروت های بادآورده است. اما کار ما تنها افشاگری نیست، یک قدم باید فراتر رفت باید عرصه را چنان بر این جانیان تنگ کرد که قدرت مانوری برای قالب کردن یک چهره منفور دیگر از هیچ جناحی را نداشته باشند. ما حقوق انسانی و زندگی مرفه و ایمن را نه از صندوق های رای و نه از جناحهای حکومتی خواهانیم. ما با سرنگونی انقلابی با دخالت فعال در افشا و بهم زدن بساط این مضحکه خطاب به جامعه میگوییم انتخاب بهتری هم وجود دارد، انتخابی که پایانی بر این حجم از فقر و فلاکت و بیحقوقی بگذارد. رای ما سرنگونی حکومتی است که نابرابری، استثمار و خشونت و سرکوب از پایه های اصلی آن است و بدون این درجه از ایجاد رعب و وحشیگری حتی یک روز هم نمیتوانست دوام بیاورد.
۲۰ ژوئن ۲۰۲۴