سعید یگانه- حکم ظالمانه بیدادگاه استان البرز علیه ماشاله کرمی
دادگستری استان البرزبرای ماشاله کرمی زندانی سیاسی، پدرمحمد مهدی کرمی ازمعترضین به نظام ظلم واستثمار اسلامی در خیزش انقلابی ۱۴۰۱ توسط حکومت جنایتکار اسلامی اعدام شد. با صدور احکام ظالمانه و غیر انسانی به ۸ سال و ۱۰ ماه حبس، ۱۰۹ میلیارد تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم کرده است.
ماشااله کرمی ۳۱ مرداد سال گذشته بازداشت شد و بعد از ۱۶۴ روز بلاتکلیفی در شعبه ۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اتهام عضویت در گروه و دسته جات به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات و تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری محاکمه شد. احکامی که جمهوری اسلامی هزاران فعال سیاسی مخالف را به این بهانه های واهی دستگیر، زندانی، شکنجه واعدام و یا به حبس های طولانی محکوم کرده است. ماشاله کرمی پدر دل سوخته و دادخواه فرزندش محمد مهدی کرمی وپدر خوانده محمد حسنی از همبندی ها و هم پرونده پسرش که او نیز توسط حکومت تبهکار اسلامی اعدام شد، از زمره زندانیان سیاسی است که با این چنین احکام ظالمانه ای روبروشده است.
ماشااله کرمی از جمله دادخواهانی است که بعد از اعدام پسرش محمد مهدی کرمی در برابرظلم وبیعدالتی حکومت جمهوری اسلامی علیه او و خانوده اش و خانواده های داغدیده سکوت نکرد وعلیه این ستم ها به اعتراض برخواست.
جمهوری اسلامی غرق در بحرانهای لاعلاج و بی انتها، برای التیام زخمهای بزرگی که از اعتراضات وسیع اجتماعی بر او وارد شده و برای ادامه حیات ننگینش فقط به سرکوب و اختناق و اعدام روی آورده است. جمهوری اسلامی در شرایطی دست به این جنایات میزند که اعتراض و نفرت همگانی کلیت نظام را محاصره کرده و در تنگنا قرار داده.گسترش اعتراض پرستاران، اعتراض مداوم بازنشستگان و اعتصابات کارگری در بخشهای مختلف تولیدی فشار بر جمهوری اسلامی را بیش از پیش گسترش داده و رژیم ناتوان ازجواب به این همه خواستها و توقعات به سرکوب خشن و اعدام و وحشیگری علیه مردمی که تنها سلاحشان اعتراض و اراده جمعی است بیش از گذشته روی آورده است.
تردیدی نیست که جمهوری اسلامی با این وحشیگری فقط نفرت و بیزاری میکارد وتضادها را عمیقتر می کند و به اعتراضات دامن می زند. دفاع از زندانیان سیاسی وجنبش علیه اعدام دو عرصه مهم مبارزاتی در کنارجنبش علیه فقر و فلاکت در کنارجنبش زنان علیه آپارتاید جنسی حاکم، بی تردید عرصه های مهم مبارزاتی هستند که انسجام و تشکل حول این جنبشها در کنار رشدجنبش کارگری میتواند جمهوری اسلامی را به مصاف نهایی بطلبد واوضاع و تناسب قوا را به نفع مردم علیه حاکمیت جمهوری اسلامی تغیر دهد.
22 اوت 2024