اعلامیه حزب حکمتیست:
مردم رای شان را داده اند؛ سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی!
با کشته شدن رئیسی جلاد، حکومت اسلامی در مقابل نمایش “انتخاباتی” دیگری برای جایگزینی وی قرار گرفته است. اینبار آش بحدی شور است که عنوان مضحکه هم حق مطلب را بیان نمیکند. این کارناوال مهوع جنایتکاران فاسد و امتحان پس داده ای است که دستجمعی زیر پرچم خامنه ای برای بقای نظام ننگین اسلامی به میدان آمده اند. در دو “انتخابات” قبلی ریاست جمهوری و مجلس، بزرگترین بلوک رای عدم شرکت فعال بود. از صندوق درآمده ها حتی با رای سازی از آرای باطله پائین تر بودند. اینبار شرایط جامعه و نفرت عمومی وضعیت را برای رژیم سخت تر کرده است. لذا نیاز به درجه ای از بازارگرمی کنترل شده برای بازسازی مشروعیت فرمال از دست رفته دارند. تلاش دارند با ایجاد یک قطب بندی کاذب با استفاده از اصلاح طلبان، بخشی از مردم را پای صندوق ها بکشانند. نقش اصلاح طلبان اینست که در متن سرکوب و اعدام توسط برادران خشکه مقدس شان، منطق “بد و بدتر” را جلو برانند و برای تقویت دستگاه سرکوب و بقای نظام اسلامی جد و جهد کنند.
اما جامعه و زمانه تغییر کرده است. سال ٩٦ با شعار “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا”، آخرین میخ به تابوت اصلاح طلبی حکومتی کوبیده شد. خیزشهای انقلابی مجالی برای عوامفریبی مشتی جنایتکار حرفه ای و اختلاسگر باقی نگذاشته است. همه کارتها بازی شدند و همه شکست خوردند. حرف و افق متمایزی از آنچه تاکنون بوده در درون حکومت وجود ندارد. صورت مسئله رژیم اسلامی حفظ و تدوام وضع موجود است. صورت مسئله اردوی انقلابی اینست که حکومت ورشکسته را گام جدی تری به عقب برانند و برای زدن ضربه نهائی آماده شوند.
فراخون ما اینست که علیه کارناوال شکنجه گران و قاتلین مردم ایران قاطعانه بایستید و فعالانه طرح رژیم اسلامی را به شکست بکشانیم. اصلاح طلبان و باندهای متفرقه نوکر خامنه ای و شریک در جنایت را بکوبیم و افشا کنیم. هر کسی با هر استدلالی از رأی دادن صحبت میکند، سرباز خامنه ای و دشمن مردم است. منطق پوسیده “بد و بدتر” همواره حاصلی جز “بدترین” نداشته است. صریح همه جا بگوئیم شرکت در این سیرک خون با هر توجیهی نادرست، ضد منافع مردم و در خدمت بقای حکومت اسلامی است. شرکت و تبلیغ برای شرکت در انتخابات رژیم اسلامی، تائید ضمنی و مستقیم جنایتهای حکومت، تائید فقر و فلاکت و آپارتاید است. “رای” ما سرنگونی حکومت اسلامی و بزیر کشیدن صنعت مذهب و بساط استبداد و استثمار و زن ستیزی است.
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه ایران را فرامیخواند که نمایش مضحک “انتخابات” ریاست جمهوری را به اعتراضی گسترده علیه بنیادهای حکومت اسلامی بدل کنیم. انتخابات بازی تقسیم قدرت و کسب مشروعیت فرمال حکومتی ها و طبقه سرمایه دار است. ما این بازی را برهم میزنیم و سنگرهای خود را محکم می کنیم. همه جا پوسترها و بیلبوردهای انتخاباتی را پاره کنید و آتش بزنید. هر تجمع و عوامفریبی کاندیداها را به صحنه اعتراض علیه حکومت تبدیل کنید. هشیارانه هر تحرک “انتخاباتی” را به تعرضی علیه رژیم تبدیل کنیم. به اعتراض و اعتصاب کارگری دامن زنیم، اعتراض علیه فقر و فساد و گرانی را گسترش دهیم. آزادی هیچوقت از صندوق رای درنیامده است، علیه این دروغ بزرگ قاطعانه بایستیم. انتخاب کارگران و مردم آزادیخواه ایران روشن است؛ نابود باد جمهوری اسلامی! نابود باد حکومت فقر و فلاکت و بیکاری و بیماری! زنده باد آزادی و برابری و رفاه! محاکمه کلیه سران و عاملین چهار دهه هولاکاست اسلامی در دادگاههای علنی و منتخب مردم! نمایش انتخابات را به شکستی همه جانبه دیگر برای رژیم اسلامی بدل کنیم.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٢٣ خرداد ١٤٠٢ – ١٢ ژوئن ٢٠٢٤