اعلامیه حزب حکمتیست

جنایتکاران اسلامی ٢٢ زندانی سیاسی را در اهواز اعدام کردند!
حکومت اعدام و ماشین قتل عام را باید درهم کوبید!

بنا به اخباری که توسط فعالین سیاسی در خوزستان منتشر شده است، جمهوری جنایتکار اسلامی ٢٢ نفر از بازداشتی های اخیر شهر اهواز را روز پنجشنبه ١٧ آبان ماه اعدام کرده است. تاکنون اسامی پنج نفر از اعدامیان؛ محمد مومنی تیماس، فرزند او نصار مومنی تیماس، احمد حیدری، احمد العبودی و حاتم سواری منتشر شده است. این اعدامها در پاسخ به فراخوان انتقام خامنه ای صورت میگیرد. در دوم مهرماه ١٣٩٧ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری ٢٢ نفر در ارتباط با هجوم به رژه نيروهاى مسلح در اهواز خبر داد كه اين افراد روز پنجشنبه ١٧ آبان ماه اعدام شدند. دیروز یکشنبه ٢٠ آبان، اطلاعات اهواز با تعدادی از بستگان این ٢٢ زندانی كه وزارت اطلاعات فيلم آنها را منتشر كرده بود، تماس گرفته و برگه فوت فرزندانشان را به آنها داده است و از خانواده ها تعهد گرفته شده است كه حق تجمع يا برگزارى مراسم را نداريد.

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی واقعه مشکوک اهواز را وسیله ای برای توجیه حمله گسترده به کارگران و فعالین سیاسی در شهرهای خوزستان تبدیل کرد. بدنبال واقعه اهواز، نیروهای امنیتی رژیم با تهاجم وسیع حدود ٨٠٠ نفر را که عمدتا از فعالین اجتماعی و سیاسی بودند در اهواز و برخی شهرهای دیگر خوزستان بازداشت و زندانی کرد. حال که این تهاجم جنایتکارانه به هدف خود نرسیده و موجب سکوت کارگران و مردم معترض در خوزستان نشده است، با اعدام دستجمعی و قتل عام تلاش دارد چنگال خونین اش را به صورت جامعه در حال انفجار بکشد. سیاست ترور و اعدام و ارعاب و گروکشی و تهدید به خلاصه و اساس جهتگیری حکومت علیه کارگران و مردم آزادیخواه و سرنگونی طلب بدل شده است. این سیاست را باید درهم شکست و رژیم جنایتکار و ماشین اعدام و سرکوب آنرا هرچه سریعتر درهم کوبید و سرنگون کرد.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، ضمن ابراز همدردی با خانواده ها و بستگان و دوستان زندانیان سیاسی اعدام شده صمیمانه به آنها تسلیت میگوید. با اعدام این ٢٢ نفر، برگ سیاه و خونین دیگری از قساوت اسلامی به پرونده سنگین جنایت سران حکومت افزوده شد که باید بزودی در دادگاههای مردمی برای آن پاسخگو باشند. حزب کارگران و مردم آزادیخواه و شرافتمند را به تلاشی گسترده برای متوقف کردن احکام اعدام، برای نابودی ماشین جنایت جمهوری اسلامی و گسترش مبارزه برای آزادی فوری و بیقید و شرط همه زندانیان سیاسی فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢١ آبان ۱۳۹۷ – ١٢ نوامبر ۲۰۱۸