امیر عسگری- مضحکه گردانی دولت پزشکیان در اربعین و تبلیغ صنعت ورشکسته اسلام!
همه ساله جمهوری اسلامی در مراسم تاسوعا و عاشورا و اربعین برای زنده جلو دادن صنعت مذهب اسلام انواع مضحکه های ممکن از صحنه گردانی و زنجیر زنی تا معرکه گیری های مختلف را سازماندهی میکند.
دستجات مذهبی و هیات های مذهبی متشکل از مرتجعین اسلامی با معرکه گیری های مختلف از قمه زنی تا گل گرفتن سر و صورت و بدن تا قلاده بر گردن کردن و چرخاندن تعدادی به عنوان سگ های حسین در مراسم عاشورا و تاسوعا و اربعین چهره کریه اسلام را به نمایش می گذارند.
امسال پس از ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از همان ابتدا شاهد شرکت او در دسته های عزاداری همراه با مداح لمپن مورد علاقه علی خامنه ای، سعید حدادیان و گرفتن عکس یادگاری با او و نمایش مضحک زنجیر زنی دختران بدون حجاب که چیزی بجز نمایش دست ساخت اصلاح طلبان نبود، بودیم.
از همان ابتدای ریاست جمهوری پزشکیان طرح اربعین از سوی دکانداران مذهبی و مسئولانش از طرق مختلف توسط رسانه های دولتی تبلیغ شد. دولت پزشکیان ستادی تحت عنوان اربعین راه انداخته و راهپیمایی با حضور اعوان و انصار درجه چندم جمهوری اسلامی که شامل بسیجیان و نیروهای عقب مانده در جامعه می شود برای این مراسم سرتاپا ارتجاعی را روانه کربلا کرده است.
به گفته میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه مضحکه اربعین شده است .در کنار این هزینه ارز دولتی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان نیز از محل پول بازنشستگان به این مراسم تخصیص داده شده است.
پزشکیان که ید طولایی در برگزاری کلاس قرآن و مداحی در دانشگاه تبریز زمان دانشجویی و مدیریتش دارد شاید چنین برنامه هایی را بر سایر برنامه های اجرایی مقدم بداند، اما ابعاد قضیه مربوط به ماهیت مذهبی و علایق پزشکیان نمی‌شود.
مضحکه اربعین در دوره کنونی از چند بعد برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد؛ در سال‌های اخیر و مخصوصا از شهریور ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی علاوه بر رویارویی با برآیند انقلابی از سوی جامعه با یک برآیند ضد مذهبی و مذهب ستیزانه از سوی عموم جامعه روبرو شد. روسری ها به آتش کشیده شد، مراکز بسیج و مساجد به آتش کشیده شده و به آخوندها در شهرهای مختلف حمله شده و شاهد عمامه پراتیک آخوندها در شهرهای مختلف از سوی زنان و مردان جوان بودیم.
جمهوری اسلامی پس از خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ تاکنون نتوانسته حجاب را بر بخش قابل توجهی از جامعه تحمیل کند و شاهد حضور زنان بدون حجاب اسلامی در مراکز مختلف علی رغم فشار ها، تهدید ها و بگیر و بندها هستیم.
مذهب ستیزی و تنفر از مذهب و اسلام یکی از عواملی شده که جمهوری اسلامی را بر آن واداشته تا صنعت مذهب خود را با خرج هزینه های مختلف حتی به صورت مصنوعی هم که شده زنده نگه دارد و از این رو مراسم اربعین را به این شکل برگزار میکند.
قطعا بخش دیگر این مضحکه گردانی سود ها و دزدی های جدیدی است که تحت نام اربعین از جیب کارگران، مزد بگیران و بازنشستگان کسر شده است و دست آخر به جیب جمهوری اسلامی و اعوان و انصارش می‌رود.
رویکرد عموم جامعه در برابر اربعین و چنین مضحکه هایی روشن است. بخش عظیم مردم که رقمی بیش از ۷۰ درصد جامعه را تشکیل میدهند از اسلام و صنعت مذهب متنفرند.
در برابر اسلام و صنعت مذهب در ایران با توجه به نمایش ها و مضحکه هایی که چیزی بجز نمایش بربریت و معرکه گیری عده ای لمپن و طرفدار رژیم اسلامی چیز دیگری نیست باید دست به نقد و مقابله زد.
1 شهریور 1403