اعلامیه کمیته کردستان حزب حکمتیست.
علیرغم تلاش جمع وسیعی از فعالین علیه اعدام و مردم آزادیخواه در شهر سنندج جهت جلب رضایت و منصرف نمودن خانواده کاوه ویسی از اجرای حکم ضد انسانی قصاص شراره الیاسی متاسفانه این تلاشها به جایی نرسید و شراره روز سه شنبه این هفته اعدام شد.

قطعا و بدون تردید مرگ شراره تسکینی بر غم از دست دادن عزیز از دست رفته این خانواده نخواهد بود. با اجرای این حکم خانواده دیگری داغدار شد وبه کینه و نفرت و دشمنی بین خانواده ها دامن زده میشود. حکم قرون وسطایی قصاص قرار دادن طرفین یک دعوا در مقابل هم است که هردو طرف داغدیده و زخم خورده هستند. این عمل جنایت آشکار و علنی سیستم قضایی است.

شراره اما خود قربانی سیستمی است که خشونت را در جامعه در خانواده و بر مناسبات مابین انسانها حاکم کرده است. شراره بعد از تحمل ۵ سال زندان بامداد روز سه شنبه ۲۲ آبان توسط جنایتکاران اسلامی در زندان مرکزی شهر سنندج اعدام شد. این جنایت و قتل عمد سازمانیافته توسط قوه قضایی و دستگاه جنایت و کشتار رژیم اسلامی لکه ننگ دیگری را بر پرونده سراسر جنایت این رژیم افزود!

تلاش فعالین علیه اعدام و مردم آزادیخواه در شهر سنندج برای جلوگیری از اعدام شراره الیاسی جای قدر دانی است. تلاش صفی متحد و همبسته که خواهان الغای بدون قید و شرط اعدام هستند و در ۲-۳ سال اخیر در کردستان به نتایج مثبتی هم رسیده است و با منصرف شدن خانواده های داغدیده مقتولین از اجرای حکم ضد انسانی و اسلامی قصاص، حق زندگی به کسانی که به هر دلیلی مرتکب قتل شده اند بازگشته است.

کمیته کردستان حزب حکمتیست، ضمن تسلیت به خانواده شراره الیاسی بر تلاش فعالین علیه اعدام ارج می نهد و درود میفرستد. ما تاکید می کنیم که تداوم تلاشی سازمانیافته تر در همبستگی وسیع اجتماعی برای سازماندهی جنبش علیه اعدام با شعار لغو اعدام بدون قید و شرط ضروری و حیاتی است. باید سیاست ضد انسانی رژیم اسلامی بویژه در رابطه با قصاص را که تلاش میکند چهره رژیم را ” بیگناه ” نشان داده و اجرای حکم قتل را به خانواده ها بسپارد عملآ بشکست کشاند! رژیم اسلامی ثبت بیش از صدهزار اعدام و قصاص و سنگسار را در کارنامه ننگین خود دارد نباید اجازه داد این تاریخ به فراموشی سپرده شود!

نه به اعدام

آری به زندگی، مرگ بر رژیم اسلامی

کمیته کردستان حزب حکمتیست ۲۳ آبان ۱۳۹۷