سعید یگانه- دستگیری وبازداشت و تشدید اختناق سیاسی
طی چهار روز آغاز ماه سپتامبر تا کنون افراد زیادی در شهرهای کردستان توسط نهاد های امنیتی دستگیر و بازداشت شده اند.
عصر روز یکشنبه ۱۱ شهریور به دنبال سه روز تجمع اعتراضی مردم بلبان آباد از توابع دهگلان نسبت به تردد ماشین آلات سنگین معادن و تخریب جاده ها باحمله نیروهای امنیتی و یگانهای ویژه این اعتراضات سرکوب و تعدادی از معترضین مورد ضرب و شتم،دستگیر و بازداشت شده اند.تعداد بازداشت شدگان این اعتراض تا کنون به به ۲۰ نفر رسیده است.
علاوه بر این در روزهای گذشته ۴نفر در شهر مهاباد که دو نفر از آنان از خانواده دادخواهان خیزش انقلابی و ۳ شهروند در شهر اشنویه توسط نهادهای امنیتی دستگیر و باز داشت شده اند. اضافه بر آن قتل و ترور زنان به دلیل بی حجابی و مقاومت در مقابل زورگویی های رژیم ،کشتن دستگیر شدگان زیر شکنجه در سایر شهرهای ایران به سیاست روز رژیم اسلامی و تشدید آن در دولت پزشکیان برای حفظ بقا تبدیل شده است.
به سالروز خیزش انقلابی نزدیک می شویم. بخشی از این دستگیر شدگان از فعالین و‌معترضین به وضع موجود و از دادخواهان خیز ش انقلابی مهسا هستند. علت دستگیری ها و‌تشدید اختناق ،هراس جمهوری اسلامی از تکرار کابوس خیزش انقلابی ۱۴۰۱ و مبارزات پر شور جوانان و مردم انقلابی شهرهای کردستان است که جمهوری اسلامی را تا سراشیبی سقوط پیش برد. مضافا اینکه دولت تازه به قدرت رسیده پزشکیان که شمشیر اقتصادی را علیه سفره خالی مردم از رو بسته است،لازمه تشدید سرکوب و اختناق تا در سایه آن تعرض به جیب خالی مردم را سازمان دهند و مانع اعتراض و اعتصاب کارگران و مردم رنجکش را علیه فقر و فلاکت شوند .
اما همه این تمهیدات راه به جایی نخواهد برد. نمیشه برای همیشه زندگی و‌مهیشت مردم را به گرگان گرفت و انان گرسنه نگه داشت و چماق سرکوب را بالای سر مردم گرفت.این اوضاع به هم خواهد خورد و ادامه اعتراض و اعتصاب بخش اکثریت جامعه علیه این وضعیت .شرایط را به نفع مردم تغیر خواهد داد. دستگیری و سرکوب تشدید اختناق علیه شهروندان هیچ جیزی نیست جز اینکه رژیم اسلامی ابزاری غیر از سرکوب برای بقای خود ندارد. وراهی جزی تشدید اعتراض و مبارزه و اعتصاب برای پایان دادن به این وضع در مقابل جامعه قرار ندارد. حامی دستگیرشدگان وزندانیان سیاسی باشیم و برای آزادی همه این فعالین در بند تلاش کنیم.
5 سپتامبر 2024