مصاحبه اخیر مصطفی تاج زاده با ایسنا، بطور بسیار فشرده ای وحشتِ اصلاح‌ طلبان از سرنگونی و سقوطِ نظام جنایتکار اسلامی و بی افقی و ورشکستگی این جریان را برملا میکند. تاج زاده در این گفتگو حرفی برای زدن ندارد، ادعائی ندارد، میداند که جامعه ایران و حتی طرفدارانِ متوهم دیروزشان آنها را قبول ندارند، با اینحال علیه سیاستِ سرنگونی و انقلاب علیه وضعِ موجود شمشیر می کشد. او میداند که جامعه مدتهاست از اصلاح طلبی و کُل نظام منحوس و فاسدِ اسلامی عبور کرده است و در خیابانها در ابعادِ وسیع با شعار “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” حُکم مرگِ نظام اسلامی را کفِ دست‌شان گذاشته‌اند. همین را تلویحا تصریح میکند اما با وقاحتی که ویژه آخوند جماعت و کمیته‌چی‌ها و قاتلین دهه شصت است، میگوید: “سهم و نقش خود را در ایجاد شرایط فعلی کشور نفی نمی‌کنیم؛ اگر به قیمت عبور از اصلاح‌طلبان کنونی هم باشد باید اصلاحات زنده بماند”!

سوال اینست که یک لاشه متعفن سیاسی را چطور باید زنده نگاهداشت؟ آیا مجاهدت‌های خودش و دیگر کهنه قاتلین اصلاح‌ طلب در تقابل با رویدادهای دیماه ٩٦ را فراموش کرده است؟ اینها وقتی فریادهای مردم کارگر و زحمتکش پایه های عمارتِ اسلامی را میلرزاند، همه زیر عبای خامنه ای و بیت “آقا” بخط شدند. کُدام اصلاحات؟ کُدام جریانِ اصلاح طلبی؟ کُل این جریان بشمولِ خاتمی و حجاریان و دیگران تا طیفِ رفسنجانی و موسوی و کروبی و خود خامنه ای و سپاه، شیاد بنفش را جلو انداختند که وقت بخرند. “کلید ساز دروغگو” و “مرگ براین دولتِ مردم فریب” امروز شعاری است که در اعتراضات کارگری و دانشگاهها و هرگوشه ایران فریاد زده میشود. خودتان بطرق بهداشتی اذعان میکنید که فاسدترین دولتِ دوره جمهوری اسلامی را به مردم تحمیل کردید. خجالت نمی‌کشید حرف از اصلاحات میزنید؟ میگوئید: “تا زمانی که مردم اصلاح سیستم را ترجیح می‌دهند، براندازی نظام در حد شعار و آرزوی طرفدارانش باقی می‌ماند”! بارک‌ الله به این همه هوش و آی‌کیوی تئوریسینِ اصلاحات! از کُدام مردم حرف میزنید؟ همانها که در دیماه در بیش از ١٢٠ شهر آمدند و شما اصلاح طلبان حکومتی نگران‌تر و قبل از برادران قاتل‌تان گفتید که نظام اینها را جمع کند؟

این قید “تا زمانی” و “مادام که” را از قوطی کُدام عطاری و حُجره آخوندی درآورده اید؟ لازم نیست تجاهل کنید، یکروز و فقط یکروز اگر مردم اختیار داشته باشند حرفشان را بزنند، اولین سخن شان “مرگ بر جمهوری اسلامی” است. تاج زاده و نوع وی، برخلافِ تظاهر به تجاهل؛ خوب میداند که چنین “مردمی” وجود خارجی ندارد، حتی لایه نازک سرمایه‌داران تازه بدوران رسیده و مُرفه و سلبریتی‌ها و پایگاه اصلاح طلبان، دارند بار‌و‌بندیل را می‌بندند و حاصل چپاول تحتِ نظام فاسدِ اسلامی را به آمریکا و انگلستان و کشورهای غربی منتقل میکنند. امروز رژیم اسلامی فقط و فقط با اتکا به سرنیزه و سرکوب و ترور و ارعاب و خط خامنه ای سرپاست. به همین دلیل است که این دیروز قاتل و تازه تئوریسین اصلاح طلب از “مردم” حرف میزند اما در واقع برای خامنه ای و شرکا خودشیرینی میکند. تاکید تاج‌زاده بر “اگر به قیمت عبور از اصلاح‌طلبان کنونی هم باشد باید اصلاحات زنده بماند”، یعنی جناب خامنه ای خودش مُبتکر اصلاحات شود. این هم البته جدید نیست، حجاریان قاتل قبل از وی اینرا صریح تر گفته بود. تاج‌زاده دارد پُز اطلاعاتِ سپاه و باتوم و شوکر و شکنجه را به مخالفین میدهد، چون جمله؛ “اگر به قیمت عبور از اصلاح طلبان کنونی هم باشد” چرند است، بحث از “عبور” گذشته است و “مردم” آزادیخواه آرزوی مرگتان را در خیابانها با صدای بلند اعلام کرده اند. تاج زاده و جلائی پور و عبدی و حجاریان و خاتمی و صف طویلی از مُفتخوران اسلامی در حاشیه حکومت، اگر هنوز هستند، صرفا به اعتبار وجود سرکوب و اختناقِ اسلامی است. اینها جملگی سر یک سفره خونین نشسته‌اند و حکومتِ هزار فامیل‌اند. اما چون رسانه‌ها را در اختیار دارند، چون هنوز در نهادهای نظام هستند و نان و حفاظت‌شان را نظام تامین میکند، گاها دچار توهم و مالیخولیا میشوند.

“انقلاب” به روایت تاج زاده
اصلاح طلبان حکومتی براستی شایسته نوبل وقاحت و دروغگوئی و تحریف هر‌نوع حقیقت ساده هستند. ببینید جامعه چقدر بدبخت شده که امثال این قاتلین که چهل سال مفتخوری و سلطه منحوس‌شان را مدیون آمریکا و دول غربی هستند، راجع به انقلاب حرفِ مُفت سرهم میکنند. تاج زاده در پاسخ به سوالِ فرمایشی و از پیش طراحی شده خبرنگار ایسنا که می پرسد؛ “خیلی از کسانی که می‌خواهند از نارضایتی مردم از مدیریت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در شرایط فعلی سوءاستفاده کنند، می‌گویند در کشور انقلابی صورت می گیرد. نظرشما درباره دیدگاه آنان چیست؟” می‌گوید:

” حال درست برعکس انقلاب‌های کم هزینه در ایران شاهد انقلاب‌های پرهزینه در خاورمیانه هستیم. دخالت‌های خارجی در این کشورها نیز پیامدهای منفی بسیار گسترده و عمیقی داشته است. امروز ۱۸ سال از اشغال افغانستان می‌گذرد. هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی برای مردم آن کشور وجود ندارد و هر لحظه ممکن است طالبان دوباره افغانستان را تصرف کنند. حدود ۱۵ سال از حمله آمریکا به عراق می‌گذرد. الان عراقی‌ها برای بهره‌مندی از حداقل‌ها مثل آب و برق تظاهرات می‌کنند و بسیاری می‌گویند در دوران صدام برای این موارد مشکلی نداشتند.”

انقلاب‌های پُرهزینه در خاورمیانه!؟ تهاجم نظامی و حمله آمریکا به افغانستان و عراق با تردستی آخوندی به حساب “انقلابهای پُرهزینه” گذاشته میشود! تا نتیجه گرفته شود که خامنه ای و حکومت اسلامی بهتر است بماند، “کم هزینه تر” است! حالا معنی “انقلاب پُرهزینه” را فهمیدید؟ البته اگر فکر میکنید تاج زاده چون بچه آخوند و سید است و تئوریسین گندابِ اصلاحات همینقدر می‌فهمد، حُسن نظر دارید. او این هجویات را سرهم میکند تا سهام اصلاح طلبی را در بازار بورس تقسیم قدرت حکومتی به خامنه ای ها با نرخِ بهتری بفروشد. تاج زاده میگوید:

“اکنون می‌خواهم بر اختلاف مهمی تکیه و تاکید کنم که بی‌توجهی به آن فاجعه‌بار است. یکی از مهمترین علل وضعیت مصیبت‌بار سوریه، لیبی، یمن، عراق، افغانستان و … آن است که این کشورها یک جناح اصلاح‌طلب قوی نداشتند که همزمان با حکومت صحبت و تعامل کند و جلوی افراط، تندروی و جنایات آن را بگیرد و قدرت را مهار کند؛ از سوی دیگر بتواند با مردم حرف بزند و تبیین کند که سقوط حکومت به هر قیمت حلال مشکلات نیست و ممکن است جامعه را دچار وضعیت به‌مراتب اسف‌بارتری کند”. تاکید از من است.

“یک جناح اصلاح طلب قوی”!؟ اینها دوست دارند مردم یادشان برود که مُبتکر چاقو‌کشی، چماقداری، اعدام‌های دستجمعی و بدون محاکمه، کشتار جمعی، تجاوز به زندانیان، در زندانها زیر شکنجه به قتل رساندن و ایجاد هولاکاست دهه شصت بودند. رهبر اینها خمینی که نفیر می کشید؛ “بُکشید، دار بزنید، قلمها را بشکنید، رحم نکنید”، و هرچه توانستند کردند که نظامشان را سرپا نگاه دارند. بله، “جناح اصلاح طلب قوی”! آنهم جناحی که “با تعامل با حکومت جلوی افراط و جنایت را بگیرد”! واقعا که بیشرم و مجسمه رذّالت هستید جناب سید مصطفی تاج زاده!

شماهائی که خودِ حکومت بودید، از فالانژترین عناصر جنایت و مُبلغِ جهالت و توحش بودند، شماهائی که معنی جنایت را عوض کردید و هرگوشه ایران را با گورهای دستجمعی “آباد” کردید، شماها جلوی جنایت را گرفتید؟ شماهائی که حجاب را با پونز و قمه و تیزبُر به زنان تحمیل کردید، بچه های دوازده تا پانزده ساله مدرسه ای را بدونِ اینکه اسمشان را هم بپرسید، صبح می گرفتید و عصر خبر اعدامش را در روزنامه اعلام میکردید، شما کثافت‌های جنایتکار جلوی خشونت و جنایت را می‌گرفتید؟ شماها با مردم حرف زدید؟ بله، خیلی حرف زدید. کُل رسانه ها در داخل و پایگاه‌های خبری مانند بی بی سی و دیگران را قُرق کردید که بگوئید: “انقلاب یعنی سوریه شدن”، “انقلاب هزینه بیشتری از اصلاحات دارد”، یعنی همین چرندیاتی که در مصاحبه اخیر با ایسنا سرهم کرده اید.

باید چقدر وقیح و فرومایه و عاری از کمترین خصوصیتِ انسانی بود که چنین جملاتی را آنهم با چنین تاریخِ خونینی بزبان آورد؟ نه سید، عوضی آمده‌ای! شماها الّیتِ سیاسی آن مملکت را جلوی تیر گذاشتید تا بتوانید روی خان یغما بنشینید و جامعه ایران و مردم کارگر و زحمتکش را به این روز بنشانید. خمینی که با وعده سرکوب کمونیسم و انقلاب در ایران به آمریکائی ها و با برنامه آنها سرکار آمد، و شماها نسل اول جمهوری اسلامی در رکاب این خون‌آشام تاریخ روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کردید، و هنوز هم به اعتبار همین جنایت‌هاست که هستید و سوبسید سیاسی و اقتصادی میگیرید. اگر یک جو شرافت و حقیقت جوئی ندارید که در پیشگاه مردم عذرخواهی کنید و آماده حضور در هر دادگاه صالحه ای شوید، لااقل دیگر بیش از این دروغ و چرند سرهم نکنید، بهتر است دهانتان را ببندید و تاریخ جعل نکنید. شما و نوع شما باید بزودی خود را برای دادگاه نورنبرگ ایران آماده کنید!

***