نظام جمهوری اسلامی در طول حیات خود تمام تلاشش را بکار بسته تا زنان را از صحنه اجتماع حذف نماید و با تمام امکاناتش در جهت محدود کردن و ایزوله نمودن نیمی از جامعه بااستفاده از حربه هایی نظیر حجاب و محدودیتهای مذهبی و تعریف نقش زن بعنوان مادر و همسر که باید در خانه باشند ودر امور اجتماعی دخالتی نداشته باشند بکار بسته است .
در طول سه هفته اخیر شاهد بروز حرکتهایی پیشرو و رادیکال از طرف کارگران و خانواده هایشان ودر کل تمامی مردم شهرهای شوش و اهواز به تاسی از حرکت کارگران و رهبران کارگری نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز بوده ایم که بدون شک یکی از کم نظیر ترین و باشکوه ترین حرکتهای کارگری و انقلابی در دوره معاصر بوده است.
یک وجه بارز این حرکت وجود و حضور زنان،در جایگاه وقامت راستین خود، همگام ودوشادوش کارگران مرد در اعتراضات و اعتصابات این مدت بوده است.بسیار روشن نشان داده شد، که طبقه کارگر می تواندجایگزین نظام سرمایه داری شودو زنان به همراه مردان در یک نبرد طبقاتی چگونه می توانند توازن قوارا در جامعه تغییر دهند و تبعیض جنسیتی و تمامی اشکال ظلم وستم را به مصاف بکشند.
چه باشکوه است وقتی مادر نماینده در بند کارگری مسلم آرمند به مسئولان حکومتی اخطار میدهد که جهت آزادی کارگران در بند تا فردا ظهر وقت دارند و خطاب به سایر کارگران می گوید ” اگر تا فردانیامدندخودم باهاتون جاده هارو میبندم”
شجاعت دختر جوان، سپیده قلیان و تعهداو نسبت به انتشار و ضبط لحظات باشکوه اعتراضات و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، که منجر به بازداشت اوگردید را باچه کلامی میتوان وصف کرد؟
زنان چه بعنوان کارگران وچه بعنوان همسران ومادران ودختران خانواده کارگری نقشی پررنگ وفعال و موثر در این حرکتها داشته و همه شاهد سخنرانی و اعتراض گویای فعالین زن و همچنین پیشتازی زنان در صف راهپیمایی های این مدت بوده ایم.
اینجاست که در طبقه ما زن ومرد، بصورت مساوی ودوشادوش در رویدادهای اجتماعی، در شوراهاو در تعیین سرنوشت خود فعالانه و بدون نگاه جنسیتی حضور و ظهور نموده اند.
اعتراضات کوبنده کارگری این روزهای شهرهای شوش و اهواز می تواند آغاز گر قیام عمومی طبقه کارگر جهت سرنگونی نظام جمهوری اسلامی باشد و اطمینان دارم در این قیام رهبرانی بسیارآگاه و برجسته و رادیکال چه از میان زنان وچه مردان برمی خیزند وجای خالی رهبران در بنداین حرکت باشکوه راپر مینمایند.

به امید پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز
***