اعلامیه حزب حکمتیست.شکست فاحش رژیم اسلامی در انتخابات. علیه دو قطبی کاذب در دور دوم
روز جمعه ۸ تیرماه، جمهوری اسلامی در انتخابات تحمیلی ریاست جمهوری با شکست فاحش روبرو شد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طبق آمار رسمی و اعلام شده با ۳۹.۹ درصد رکورددار کمترین میزان مشارکت شد. همین آمار مطلقا اعتبار ندارد و طبق معمول ضربدر دو و سه شده است. با اینحال و با فرض ناموجه آرای رسمی، هنوز بیش از شصت درصد از واجدین رای در مضحکه انتخابات شرکت نکردند و تو دهنی محکمی به خامنه ای و نظام اسلامی زدند.
ما در اعلامیه حزب تاکید کرده بودیم که رژیم اسلامی تلاش دارد برای جبران دو شکست انتخاباتی و کسب مشروعیت فرمال حقوقی، با استفاده از اصلاح طلبان یک دوقطبی کاذب ایجاد کند و فضای یخ زده انتخابات را بدرجه ای و کنترل شده گرم کند. این سیاست در دور اول مفتضحانه شکست خورد و قرار است در دور دوم، با تقابل کاذب جلیلی – پزشکیان آن را جبران کنند. درعین حال مزدوری و ضدیت اصلاح طلبان حکومتی و عناصر همیشه طرفدار حکومت در داخل و خارج را نباید فراموش کرد. اصلاح طلب ایرانی هر زمان میتواند در خدمت جمهوری اعدام و فقر و علیه مردم و روند انقلابی قرار بگیرد.
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به کارگران، زنان و مردان آزاده، خانواده های دادخواه که به خامنه ای و نظامش تودهنی زدند، درود میفرستد. این شکست را باید در سطح وسیعتری در دور دوم مضحکه انتخابات تثبیت کنیم. جلیلی و پزشکیان هردو نوکر خامنه ای و سیاستهای فقر و فلاکت و سرکوب هستند. انتخاب ما سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و محاکمه کلیه سران و کاربدستان جنایتکار رژیم اسلامی است.
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۹ تیر ۱۴۰۳ – ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴
________________________________________________